CO2 Diffuser 3 in 1 - grote bellen


L

Lyasco

Guest
Hoi,

Ik heb sinds deze week de Colombo CO2 Advance set. Hierbij zit de "CO2 Diffuser 3 in 1" deze vormt alleen grote bellen bovenop het membraan die om de zoveel tijd loslaten. Er komen wel wat fijne belletjes maar zeker niet zoveel als zou moeten.

Iemand enig idee waardoor dit komt en hoe ik hier iets aan kan doen?

OeBk4m7SiXQET-OXM3OYqoN9g3gVyutN.jpeg
 
Vaak moet hij nog indraaien zeg maar en heb je voldoende druk? Er staat dat er voldoende druk moet worden opgebouwd maar ik denk niet dat zoiets lang zal duren.
 
Vaak moet hij nog indraaien zeg maar en heb je voldoende druk? Er staat dat er voldoende druk moet worden opgebouwd maar ik denk niet dat zoiets lang zal duren.
Ik denk dat ik op zich wel voldoende druk heb, althans er komen ook fijne belletjes uit dus dan is de druk toch voldoende voor het membraan?

Ik zag net wel dat ik te weinig bpm aan heb gehouden, ik dacht dat het 1 bel per 20 seconden mocht zijn voor een 60 liter aquarium maar lees de handleiding net nog eens en zag dat het 1 tot 2 bpm per 10 liter moet zijn (voor mijn 60 liter dus tussen de 6 en 12 bpm). Ik zal het dus gaan ophogen naar +/- 1 bel per 10 seconden.
 
Ik heb het aantal bpm wat opgehoogd en zit nu op 1 bel per 6.5 a 7 seconden. Nu stijgt er continue een mooie stroom van kleine belletjes uit de diffuser, ik zie maar af en toe ineens een wat grotere bel eruit vliegen maar dat is natuurlijk geen ramp.
 
Mooi dat het nu wel goed loopt. Met te weinig bellen krijg je minder co2 en dus minder bellen in de bak.
 

Terug
Bovenaan