Co2 aansluiting


P

pimhup

Guest
Iemand idee gasfles blijft sissen
 

Bijlagen

  • 306DF7FB-9003-4D59-BEFF-FC77263C924C.jpeg
    306DF7FB-9003-4D59-BEFF-FC77263C924C.jpeg
    149.3 KB · Weergaven: 121
  • 6C17E221-63FD-4DF2-926C-0CE6433E8065.jpeg
    6C17E221-63FD-4DF2-926C-0CE6433E8065.jpeg
    104.7 KB · Weergaven: 107
.
A43D5B9F-253A-49E1-9E14-F0BFBC7BD578.jpeg
 
Dus daar waar de drukmeter op de fles gaat hoor je het sissen?
 
Laatste foto en dan sist ie aan de kant van de manometer de kant waar je schroef moet aandraaien
 
Zeg maar waar je tegenaan kijkt de achterkant daarvan
 
Zit er wel een sluitring tussen?
 
Ja ik heb er ook een met de nylonring maar als ik het zo zie zou de awzrte ook die functie hebben of beter gezegd dat denk ik maar het is inderdaad lastig om dat zo in te schatten van een foto.
Misschien helpt het om er wat vaseline op te doen of wat gastape op het schroefdraad (al zou dat niet nodig moeten zijn).
 
Hier een foto
 
Kwebbel die zwarte wel
 

Bijlagen

  • 0E802E85-4620-45C0-869E-82D90B353AFC.png
    0E802E85-4620-45C0-869E-82D90B353AFC.png
    1.7 MB · Weergaven: 107
Srry die zwarte ringen heb ik maar kan die andere niet plaatsen waar hoort die
 
Waar moet ik die plaatsen heb alleen 2 zwarte rubbers

Er zijn dus twee mogelijkheden; of in je drukregelaar zit een zwarte O ring dan is zo'n nylon ring niet nodig of er zit niets in je drukregelaar en dan hoort er mogelijk zo'n nylon ring in die de zaak moet afsluiten. Ooit zag ik een drukregelaar met én een O ring én daarbinnen een nylonring. Een extra mogelijkheid dus. Ik zie de foto op mijn telefoon en dat is niet erg duidelijk dus ik zie niet precies welke je hebt. Wanneer er sprake is van een O ring kan die ook stuk zijn of niet goed afsluiten. Dan moet je die ring vervangen. Misschien helpt het wanneer je er zuurvrije vaseline opstrijkt. Alleen op de ring! Je wilt niet dat er iets in je CO2 slang komt.
 
zo te zien zit er op de flens van de fles een groef in de pasvlak van de pakking,,daar hoor je een nylon ring voor te gebruiken die vervormd niet rubber kan in zo,n groef mogenlijk niet goed afdichten ivm vervorming
 
rubber gaat niet goed ivm de extreme druk ind e fles
 
Iemand idee gasfles blijft sissen
het kan dat de O ring niet voldoende afdicht inwendig...dus niet die je nu ziet, probeer eens een inbussleutel duw die in dat 8 hoekig gaatje in het midden en draai dat eens aan.
 
Ik vraag mij af of je hem wel stevig genoeg hebt aangedraaid, soms lukt dat met de hand maar meestal moet dan nog even een kwart slagje bijgegeven worden met een passende steeksleutel of waterpomptang.
 
Heb aangedraaid met bijbehorende sleutel van jbl
 
Ga morgen wel ff naar dierenwinkel misschien weten hun t
 
Vraag me af wat die witte ring is
 

Bijlagen

  • 63BA2F81-DB6F-43E4-8C6B-7A534116D000.jpeg
    63BA2F81-DB6F-43E4-8C6B-7A534116D000.jpeg
    159 KB · Weergaven: 101
Dat is de nylonring die benvo eerder bedoelde denk ik.
 
het kan dat de O ring niet voldoende afdicht inwendig...dus niet die je nu ziet, probeer eens een inbussleutel duw die in dat 8 hoekig gaatje in het midden en draai dat eens aan.
Geen beweging in te krijgen
 
Weinig jbl co2 dus
 
Het is nieuwjaarsdag en dus wat rustiger dan normaal.
 
Snap ik dat bedoel ik ook niet
Komt lucht uit klein origineel gaatje bij aansluiten op manometer
 
Ook ik zou zeggen probeer met een steeksleutel de drukmeter eens los te draaien en draai hem er dan eens opnieuw op met de hand en dan inderdaad met een steeeksleutel nog even een stukje strakker draaien. Of is inmiddels je hele tank leeggelopen? :juggle:
 
klopt niet, alle duikcilinders dichten af met een rubberen O ring….en daar staat 200 tot zelfs 300 bar op.
CO2 is maar 50 bar.
is dat niet een speciale rubber ring dan ? of een speciale koppeling die de rubberring helemaal opsluit zodat hij nergens heen kan ?
 
er is al veel gezegd, maar bij alle ijzer op ijzer koppelingen gebruik ik teflon tape.
 
Zoiets dan die doe ik ertussen. Past precies. Als de het om de lekkage tussen fles en druk regelaar gaat.
 

Bijlagen

  • 15649889171.jpg.png
    15649889171.jpg.png
    119.1 KB · Weergaven: 70
50 tot 60 bar lijkt weinig maar is aardig wat. Minste of geringste lek is het ook raak. Teflonring of rubber ring als de ring goed in de schroefdop ligt en je draait het weer vast kan het haast niet missen. Prijzig zijn dergelijke ringen niet. Als ik een refill met fles doe dan ook dat ringetje.
 

Terug
Bovenaan