Christine86 goes low-tech


Bij mij zitten ook helena's met garnalen, rasbora briggitae en neon tetra's en zie toch geen uitvallen, de garnalen kweken gewoon verder
Het zou mij hoogstelijk verbazen als helena;s rasboras of tetra's pakt, dat zijn geen bodemslapers, dus enkel je garnalen zouden gepakt kunnen worden
 
Bijna alle Helena slakken zijn eruit nu, al zal er vast nog wel eentje hier of daar verstopt zitten. Vandaag dus nieuwe Corydora Trilineatus aangeschaft, ik hoop zo dat de slakken inderdaad het probleem waren van de verdwijnende cory's (ja, ik weet dat de meningen hier nogal over uiteen lopen en de meeste mensen hier anders over denken). Ik heb dezelfde soort corydora genomen, uit dezelfde LFS, enige veranderingen zijn de helena's eruit en nieuwe plantjes erin. Als ze het nu goed blijven doen houd ik het toch echt op de helena's.
Het visbestand begint nu wel eindelijk een beetje te lijken op wat ik ooit voor ogen had, maar door samenvoegen van meerdere aquaria er nooit van kwam. Heb nu een schooltje Corydora's ( waarvan 2 van een andere soort, die zitten hun tijd uit), schooltje axelrodia riessei, Betta man, Dwergklauwkikkers en garnalen. Vooral blij dat de middenlaag nu nog maar 1 soort vis is.

3 van de nieuwe Cory's, hier nog aan het bijkomen, ondertussen zijn ze allemaal de bak al lekker aan het verkennen:
IMG_20210914_153607[1].jpg


Na het vernieuwen van m'n TL buis en een reflector erbij zetten lijkt m'n pluizige plantje (ja ik weet de Latijnse naam wel, maar pluizig plantje is makkelijker:pp) het vooralsnog prima te doen. Even afwachten of dit zo blijft, nieuwe plantjes staan er nog niet zo lang in en kunnen bij mij soms toch ineens verpieteren. Op de foto zien ze er niet zo fraai uit maar in het echt zien ze er beter uit:

IMG_20210914_153434[1].jpg
 
Je hebt ook kikkertjes en ik weet uit ervaring dat die ook merendeels op de bodem zitten dus dan bevreemdt het mij dat ze wel de Cory s pakken maar geen kikkertje.
 
Je hebt ook kikkertjes en ik weet uit ervaring dat die ook merendeels op de bodem zitten dus dan bevreemdt het mij dat ze wel de Cory s pakken maar geen kikkertje.
Ik heb werkelijk geen idee waar die van mij zich ophouden..... Ik heb links een groot stuk hout rechtop staan, helemaal begroeit met javavaren, ik ben vrij zeker dat er daar minstens eentje zich in een holle ruimte heeft verstopt. Maar de rest :S

Zoals ik al in 1 van mijn eerdere berichten zei, ik heb er geen keihard bewijs voor dat de helena's de cory's gepakt hebben. Als deze cory's het wel blijven doen dan ben ik er toch wel vrij zeker van. De tijd zal het leren, ik laat het over een maand of twee/drie wel weten....
 
De tijd zal het leren, ik laat het over een maand of twee/drie wel weten....
Zo'n twee maanden zijn nu voorbij en ik durf het hier haast niet neer te zetten...... Opzich lijkt het aquarium lekker te draaien, plantjes zien er zowaar prima uit, weinig algen ook. Maar wat vissen betreft is het een slagveld geweest. Na de vermeende moordpartijen van de helena's had ik die er zo goed als allemaal uitgehaald, en nieuwe corydora's aangeschaft. Misschien zijn het er teveel geweest in 1 keer, misschien waren ze niet gezond maar ik heb er nu nog 1 van over en bijna mijn hele school axelrodia riessei is gesneuveld. De echte oorzaak heb ik nooit kunnen achterhalen, destijds wel een topic voor gemaakt, maar het blijft gissen.

