Wat is er nieuw

Cichliden voor 250 cm bak

Melvin

Active member
Lid geworden
17 november 2024
Leeftijd
15
Hallo iedereen
Ik wil weer een nieuw aquarium ik ga een 250 bij 60 en 70 kopen. De vraag die ik heb is welke midden of zuid Amerikaanse cichliden er in kunnen niet gecombineerd maar het liefst niet iets super klein. Alvast bedankt

Uit Centraal Amerika vond ik Paraneetroplus synspilus spotted een fijne mooie vis, ik had een koppel in een 200x70x70 icm 2 koppels Thorichthys meeki “ Rio Candelaria”. Ging heel goed maar had liever iets meer ruimte gehad.
Oscura heterospilum is ook een fijne mooie, heb ik ook met Thorichthys samen gehouden.
Zuid Amerika tja, wil je planten houden of niet?
Daar is zoveel keus.

Uit Centraal Amerika vond ik Paraneetroplus synspilus spotted een fijne mooie vis, ik had een koppel in een 200x70x70 icm 2 koppels Thorichthys meeki “ Rio Candelaria”. Ging heel goed maar had liever iets meer ruimte gehad.
Oscura heterospilum is ook een fijne mooie, heb ik ook met Thorichthys samen gehouden.
Zuid Amerika tja, wil je planten houden of niet?
Daar is zoveel keus.
Planten kan maar is niet verplicht ik heb tot nu toe alleen maar bakken met gehad. Het proberen zonder voor een mooie vis vindt ik niet erg.

Planten kan maar is niet verplicht ik heb tot nu toe alleen maar bakken met gehad. Het proberen zonder voor een mooie vis vindt ik niet erg.
Bij die maat bak denk ik meteen aan Geophagussen of Heros soorten. Stevige planten in een vijvermandje met keitjes er bovenop lukt goed. Uaru is ook mooi on een groep maar dan wordt planten een dingetje, die vreten alles op. Grote L nummers of kwikwi’s zijn leuk bij grote amerikanen en/of grote characins.

Ik zat daar zelf ookal aan te denken maar twijfelde nog. Kunnen de geophagus pyrocephalus samen met de notatus kan dat? Welke school vis zou er bij kunnen keizertetra bloedvlektetra of iets groters?

Ik denk dat daar prima een koppel Heros notatus bij kan, die laten bodembewoners wel links liggen.
Een vriend van me had grote bloedvlektetra’s erbij en dat ging goed, hij had wel de Heros klein gekocht.
Of Silver dollars, vreten alleen je planten op.
Keuzes keuzes.

Met zo'n bak kun je voor 'bijvis' ook naar melanotaenia soorten kijken, daar zitten prachtige vissen die met zo'n grote bak goed uit de voeten...eh vinnen kunnen. Behalve de meer 'standaard' M. pracox en M. boesemani zijn er nog véél andere soorten en kleuren....

Met zo'n bak kun je voor 'bijvis' ook naar melanotaenia soorten kijken, daar zitten prachtige vissen die met zo'n grote bak goed uit de voeten...eh vinnen kunnen. Behalve de meer 'standaard' M. pracox en M. boesemani zijn er nog véél andere soorten en kleuren....
TS wilde het op centraal of zuid Amerika houden, daarom heb ik ze niet genoemd.

Oh, daar hen ik weer eens met mijn geografisch ongeïnteresseerde hoofd overheen gelezen....
Hij heef geen idee wat hij mist!

Ik denk dat daar prima een koppel Heros notatus bij kan, die laten bodembewoners wel links liggen.
Een vriend van me had grote bloedvlektetra’s erbij en dat ging goed, hij had wel de Heros klein gekocht.
Of Silver dollars, vreten alleen je planten op.
Keuzes keuzes.
Zijn er ook soorten die lijken op de silver dollars die niet je planten opeten

de Leporinus ortomaculatus dan ik las dat die ook in groepen gehouden kunnen worden zouden die ook met de cichliden kunnen

Daar heb ik geen ervaring mee persoonlijk.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan