Citroentjes bij chrystal reds?


Die kunnen niet kruisen in ieder geval hoor. Of het qua waterwaarden ideaal is dat kan ik zo niet zeggen.
 
Met kweken zal dat niet mis gaan. Neocaridina (citroen garnalen) en Caridina (Crystal reds) kruisen niet.
Mogelijk levert het wel problemen op qua waterwaarden aangezien deze soorten op verschillende waterwaarden horen.
 
dat gaat mis met kweken neocardina zal winnen de hand hebben
 
Grote kans wel idd dat je citroentjes het over gaan nemen, omdat die doorgaans makkelijker en sneller kweken dan crystals
 
Of het qua waterwaarden lukt hangt ook af van welke gradatie cr je hebt en waar ze op zijn gekweekt. Er zijn er genoeg die lagere gradaties op kraanwater hebben.
 
Let op de waterwaarde van de kweker en ga hier niet mee google omdat het zo leuk is 2 verschillende garnalen.
Waarom ontstaan er lagere gradaties, omdat ze naar mijn idee op de verkeerde waterwaarde gehouden worden.

Caridina garnalen doen het het beste op osmose met een PH verlagende bodem dus alleen met GH en geen KH in het water.
Natuurlijk kan je alles op kraanwater zetten maar dat zal voor de beestjes niet fijn zijn,
Neocaridina willen GH en KH in het water en een redelijk neutrale PH.

Ik raad altijd aan luister naar de oorspronkelijke kweker en streef dat na.
garnalen verdienen een eigen aquarium zonder vissen.
Iedere garnaal soort verdiend zijn eigen aquarium, daarom heb ik er 23 :)
 

Terug
Bovenaan