Co2 diffuser lek


vinnig

Well-known member
Lid geworden
14 mei 2022
Berichten
260
Leeftijd
39
Altijd voordat we weggaan is het weer en weer raak...
Nu is de diffuser aan de beurt!
Ondanks allerlei pogingen om het te stoppen lekt deze nu toch weer!
De diffuser komt van de pets place en is van volgens mij dennerle?
Ik had er al 3 tieribs zo strak als ik kon om gedaan, omdat de slang telkens uit de diffuser schoot..
Nu komen er bellen onder vandaan.
Hoe is het in vredesnaam nog mogelijk dit dit lekt??
Wat moet ik hiermee?
Dese diffuser is al vrij nieuw, 2 maanden oid.
Iemand suggesties? Hoe doen anderen dit??
 
Foto
 

Bijlagen

  • 20231125_101037.jpg
    20231125_101037.jpg
    1.7 MB · Weergaven: 35
Na 2 maanden ging ik snel naar de winkel en me beroepen op garantie. Ik neem aan dat de slang van het glazen/plastic buisje afschiet? Heb je al geprobeerd om te kijken hoe een nieuw stukje slang het doet of de slang wat inkorten want wellicht is het op de aansluiting wat wijd geworden.
 
Ik zie je foto en had dus begrepen wat er speelt. Knip eens een stukje van de slang af of koop een nieuw stuk slang want normaliter mag dit niet gebeuren.
 
Zo'n diffuser kopen? Lekker klein en gemakkelijk te verbergen. Met een heel fijne verdamping van de CO2. Bovendien niet te duur. Die "merk" artikelen zijn mij vaak te duur en de kwaliteit bedenkelijk.

full-view.jpg
 
Ik had gelezen dat deze alleen voor hoge druk co2 is en dat dit niet werkt met een 30bar systeem?
Zo'n diffuser kopen? Lekker klein en gemakkelijk te verbergen. Met een heel fijne verdamping van de CO2. Bovendien niet te duur. Die "merk" artikelen zijn mij vaak te duur en de kwaliteit bedenkelijk.

Bekijk bijlage 368838
 
Ik zal het proberen, ik heb die tieribs er zo straks omheen gedaan dat ik denkt dat ie gaat breken als ik m lospeuter.. maar ik ga het proberen.
Ik heb al 4 diffusers geprobeerd.. wouden allemaal niet met verschillende redenen :( en een gaf geen bellen, de ander alleen grote, weer n ander kwam de hele tijd van t glas af en andere had weer wat...
 
Hoe doen andere mensen dit , en ben ik nou de enige met deze problemen of is dit normaal dat niks werkt?
 
Ik had gelezen dat deze alleen voor hoge druk co2 is en dat dit niet werkt met een 30bar systeem?
Je moet wel een bepaalde werkdruk hebben en vaak is 1,5-2 Bar goed. Mocht alles niet werken dan kun je ook naar een Dennerle flipper kijken en als je die goed instelt dan heb je ook betrekkelijk weinig co2 verlies.
 
Gebruik je wel een CO2 slang, en geen zuurstofslang?
Ik heb in het verleden met de flipper vaak luchtslang gebruikt en dat bleef opzich ook prima zitten al was de slang opzich niet de beste keus natuurlijk. Ik denk dat de slang van TS te wijd is of snel te wijd wordt.
 
Dit is een zachte slang. Ik had ook een harde slang maar die kon niet op deze diffuser.
Hier foto van stukje wat ik ervanaf heb gehaald. Zo'n tierib is niet rond zie ik en de lucht ging langs eindstukje.. ik heb de slag er opnieuw opgedaan maar krijg hem ong 3cm erop ipv 5.
Enig idee wat ik zo snel zou kunnen gebruiken wat rond is? Ik heb wel nog wat redelijk dicht verpakkingschuim van fpv drone motoren, geen idee of dat spul veilig is in aquarium
 

Bijlagen

  • 20231125_122118.jpg
    20231125_122118.jpg
    1.2 MB · Weergaven: 18
Wat is werk druk? Ik heb maar 1 druk meter. Ik ben wel op zoek naar druk reduceerder die op mijn fles kan, maar ik heb zoveel problemen dat ik niet eens de tijd heb om de voorgaande threads te lezen omdat ik al nieuwe moet typen...
En we gaan morgen ochtend weg, dus sowieso hier geen tijd voor maargoed het kan ook geen 1.5 week zonder..
 
Foto van het soort verpakkings schuim wat ik heb. Zou ik evt. Onder de tieribs kunnen doen en dan heel hard aansnoeren
 

Bijlagen

  • 17009117556112438245225248720846.jpg
    17009117556112438245225248720846.jpg
    838.8 KB · Weergaven: 20
Zit het nu dan niet goed vast want het is maar voor 1,5 week natuurlijk.
 
Geen idee, ik heb het nu zo zitten:
Ik heb n stukje luchtslang in de lengte opengeknipt en dat om uiteindelijk van slang op de diffuser gerold als zijnde n touwtje oid, en daarover wat aquarium filter schuim en daarover weer 3 tieribs...
 

Bijlagen

  • 17009133068583676549064445975277.jpg
    17009133068583676549064445975277.jpg
    2 MB · Weergaven: 19
Hij bubbeltjes weer.. eigenlijk wou ik al n filmpje posten van de bubbels in n andere thread maarja toen was ie ineens defect..
Lastig om de bubbels op de video te krijgen.. zien deze er goed of slecht uit? Of valt er niks aan te zien?
 

Bijlagen

  • 20231125_130754.mp4
    16.1 MB

Terug
Bovenaan