Ik heb de laatste weken alleen het onderhoud gedaan en de vissen maar even gelaten voor wat het was. Ik zit er nu wel weer aan te denken om nieuwe vissen aan te gaan schaffen, ga dit rustig aan weer opbouwen. Ik begin waarschijnlijk met een schooltje rasbora briggitae, getwijfeld over de axelrodia's aan te vullen ( nu nog 3 over) maar het zijn best schuwe visjes die veel verstopt zitten tussen de plantjes.
 
Na een tijdje wat pech met de corydora's zitten er nu denk ik al een weekje of twee nieuwe in, Corydora's Pygmeus. Vooralsnog lijkt alles goed te gaan gelukkig, volgens mij heb ik er 1 of 2 een beetje zien tollen. Geen idee of die het overleefd hebben maar de rest lijkt het goed te doen. Binnenkort de axelrodia nog aanvullen (nu nog maar 3 over) of misschien toch de Brigittae ervoor in de plaats. Ik ben daar nog niet helemaal over uit, de ene week denk het ene de andere week het andere.

Chillen op een lotus blad:
IMG_20220209_164307[1].jpg


Lukt nooit om een mooie overzichtsfoto te maken. Niet veel verandering, dit bakje draait lekker door zonder al te veel problemen:

IMG_20220209_172422[1].jpg
 
Leuk zijn die he (pygmaeus) hier zwemmen ze echt in een school door het aquarium en als er 1 gaat luchthappen gaat ineens iedereen luchthappen :LOL:
Ja zijn inderdaad leuke visjes. Ik heb ze lang geleden ook al eens gehad maar kon mij herinneren dat ik ze toen niet zoveel zag. Misschien had ik destijds wat minder goede omstandigheden want ik zie ze nu toch nog wel regelmatig. Lijkt me echt heel mooi om een hele grote school ervan te hebben maar daar is mijn aquarium niet groot genoeg voor helaas....
 
Begin van deze week eindelijk een nieuwe middenlaag vis gekocht. Ik heb ernstig getwijfeld wat ik erbij wilde hebben, ik had/heb nog 3 axelrodia riessei die ik best mooi vind en opzich wel wilde aanvullen. Nadeel van deze visjes is dat ze zelfs met een redelijk schooltje niet heel veel te zien waren en ik kan ze maar bij 1 aquariumzaak hier in de buurt krijgen. Deze had ze al een eeuwigheid niet meer op vooraad dus toen maar gaan nadenken of ik een andere vis erin zou gaan doen. Ik dacht eerst aan de rasbora briggitae omdat die zo mooi rood worden, maar ook de blauwe neon (simulans) was wel een optie omdat ik van die weet dat ze altijd wel goed zichtbaar zijn. Al een paar keer bij de vogelkelder rond gekeken maar steeds maar geen Briggitae ( die toch wel hoog op mijn lijstje stond) en afgelopen maandag hadden ze die dan toch ineens weer. Dus wat heb ik gekocht:

IMG_20220428_181547[1].jpg


Blauwe neons dus.....
 
Veel plezier van je nieuwe aanwinsten.
Thnx! So far, so good.... Ze crossen de hele bak door, dus geloof dat ze het wel naar hun zin hebben. Er zat 1 heel mager visje bij waarvan ik twijfelde of dat die het zou redden maar die begint al wat beter eruit te zien :)
 
Haha, keuzes keuzes. Meeste vissen zijn overigens gewoon te bestellen voor je. Zit hier in dezelfde twijfel. Riesei uitbreiden of toch een andere soort
 
Haha, keuzes keuzes. Meeste vissen zijn overigens gewoon te bestellen voor je. Zit hier in dezelfde twijfel. Riesei uitbreiden of toch een andere soort
Ik ben denk ik toch blij dat ik andere visjes heb gekocht. Die riesei zaten toch best veel verstopt ondanks veel planten, niet te fel licht en genoeg soortgenoten
 
Al een paar keer bij de vogelkelder rond gekeken maar steeds maar geen Briggitae ( die toch wel hoog op mijn lijstje stond) en afgelopen maandag hadden ze die dan toch ineens weer. Dus wat heb ik gekocht:

Bekijk bijlage 343014

Blauwe neons dus.....

Ben je al eens bij Holgen geweest in de Regentesselaan? Die heeft goede kwaliteit vissen en best wel veel keus.
 

Terug
Bovenaan