CO2 Diffuser kapot?


RvanWijk

New member
Lid geworden
3 maart 2024
Berichten
3
Leeftijd
31
Dag allemaal,

Ik ben (denk ik) een stap verder in mijn co2 probleem. In een ander topic had ik een probleem neergezet helaas had ik daar verder geen reactie op. Kan natuurlijk als niemand het weet haha. Mijn setup is als volgt:

• 2kg fles
• JBL Professional drukregelaar op 1,5 tot 2 bar werkdruk (hoger kan deze niet)
• Ada terugslagklep (ook al vervangen evenals alle slangen)
• Ada Beetle Counter
• Ada Beetle Diffusor

Ik heb de Ada Beetle Diffusor die stopt bij ongeveer 5/6 dan bouwt die langzaam af, net of de werkdruk te laag is. Nu heb ik de diffusor vervangen door een hele makkelijke en die werkt de hele dag door op 2 bar. Nu vraag ik me dus af vraagt de Ada zoveel werkdruk? Of is de membraam kapot? Hij is al een 3 jaar oud ongeveer en heb hem zeer goed gereinigd. Vind het jammer om even 120 euro de ton in te gooien.
 
hij stopt bij 5/6 wat?
die membramen hebben volgens mij niet het eeuwige leven.. waarom heb je eigenlijk zo'n dure? :D
 
Ik begrijp die 5/6 ook niet en het is eigenlijk een gewone diffuser met membraam.
 
Excuses! 5/6 uur bedoelde ik. Vandaag een hele goedkope geprobeerd en die loopt na 9/10u langzaam terug heel apart. De reden dat ik ada gebruik is dat ik alles in dezelfde stijl wou
 
Excuses! 5/6 uur bedoelde ik. Vandaag een hele goedkope geprobeerd en die loopt na 9/10u langzaam terug heel apart. De reden dat ik ada gebruik is dat ik alles in dezelfde stijl wou
Waarom ik dan vaak weer denk; liever zie ik geen of zo weinig mogelijk techniek in de bak, dus ook niet in dezelfde stijl. Vandaar mijn bovenstaand advies. Maar goed, dat is gewoon mijn mening.
 

Terug
Bovenaan