Citroentjes met Otocinclus?


NicoleE

Well-known member
Lid geworden
27 juli 2013
Berichten
10,982
Leeftijd
55
Ik zou diep in mijn hart graag Otocinclus plaatsen bij mijn citroentjes. Laten die ook de jonge garnaaltjes met rust? Wat ik gelezen heb zou de Otocinclus ze met rust laten.

Het betreft 65-70 liter netto inhoud, bodemmaat 60 x 30 (binnenmaten). Een schooltje van 8 lijkt me leuk.

Ik ben ermee bekend dat het wildvang is en dat er na de vangst veel uitval is, ook dat ze niet in een pas opgestart aquarium gehouden moeten worden. Aquarium draait echter sinds eind April, wel is de bodem tussentijds vervangen.
 
Ik zou het rustig doen.
Ze zijn hier met name gek op een schijf gourget.
 
Ik heb er geen ervaring mee en vaak zegt men wat in de bek past dat..................................:deal:
Nu zijn de net geboren garnaaltjes erg klein en vak zitten die niet op de bodem maar in de mosjes en op de ruiten. Wat dat betreft valt het dan denk ik wel mee.
 
Ik denk niet dat hij garnaaltjes pakt. Als ik naar de bek kijk, is hij daar totaal niet op gebouwd, zou niet weten hoe een otocinclus ooit een garnaal kan vangen:D;)
 
Ik denk niet dat hij garnaaltjes pakt. Als in naar de bek kijk, is hij daar totaal niet op gebouwd, zou niet weten hoe een otocinclus ooit een garnaal kan vangen:D;)
Inderdaad.
 
Ja, wat ik tegen kwam waren mini cory's of the Otocinclus en met de laatste heb ik echt wat. Ik kan me ook niet voorstellen dat ze (veelvuldig) garnaaltjes zullen eten, simpelweg omdat hun bek daar niet voor gebouwd is.
Ze zitten natuurlijk wel op de ruiten en daar zitten volgens John ook de mini garnaaltjes, maar de mond van de Oto is naar onderen gericht en niet naar voren.

Ik wacht nog even de reacties af maar denk dat ik de combinatie ga maken.
 
Otocinclus zijn echt leuk! En ze gaan ook goed met garnalen zoals hierboven al aangegeven.