co2 controlers


ik deed met een 2kilo fles 5 maanden ik gebruik de controller nu 3 maanden en doe toch al 3 weken langer met de fles. het verschil zonder controller was ong 0.5-0.6
Okee, da's mooi!

Bij een ph controller stel je een gewenste ph waarde in. De controller blijft co2 toevoegen totdat de gewenste waarde is behaald. Je gerbruik wordt lager , er wordt immers niet onnodig co2 toegevoegd.

Dat van die waarde snapte ik, maar ik had eigenlijk verwacht dat het verbruik toch wat hoger zou zijn omdat je dus 's nachts ook blijft geven (indien nodig).
Maar da's dus niet zo, top!

Ik gebruik een bio-reaktor (400gr citroenzuur, 400gr soda, 600gr water), dat werkt prima. Echter is het naaldventiel wel een DRAAK. Die is zéér lastig af te stellen en verloopt ook wat over meerdere dagen.
Met een controller kan ik hem dan rijker afstellen als nodig, toch?
 
Okee, da's mooi!



Dat van die waarde snapte ik, maar ik had eigenlijk verwacht dat het verbruik toch wat hoger zou zijn omdat je dus 's nachts ook blijft geven (indien nodig).
Maar da's dus niet zo, top!

Ik gebruik een bio-reaktor (400gr citroenzuur, 400gr soda, 600gr water), dat werkt prima. Echter is het naaldventiel wel een DRAAK. Die is zéér lastig af te stellen en verloopt ook wat over meerdere dagen.
Met een controller kan ik hem dan rijker afstellen als nodig, toch?
normaal houd de controller de co2 op peil . ik zou hem alleen niet te rijk afstellen zodat bij een mankement er teveel co2 ineens toegevoegt kan worden
 
Bij een ph controller stel je een gewenste ph waarde in. De controller blijft co2 toevoegen totdat de gewenste waarde is behaald. Je gerbruik wordt lager , er wordt immers niet onnodig co2 toegevoegd.
Of het gebruik wordt (in theorie) hoger; er blijft immers CO2 toegevoegd worden, totdat de gewenste waarde bereikt is.
 
Als je met een magneetventiel werkt en niet met een controller dan zal de ph s nachts oplopen en zal er in de morgen weer extra (vroeg) nodig zijn om het op peil te brengen voor als het licht aangaat.
Wat nu per saldo het voordeligste is dat durf ik niet te zeggen.
 
Of het gebruik wordt (in theorie) hoger; er blijft immers CO2 toegevoegd worden, totdat de gewenste waarde bereikt is.
Er wordt s'nachts masr weinig co2 toegevoegd, maar de grote meerwaarde is een constant co2 niveau.
 
Als je met een magneetventiel werkt en niet met een controller dan zal de ph s nachts oplopen en zal er in de morgen weer extra (vroeg) nodig zijn om het op peil te brengen voor als het licht aangaat.
Wat nu per saldo het voordeligste is dat durf ik niet te zeggen.
Wanneer je met een controller werkt behoort daar óók een magneetventiel achter te zitten. Die dan vervolgens door de controller aangestuurd door een electrode spanning krijgt op de aangekoppelde contactdoos die het aangesloten magneet ventiel opent of sluit. Het zal niet leiden tot meer CO2 gebruik wanneer de apparatuur ook in de nacht aanstaat wel dat er geen CO2 schommelingen zijn hetgeen ik als een groot voordeel zie.
 
Wanneer je met een controller werkt behoort daar óók een magneetventiel achter te zitten. Die dan vervolgens door de controller aangestuurd door een electrode spanning krijgt op de aangekoppelde contactdoos die het aangesloten magneet ventiel opent of sluit.
Klopt Ben ik ik bedoelde dus dat als je alleen met een magneetventiel werkt die tijdens de nacht de co2 stopt en pas s morgens weer aanslaat. In dat geval zul je vroeg genoeg de co2 aan moeten laten gaan om het weer op het goede peil te krijgen.
 
Beste Forumleden,
Ik zat dit onderwerp te lezen voor een controller van Ali, (PH301)
Maar dan plaats ik de tijdschakelaar in de wandcontactdoos van de PH301?

Of zit er een tijdmechanisme in de PH301 zodat ie alleen C02 afgeeft als het licht is? Dan ben je in 1x klaar.
Ik stel de tijd in, gewenste PH, aantal bellen per minuut en klaar.

Alvast bedankt!
 
Beste Forumleden,
Ik zat dit onderwerp te lezen voor een controller van Ali, (PH301)
Maar dan plaats ik de tijdschakelaar in de wandcontactdoos van de PH301?

Of zit er een tijdmechanisme in de PH301 zodat ie alleen C02 afgeeft als het licht is? Dan ben je in 1x klaar.
Ik stel de tijd in, gewenste PH, aantal bellen per minuut en klaar.

Alvast bedankt!
Hier kun je op de foto goed zien hoe je hem moet aansluiten:

 
Beste Forumleden,
Ik zat dit onderwerp te lezen voor een controller van Ali, (PH301)
Maar dan plaats ik de tijdschakelaar in de wandcontactdoos van de PH301?

Of zit er een tijdmechanisme in de PH301 zodat ie alleen C02 afgeeft als het licht is? Dan ben je in 1x klaar.
Ik stel de tijd in, gewenste PH, aantal bellen per minuut en klaar.

Alvast bedankt!
Je hoeft geen tijdschakelaar te gebruiken bij de PH301
De controller zet je magneetventiel open of dicht als een waarde behaald is, of behaald moet worden.
Je stelt gewoon je PH in, en met je naaldventiel stel je het aantal bellen per minuut in.
That's all!!
 
ik gebruik een tijdschakelaar tussen de stekker en stekkerdoos van de magneetventiel aanzluiting zodat hij s nachts geen co2 toevoegd , wat in mijn ogen zinloos is
 

Terug
Bovenaan