Wat is er nieuw

CO2 en Plantenvoeding bij indraaien

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Mattie
  • Startdatum Startdatum
M

Mattie

Guest
Kun je bij een indraaiende bak beter wachten met het toevoegen van CO2 en Plantenvoeding?

CO2 schijnt heel belangrijk te zijn om algen te voorkomen en helpt ook bij de planten groei. Is het merk van de Carbo hierin belangrijk of maakt dat niet zoveel uit?

In een bak met weinig planten, is daarin Plantenvoeding noodzakelijk?
 
Planten moeten net als vissen voeding krijgen, best mogelijk dat je met een bak met de juiste planten zonder voeding af kan, er wordt op de natuurlijke manier ook plantenvoeding aangemaakt door de bacteriën, maar dat hang af van de factoren, welke planten, hoeveelheid, sterkte verlichting.
Zelf heb ik de garnalenbakjes ook zonder plantvoeding draaien en heb een prima planten groei.
Toevoeging van Carbo ben ik zelf niet zo weg van.
 
Planten moeten net als vissen voeding krijgen, best mogelijk dat je met een bak met de juiste planten zonder voeding af kan, er wordt op de natuurlijke manier ook plantenvoeding aangemaakt door de bacteriën, maar dat hang af van de factoren, welke planten, hoeveelheid, sterkte verlichting.
Zelf heb ik de garnalenbakjes ook zonder plantvoeding draaien en heb een prima planten groei.
Toevoeging van Carbo ben ik zelf niet zo weg van.
Waarom ben je tegen Carbo? Omdat het slecht is voor de vissen?
 
Carbo is een chemisch goedje waarmee je ook kan ontsmetten en op de langere termijn dus niet aan te bevelen.
 
Het werkzame bestanddeel van Easy Carbo is Gluteraldehyde, wat natuurlijk prima helpt bij het bestrijden van algen maar verder ook een gemene stof is, welke ik liever niet bij mijn vissen heb, als stootkuurtje of plaatselijke behandeling kan maar verder ga ik er niet mee.
 
Carbo is koolstof. gebruik je 1ml/50 l.

Als voeding kan je ook combineren met Profito .
 
Wat is een alternatief voor Carbo? Extern filtersysteem is geen optie. Gaat om 190L. Ik heb altijd moeite gehad met planten dus wil het nu eens beter doen.
 
Bij veel planten is geen Co2 nodig, met sporen, fosfaat en nitraat kan je heel vaak prima af.
 
Bij veel planten is geen Co2 nodig, met sporen, fosfaat en nitraat kan je heel vaak prima af.

Tenzij je echt veel licht boven de bak hebt. Planten hebben een bepaalde range en met veel licht zullen ze sneller willen groeien en hebben dan wel de benodigde voeding nodig.
 
Ik heb altijd moeite gehad met planten
Zoek in dat geval ook niet de moeilijkste planten uit, kijk een beetje rond op internet wat de makkelijkere planten zijn en begin daarmee.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan