Citroengarnalen kweken anders


C

Cookie1995

Guest
Hallo allemaal,

Ik heb sinds een aantal maanden mijn lege aquarium omgetoverd tot een garnalen bak. Via via heb ik 50 stuks citroengarnalen gekregen. Die doen het hartstikke goed en kweken vrij goed door. Nu viel mijn oog ineens op allemaal rode baby garnalen (een vrij dieprode kleur), maar ik heb alleen citroengarnalen in mijn bak zitten. Heeft iemand enige verklaring hoe dit kan komen? Komt het misschien dat waar ik ze weg heb die misschien met andere garnalen gehouden zijn, of is het iets genetisch?
 
Daar veel kweekvormen van de neocaridina uit vuurtjes gekomen zijn zal er nog wat gen in zitten waar wat rood in zit, dat is mijn verklaring daarvoor.
 
Daar veel kweekvormen van de neocaridina uit vuurtjes gekomen zijn zal er nog wat gen in zitten waar wat rood in zit, dat is mijn verklaring daarvoor.
Is het dan het beste om de rode eruit te selecteren om echt de citroengarnalen goed zuiver te houden?
 
Is het dan het beste om de rode eruit te selecteren om echt de citroengarnalen goed zuiver te houden?
Inderdaad bij neocaridina is dat altijd nodig om een soort over te houden, anders krijg je op den duur een beetje grijs/bruinige garnaaltjes.
 
Ton heeft helemaal gelijk en het zal in de genen zitten en uitselecteren is inderdaad nodig bij de |Neo s.
 

Terug
Bovenaan