Wat is er nieuw

Choco's schuren

• Onderwerp starter Onderwerp starter SaschaR
  • Startdatum Startdatum
S

SaschaR

Guest
Sinds een paar dagen heb ik chocolade goerami's in de 80cm bak. De ph is 6,5. gh 5 en kh 4. Nitriet en ammoniak allebei 0. Nu zie ik net dat er ��n is die langs alle planten schuurt. Ik zie verder niets geks aan de vissen qua uiterlijk, ook eten ze allemaal goed. Ik heb Sera omnipur in huis, kan ik dit middel gebruiken of is iets anders beter? En kunnen de garnalen hier tegen?

Schuren betekend vaak dat ze last hebben van parasieten, dat zouden b.v. wormen kunnen zijn.
Ik denk niet dat omnipur gaat helpen.
Je hebt ook wormen die niet zichtbaar zijn met het blote oog, dus ik denk eerder die kant op, omdat ze schuren, en je met het blote ook niks ziet, in dat geval zou ik eerder behandelen met dactycid.

Dankje Astrid. Helaas zijn het hele gevoelige vissen omdat het wildvang is en ze uit heel zacht en zuur water komen. Ik ga dactycid bestellen..

SaschaR zei:
Sinds een paar dagen heb ik chocolade goerami's in de 80cm bak. De ph is 6,5. gh 5 en kh 4. Nitriet en ammoniak allebei 0. Nu zie ik net dat er ��n is die langs alle planten schuurt. Ik zie verder niets geks aan de vissen qua uiterlijk, ook eten ze allemaal goed. Ik heb Sera omnipur in huis, kan ik dit middel gebruiken of is iets anders beter? En kunnen de garnalen hier tegen?

Als het wildvang is, moet de Ph dan niet nog veel lager zijn dan 6,5? Kortom : Is het zuur genoeg?

Waarschijnlijk zullen ze het beter doen als de ph nog wat lager is. Ik ga vandaag turf in het filter doen, kijken of ik de ph daarmee nog iets omlaag kan krijgen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan