Wat is er nieuw

citroengarnaaltjes

• Onderwerp starter Onderwerp starter willy99
  • Startdatum Startdatum
W

willy99

Guest
Kweek al jaren met groot succes in mijn gezelschapsbak vuurtjes.
Deze namiddag haal ik 15 citroengarnaaltjes op.
Schijnt dat deze zelfde behoefte hebben als vuurtjes of zelfs een kweekvorm van zijn, iemand ervaring.
Ze gaan in een 30 liter bakje met kienhout en veel javavaarn en guppykruid. Temp 23�, kh 4+, gh 10, ph 7.3+.
Interne filter, op laagste debiet.
Miscchien breng ik ook een mosbal mee.

Citroentjes hebben dezelfde behoeften als vuurtjes, zijn idd delelfde garnalen alleen ander kleurtje. Als er verder geen andere bewoners in zitten kan je ze nog wel koeler houden hoor. Ik heb vuurtjes op kamertemperatuur gehouden, in de winter wordt het hier in de woonkamer 18 graden en dat was geen probleem voor ze. Scheelt je weer wat stroom 😉

Oh ja, zet ze niet bij elkaar omdat je dan grijze garnalen gaat krijgen.

Het is een kweekvariant van de Vuurtjes inderdaad en je kan ze op dezelfde manier en waarden houden.
Zoals Erik al zegt moet je ze niet samen zetten.
Ze kunnen al prima op 20 graden hoor.

15 citroengarnaaltjes zijn binnen, zien er leuk uit, gekocht als medium, maar als ik ze vergelijk met mijn volwassen vuurtjes zijn het eerder large.
Kon daar ook 7 cryslal red en 13 crystal black meenemen voor 40 euro, mooi op kleur en zeker geen kleintjes. Die gaan in een 120 liter aquarium met 20 neon tetra , vuurgarnalen (niet zo veel) en veel schuil mogelijkheden. Ben nieuwsgierig wat die gaan doen en al of niet kweken. De red en black zitten wel samen. Krijg ik dan crystal red-black?

De jongen zijn dan rood of zwart hoor. Geen rood zwart 😉
Oppassen dat de Vuurtjes de cb en cr niet gaan overlopen doordat ze sneller kweken.

de cr cb gaan wel kruisen toch?

kruisingtabel_groot.png

jessicapilon zei:
De jongen zijn dan rood of zwart hoor. Geen rood zwart 😉
Oppassen dat de Vuurtjes de cb en cr niet gaan overlopen doordat ze sneller kweken.
Ga proberen de vuurtjes binnen de perken te houden, heb er voldoende vraag naar. Indien de crystal wil kweken zal ik dan ook zoveel mogelijk vuurtjes uitvangen en deze 120 liter bak voorbehouden voor de crystal.

@Willy99,
een vraagje tussendoor: ik ben zelf ook van de regio, waar haal jij je citroengarnaaltjes?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan