Wat is er nieuw

Christal Red en Tijger Garnaaltjes

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bonky
  • Startdatum Startdatum
B

Bonky

Guest
M,n nieuwste aanwinst: Christal Red en Tijger Garnalen, k,zag ze bij m,n Aquariumspeciaalzaak zitten en was meteen verkocht.
Steurgarnalen en Vuurgarnalen had ik al (zitten er nu zo,n 100 stuks in m,n bakkie van 50L) maar Christal en Tijgers zijn nieuw voor mij, heb de nieuwen nu samen in een 10L bakkie gedumpt met als bodembedekking "Flora Base Pro"van Colombo, ben benieuwd wat dat gaat worden.😎

Later zal ik nog wat meer foto,s er van plaatsen, de batterij van m,n camera zit nu aan de lader, hij was leeg.

Christal Red & Tijger Garnaaltjes 002.jpg

Christal Red & Tijger Garnaaltjes 001.jpg

Leuk hoor maar je weet dat deze kunnen kruisen?

Altijd leuk om nieuwe garnaaltjes te hebben 😀

Maar idd wat John zegt, ze kunnen kruisen en dan krijg je Tibee garnalen.

Ga je dit bakje verder inrichten of komt er een bakje bij 😉

Leuk hoor maar je weet dat deze kunnen kruisen?

Ja John, ik heb er al eens wat over gelezen, er schijnen kruisingen te bestaan met de meest fantasierijke namen zoals: Sherry garnalen, Regenboog garnalen enz. enz..

Altijd leuk om nieuwe garnaaltjes te hebben 😀

Maar idd wat John zegt, ze kunnen kruisen en dan krijg je Tibee garnalen.

Ga je dit bakje verder inrichten of komt er een bakje bij 😉
Voorlopig laat ik de zaak zo staan Sanneke.

Ja iemand zei in je topic al dat je dan Tibee eruit kan krijgen. Ik ben er benieuwd naar.

Hier nog even een paar foto,s:

Garnalen II 001.jpg

Garnalen II 002.jpg

Waar zijn de tijgergarnalen dan?

In de struiken natuurlijk om stiekem toe te kunnen slaan😀😀😉.

Volgens mij komen deze cr van Frits vandaan😀😀.

In de struiken natuurlijk om stiekem toe te kunnen slaan😀😀😉.

Volgens mij komen deze cr van Frits vandaan😀😀.
Goed geraden John, kan ook haast niet anders hé, ze hebben hier in Groningen (City) het monopoly.😀

Waar zijn de tijgergarnalen dan?

Ze zijn er wel hoor, alleen laten ze zich moeilijk fotograferen, ze zijn nogal wantrouwig.
Verdr.... lastig om ze te kieken.:foto:

Tijger garnalen 003.jpg

Moeten dat de tijgers zijn? Deze lijken mij gewoon CR.

Moeten dat de tijgers zijn? Deze lijken mij gewoon CR.

Je hebt helemaal gelijk Alex, nogmaals; het is ver...... lastig om ze te fotograferen".
Zodra ik de kans zie om ze goed voor de lens te krijgen zal ik weer een poging wagen, "Word vervolgd".:sorry:

Goed geraden John, kan ook haast niet anders hé, ze hebben hier in Groningen (City) het monopoly.😀

Soms heeft de Hornbach ook wel wat zitten hoor.

Soms heeft de Hornbach ook wel wat zitten hoor.

Kom er ook wel eens John, maar het is zo,n pokkenend rijden op de fiets hé.:sorry:
Bij mooi weer gaat dat dan nog wel, maar ben er gisteren nog even geweest om wat Riccia Fluitans te halen, k,vond het nog berekoud op de fiets hoor.:br:

Ga je de Riccia gebruiken als drijfplant of als mos zeg maar?
Hoeveel garnalen heb je in totaal?

De Riccia vraagt wel vrij veel licht en hier deed ie het op de bodem dus ook niet goed.

