Wat is er nieuw

Citroengarnaal dood

• Onderwerp starter Onderwerp starter marjodeparjo
  • Startdatum Startdatum
M

marjodeparjo

Guest
Ik heb sinds een paar dagen een paar nieuwe citroengarnalen. Zijn nu een centimeter groot. Vandaag vond ik een half aangevreten garnaal en baal hier echt van. Ik heb alleen neon tetra's erbij zitten, kan het zijn dat zij de garnalen willen opeten? Sinds ze erin zitten zijn de vissen veel drukker alsof ze de garnalen aan het zoeken zijn. Ik heb eerder kleine garnalen erin gehad bij de vissen en die zijn nooit opgegeten dus ik ben nu wel verbaasd.
Ik heb een afzetbakje die ik in het aquarium kan hangen, is het een goed idee om de nieuwe garnalen daar tijdelijk in te doen tot ze wat groter zijn?

Dat er een garnaal dood gaat na overwennen komt vaak voor. Er hoeft niet per se een causaal verband zijn met je vissen. Zie j3 ook dat de vissen jagen?

Ah ok, omdat ie half aangevreten was ging ik er vanuit dat ie aangevallen was. Maar hij kan natuurlijk ook al dood zijn gegaan en toen zijn aangevreten.
De vissen lijken op zoek te zijn naar de garnalen en heel soms vallen ze aan, een klein tikje en zwemmen dan heel snel weg.

Neon tetra's zullen niet zo snel een garnaal opeten lijkt me, maar het is heel normaal dat wanneer een dier doodgaat, de rest hem snel "opruimt" dus dat hij is aangevreten kan liggen aan de andere garnalen, de vissen en ook slakjes enzo. En ja garnalen kunnen niet zo heel goed tegen verhuizen dus het kan zijn dat het daaraan ligt. Weet je trouwens wel zeker dat het een dode garnaal was en niet een overgebleven velletje na het vervellen? Dat ziet er namelijk ook aangevreten uit en ik ben daar ook meerdere keren ingetrapt dat ik dacht dat het een dooie was.

Ik weet wat je bedoelt, dit was echt 100% zeker een halve garnaal, echt een half lijfje.

Gezien jullie reacties kan ik er vanuit gaan dat het door verhuizing komt en ze dus niet apart zetten?

Nee, ik zou ze niet apart zetten.

Misschien gekke vraag, maar is het geen vervelling? De eerste keer dacht ik dat mijn garnaal hartstikke dood was. Dan lijkt het namelijk alsof de garnaal aangevreten is.

Misschien gekke vraag, maar is het geen vervelling? De eerste keer dacht ik dat mijn garnaal hartstikke dood was. Dan lijkt het namelijk alsof de garnaal aangevreten is.

Ik weet wat je bedoelt, dit was echt 100% zeker een halve garnaal, echt een half lijfje.
;))

Dat is ook mijn idee maar uit ervaring weet ik dat bij nieuwe garnalen je vaak wel 10% uitval kan verwachten dus ja het is ook goed mogelijk dat het echt een dode garnaal is.

Ik weet het verschil tussen beide. Dit was echt een half lijfje de kop was er af. Weet niet hoe ik het anders moet omschrijven 😉

Dat lijkt me dan duidelijk maar goed wat uitval moet je vaak incalculeren hoor als je nieuwe garnalen koopt.

Goed om te weten dankje! Wel jammer

Het zijn overigens wel groepsdieren die waarbij hoe meer hoe beter geldt. Het klinkt niet of je er heel veel hebt, maar dat kan ook zo lijken

Ik heb er nu 12

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan