Clownbotias voeren

  • Onderwerp starter juwel350
  • Startdatum

J

juwel350

Guest
hallo, ik heb nu een aantal dagen mijn nieuwe aquarium. Juwel RIO 350l 121x50x66 ( waterwaardes en temperaturen zijn al goed ) nou zag ik ergens 4 clown botia’s bij mensen wie een veel te kleine bak hadden (80cm). Hun vroegen of ik ze wou opnemen en ik dus overhaastig ja zeggen. Daar ten zeide van, ze zijn erg actief in mijn bak zwemmen ook actief (verstoppen zich af en toe) maar ik heb dus geen idee hoe vaak ik ze moet voeden ( ik heb zinkende pallets) en hoeveel. Ik weet dat ik ook niet de juiste grote bak heb voor deze vissen maar het is al vele maten grote dan waar ze inzaten.

Mvg
 
Ik heb ze ook gehad en ze scharrelden hun voedsel meestal tussen het zand.
Afhankelijk van je bezetting kan je ze bijvoeren met zinkendvoer
 
Ik heb ze ook gehad en ze scharrelden hun voedsel meestal tussen het zand.
Afhankelijk van je bezetting kan je ze bijvoeren met zinkendvoer
Ik heb nu alleen deze ee nog inzitten, maar weet dus niet hoeveel van die pallets ik per dag moet geven en hoevaak/wanneer. Kan het ook nergens op internet vinden
 
Ik zou met niet teveel beginnen als het volwassen vissen zijn. Beter wat meer voeren, dan dat de vissen blijven eten in alles wat je voert. Meer voer is ook meer vervuiling, zeker als je bak net draait kun je beter wat zuiniger aan doen en de bak niet teveel belasten. Je merkt aan je vissen wel of ze genoeg krijgen, of dat ze zich echt op het eten storten en honger lijken te hebben. Zoals gezegd scharrelen de vissen wel door de bak en is er vaak genoeg te vinden, naast wat jij voert. Maar wat is nou genoeg of teveel, lastig te beantwoorden.
 

Terug
Bovenaan