chocolade gourami of betta


J

jenee98

Guest
Hallo,

in mijn nieuwe 80cm bak wil ik iets moois de bak is er nog niet maar zal er binnenkort wel zijn en afmeting als het goed is 80cm en heel misschien wat groter maargoed mijn vraag.
ik zou er een hele mooie vis in willen.
ik heb gekeken en vind de chocolade gourami heel mooi maar een halfmoon betta ook.
misschien is het ook handig om het bestand dat er sws ingaat even erbij te zeggen en dat word als volgt:
rond de 10 zwarte fantoomzalmen.
rond de 10 regenboogvisjes.
7 corydoras panda.
rond de 7 mandarijn garnalen.
2 tijgerslakken.

zijn een van dezen vissen te druk voor betta of kan een can de 2 de andere niet met rust laten?
verder is het misschien ook niet onbelangrijk om te weten hoe de bak eruit gaat zien kwa bodem enz nou het word een zandbodem lavastenen stukjes hout.
en kunnen er ook zwaardragers bij?

groetjes Jeffrey.
 
Zwaarddragers kunnen er niet bij, welke vissen bedoel je met regenboogvisjes?

Zowel een betta als chocoladegoerami's passen in je bak. Denk er wel aan dat choco's groepsdieren zijn, die minstens met 5 gehouden moeten worden.

Heb goede ervaringen met zowel choco's als betta's. Als je een wat ervaren aquariumhouder bent zou ik zeker voor choco's gaan!
 
Met regenboog visjes bedoel ik pseudomugil furcatus.
ervaren ja hoe ervaren heb al zo'n 7 jaar aquaria maar ben pas sinds een jaar echt heel erg aan het zoeken enzo naar informatie over vissen.
over de choco's dat is dan idd de bedoeling stuk of 5/6 kunnen de choco's en betta beiden of word het dan te druk wil er ook zo'n algen eter in ancistrus of hoe heten ze.
 
Dat wordt te vol in je aquarium, dus je moet kiezen.

Zou zelf voor 5 choco's gaan, en dan misschien nog 1 L nummer, maar dan zit je aquarium al echt propvol!

De vuistregel ken je? Is volgens mij 1cm volwassen vis op 1cm voorruit.
 
Wat is er met je Diamantgourami's gebeurd?
 
Oke dan de gourami's denk ik idd.
en mascha&ivo er is niks mee gebeurd maar dezen bak komt erbij dus heb dan 2 80cm of heel misschien een 1m bak maar groter niet.
ben op mp ook aan het kijken vragen ze nog best veel voor kan een niewe incl meubel vor �140; kopen en om er dan een 2e hands voor �100; te kopen ja ben ik dan wel slim bezig wat raden jullie mij aan??
 

Terug
Bovenaan