Ga je de Riccia gebruiken als drijfplant of als mos zeg maar?
Hoeveel garnalen heb je in totaal?

Hallo Seabait, de Riccia is bedoeld om het jongbroed van m,n Platy,s van een goed heenkomen te voorzien aangezien er nog wel eens kannibalisme placht op te treden bij het ouderpaar (zo is mij gebleken).

Aan Garnalen heb ik ca 100 stuks Steur en Vuur door elkaar heen, en verder nog 3 Tijger en 3 Christal samen in een 10 L bakje welke als kweekstellen zijn bedoeld, hopelijk zijn er mannen en vrouwen bij, t,is moeilijk te zien als ze geen eitjes dragen.

Wat is een Steurgarnaal dan??

De Riccia vraagt wel vrij veel licht en hier deed ie het op de bodem dus ook niet goed.

Bij mij is het (zoals ik al in m,n vorig bericht te kennen gaf) de bedoeling dat ze gaan drijven, daar word naar mijn weten ook de meeste licht gegenereerd.
Vroeger heb ik er vaak grote partijen van door het toilet moeten spoelen want het groeide geweldig hard, nu heb ik voor een klein Vitro schaaltje vol bijna vijf euro neer moeten tellen t,is de tijdgeest hé).

Wat is een Steurgarnaal dan??

K,heb ze bij Freddie gekocht als Steurgarnaal of Glas garnaal, het zijn van die kleurloze dingetjes, vroeger (zeventiger jaren heetten ze Steurgarnaaltjes).

Bedankt voor deze link John, deze zullen wel anderen zijn als welke ik bedoelde.

Daar was ik al bang voor ja😀😀. Zal de Japonica zijn denk ik.

K,heb zojuist even een paar kiekjes gemaakt: foto 1 is een Vuurgarnaal, en op afbeelding 2 en 3 toon ik een Steurgarnaal, beide varianten zitten in dezelfde 50L bak.

Steur en Vuurgarnaal 001.JPG

Steur en Vuurgarnaal 002.JPG

Steur en Vuurgarnaal 004.JPG

Zullen waarschijnlijk Japonica zijn idd en hopelijk niet die andere soort want die vreten alles op als ze groter zijn,weet ff de naam niet meer.

Edit-op de foto's staan vuurgarnalen

Zullen waarschijnlijk Japonica zijn idd en hopelijk niet die andere soort want die vreten alles op als ze groter zijn,weet ff de naam niet meer.

Edit-op de foto's staan vuurgarnalen

Dus als ik het goed begrijp zijn mijn kleurloze garnalen Japonica,s, en staan deze niet op afbeeldingen 2 en 3 ?

Nee dat zijn mannelijke vuurgarnalen,die zijn bleker dan de vrouwtjes.
Op de eerste foto is dus een vrouwelijke vuurgarnaal

Hier nog een paar afbeeldingen van garnalen uit een andere bak waarvan ik meen dat het steurgarnalen zijn.

Garnaaltjes 001.jpg

Garnaaltjes 004.JPG

Garnaaltjes 005.jpg

Garnaaltjes 006.JPG

Allemaal mannelijke vuurgarnalen

Oke Seabait, dat weten we dus ook weer, hartelijk dank voor je info.:thumbs:

Nee dat zijn mannelijke vuurgarnalen,die zijn bleker dan de vrouwtjes.
Op de eerste foto is dus een vrouwelijke vuurgarnaal

Prima info Seabait, bedankt voor je les.:thumbs:

Graag gedaan,is ook als goedmakertje voor mijn slechte grap in dat andere topic! 😉

Graag gedaan,is ook als goedmakertje voor mijn slechte grap in dat andere topic! 😉

Laat de goede grappen maar aan de Grunnegers over dus😀😉

Allemaal mannelijke vuurgarnalen

Dus geen Steurgarnalen. ik ben ook van mening dat het slechte Vuurgarnalen zijn maar ja Freddie kennende zou dat dus best kunnen:sorry:

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan