Clown botia’s

  • Onderwerp starter juwel350
  • Startdatum

J

juwel350

Guest
hallo, ik heb nu een aantal dagen mijn nieuwe aquarium. Juwel RIO 350l 121x50x66 ( waterwaardes en temperaturen zijn al goed ) nou zag ik ergens 4 clown botia’s bij mensen wie een veel te kleine bak hadden (80cm). Hun vroegen of ik ze wou opnemen en ik dus overhaastig ja zeggen. Daar ten zeide van, ze zijn erg actief in mijn bak zwemmen ook actief (verstoppen zich af en toe) maar ik heb dus geen idee hoe vaak ik ze moet voeden ( ik heb zinkende pallets) en hoeveel. Ik weet dat ik ook niet de juiste grote bak heb voor deze vissen maar het is al vele maten grote dan waar ze inzaten

Mvg
 
Hallo Juwel350,

Mooi dat je een grote bak hebt opgestart en dat je vissen een goed of in elk geval beter huis wil bieden. Maar had je niet beter met die mensen kunnen afspreken dat je ze zou overnemen nadat je bak is ingedraait? Nu maar hopen dat je botia's over anderhalve week niet het loodje leggen... En waarschijnlijk kunnen de vorige eigenaren je ook wel aangeven hoeveel de vissen daar te eten kregen.
En anders zelf in de gaten houden. Nooit meer dan wat binnen 5 minuten op is blijft een redelijk goede vuistregel. En beter te weinig dan teveel, zeker omdat je bak net opgestart is.
 
Het risico op een nitriekpiek is nu aanwezig dus voer zuinig en hou de waterwaarden in de gaten. Mn vader heeft deze vissen ook en geeft vlokvoer en dagelijks wat rode mug uit de vriezer.
 

Terug
Bovenaan