Wat is er nieuw

Citroengarnalen samen met Japonica?

NicoleE

Well-known member
Lid geworden
27 juli 2013
Leeftijd
57
ik ben een bakje aan het ombouwen met de bedoeling er enkel garnalen in te houden. Nou zitten er 6-7 Japonica garnalen in. Ik zou die graag houden en samenhouden met de toekomstige bewoners, citroengarnalen.

Is die combinatie mogelijk of is het af te raden?

Dan heb je Caridina en Neocaridina en kruisen doen ze niet in dat geval. Enige risico is wellicht als de Citroenen gaan kweken dat ze de Japonica s gaan ondersneeuwen zeg maar.

Het zijn misschien echt uitzonderingen maar weet van een aantal verschillende mensen dat bij hun de Japonica's met vuurgarnalen aan de haal gingen.
Moet hier ergens een foto staan van een Japonica die een hele mooie vuurgarnaal aan het opeten is,de foto maker zag met zijn eigen ogen de Japonica een gezonde vuurgarnaal grijpen.

Stelletje barbaren zeg😉

Dan heb je Caridina en Neocaridina en kruisen doen ze niet in dat geval. Enige risico is wellicht als de Citroenen gaan kweken dat ze de Japonica s gaan ondersneeuwen zeg maar.
Het zijn misschien echt uitzonderingen maar weet van een aantal verschillende mensen dat bij hun de Japonica's met vuurgarnalen aan de haal gingen.
Moet hier ergens een foto staan van een Japonica die een hele mooie vuurgarnaal aan het opeten is,de foto maker zag met zijn eigen ogen de Japonica een gezonde vuurgarnaal grijpen.

Twee redenen om het er niet op te wagen! Dankjewel mannen!
Dan mogen de Japonica’s zodra de laatste maanvis weg is naar de Fusion (waar ik ze zelden nog zal zien kuch).

Oei, ik ging net zeggen dat dat prima gaat omdat ik die combinatie al vrij lang heb in een bakje hier maar misschien miskijk ik me er op.
Mogelijks heb ik het gewoon nog nooit gezien maar gebeurt het wel nu en dan...
Of heb ik toevallig vredelievende japonica's...

Aan de andere kant:
Ik zag toevallig gisteren nog een halfwas citroentje letterlijk het eten uit de pootjes van een Japonica stelen eigenlijk.
En tegelijkertijd zat er een zeer klein citroentje (5mm) zeer chill te eten net naast mijn grootste (zwangere) japonica dame...
:engel::juggle::sorry:

Daarom zeg ik dat het misschien wel uitzonderingen zijn maar misschien had mama Japonica haar buikje al vol van citroentjes... 😉

ik waag het er maar niet op, eens de Japonica’s erin zitten heb ik ze er nog niet uit... en in de Fusion hebben ze een goed leven.

Daarom zeg ik dat het misschien wel uitzonderingen zijn maar misschien had mama Japonica haar buikje al vol van citroentjes... 😉

Lol, wie weet!
Ze liet misschien nog eentje over omdat ze nog een dessertje wou later op de avond.
Zou zo maar even kunnen dat ze de kleine sloeber al aan een leibandje van gevonden visdraad vastgebonden had, de kleine rakker was misschien niet chill maar eerder berustend in zijn lot...
😀

Hoe het elders gaat kan ik inderdaad niet beoordelen maar ik heb de indruk dat ze hier vrij gemoedelijk samenleven maar misschien is dat niet (altijd) het geval en wordt er achter mijn rug toch strijd geleverd.
Ik denk dat ik de komende periode alleszins iets argwanender naar die bak ga kijken dus ik wou je raad zeker niet weglachen of in twijfel trekken.
😉

Maakt niet uit! 😉
Net ontelbaar veel topics doorgespit maar kan het niet vinden,via google 1 filmpje gevonden van een garnalenetende japonica maar was onduidelijkheid over het hoe en wat.
Conclusie is eigenlijk wel dat het in zeldzame gevallen kan gebeuren en dus de meeste ervaringen met deze combinatie positief zijn!

Goed om te horen, zal er nog eens een nachtje over slapen, maar als je niet veel kunt vinden zal het eerder uitzondering zijn.
Ik zal zelf ook nog eens googlen.

Misschien heb je mazzel dat je citroentjes neemt en niet bijvoorbeeld de orange sakura garnalen.

De kans is vele malen groter dat ze een hapje van een sinaasappel nemen natuurlijk :juggle: ...

Haha, dat is het waarschijnlijk 🙂

Ik heb gisteren nog wat geGoogled, en kwam onder andere bij de "Planted Tank" uit, daar was de ene na de andere reactie positief (ging dan over vuurgarnalen). Wat ik steeds las is dat de Japonica wat agressievere eters zijn maar omdat ze zich niet voortplanten in zoet water hun aantallen laag blijven en daardoor de vuurtjes niet ondersneeuwen.

Vandaag komt het zand, dus vandaag of morgen maak ik de Home geschikt voor garnalen. Het oude filter kan gewoon blijven meedraaien tot er vuurtjes in zitten dus de Japonica's kunnen na een kort verblijf in een quarantaine bak terug in de Home. Besloten dat de espei ook tot de vuurtjes komen terug gaan in de Home, is alleen maar goed voor het filter. De bak behandelen (en meten) zoals altijd na een bodemwissel.

De Japonica s kwkeen inderdaad niet in zoetwater. Veel plezier met het inrichten alvast vandaag🙂

De Japonica s kwkeen inderdaad niet in zoetwater. Veel plezier met het inrichten alvast vandaag🙂
Ik ga er een begin mee maken in elk geval, ik wacht nog steeds op het zand maar het gaat in elk geval dit weekend of deze week gebeuren.

Als je wel citroengarnalen neemt, ik heb er te veel. Als je interesse hebt kan ik ze wel versturen voor niet veel geld. Hier een foto van de citroentjes:

IMG_20171127_citroengarnalen01.jpg
IMG_20171128_citroengarnalen02.jpg

Ik heb vuurtjes gecombineerd met amano’s en dat ging prima.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan