Wat is er nieuw

Co2 fles in diepvries voor meer vulling?

• Onderwerp starter Onderwerp starter kraikkonen
  • Startdatum Startdatum
K

kraikkonen

Guest
Stoppen jullie de Co2 fles ook in de diepvries om er meer Co2 in te krijgen? Ik kreeg deze tip van een aquariumwinkel hier in de buurt.

Een fles van 0,5 kg laten vullen, kost daar 12,5 euro p/s, terwijl ik het normaal bij een installatiebedrijf laat doen voor 10 euro voor 2 flessen. Toen ik hem daar op wees, zei hij dat ze hem daar aan een fles koppelen en daarmee nooit vol krijgen, terwijl hij vloeibaar bijvult en zo meer in de fles krijgt. Gevalletje preken voor eigen parochie of heeft de man een punt?

Wat gebeurt er met een ballon in de zon? gaat uitzetten.

En wat is hij in de vriezer ligt. wordt hij kleiner.

Dus ,de fles in de vriezer krimpt de inhoud.
Kan er met vullen meer in.

Vloeibaar gaat er altijd meer in de fles.
Loopt vanuit de moederefles in de kleine fles.

Andere manier ken ik niet.
zou je enkel gas in de fles krijgen.

Als ik hem laat vullen bij AJAX dan laten ze hem eerst voor mn neus leeglopen dus de inhoud wat er nog inzat is weg. Al is dat niks want ik laat altijd de fles lopen tot deze geen bellen meer geeft.

ik heb ook nog nooit gehoord van een andere manier dan vloeibaar bijvullen..

12,50 is echt een gigantische prijs voor zo'n klein flesje.

Als ie koud is krijg je er inderdaad meer in.
Koolzuur wordt altijd vloeibaar geleverd, 58 bar bij 20 graden, dan wordt het vloeibaar en is het ook niet samen persbaar meer.

Als je het oude koolzuur langzaam uit de fles laat lopen zul je zien dan de fles ook koud wordt. Of ie vol is kun je wegen.

Heb jaren geschoten op koolzuur, vandaar deze kennis, ik vulde de cylinder, liet 'm langzaam leeg lopen (bevroor de cylinder) en vulde 'm dan af en dan op de weegschaal.

Als je op de moederfles een rode of zwarte horizontale streep ziet staan zit er een zogenaamde stijgbuis in. Zit deze er niet in dan moet je de moederfles op de kop houden.

Heb jaren geschoten op koolzuur,??? Nee, toch? 😀 Paintball ,zeker? :thumbs:

de aquariumzaak in Brussel waar ik ga zegt idem, fles koud voor het vullen !!

frankv46 zei:
Als ie koud is krijg je er inderdaad meer in.
Koolzuur wordt altijd vloeibaar geleverd, 58 bar bij 20 graden, dan wordt het vloeibaar en is het ook niet samen persbaar meer.

Als je het oude koolzuur langzaam uit de fles laat lopen zul je zien dan de fles ook koud wordt. Of ie vol is kun je wegen.

Heb jaren geschoten op koolzuur, vandaar deze kennis, ik vulde de cylinder, liet 'm langzaam leeg lopen (bevroor de cylinder) en vulde 'm dan af en dan op de weegschaal.

Als je op de moederfles een rode of zwarte horizontale streep ziet staan zit er een zogenaamde stijgbuis in. Zit deze er niet in dan moet je de moederfles op de kop houden.

Kan je me uitleggen hoe je er dan meer inkrijgt?

Immers de CO2 is door de druk vloeibaar en een vloeistof kan je niet comprimeren.

Waar ik ga moet de fles niet koud gemaakt worden. Ze gebruiken een installatie die het gas in de fles pompt onder druk. Ik weeg altijd na en is 99% van de tijd iets meer dan 500gram. Als het minder is dan 500gram is het rond de 490gram, verwaarloosbaar dus. Zeker vermits er meestal iets meer inzit dan 500gr.

Als ze het gas gewoon laten overvloeien van een veel grotere fles moet de fles idd beter koud zijn. Dit heb ik in het verleden ook al laten doen met een fles op kamer temperatuur en die was maar 3/4 vol na het vullen. Ik moest dan ook maar 3/4 betalen.

Koud/niet koud hangt dus puur af van wat voor vulsysteem ze in de winkel hebben staan. Voor het vullen onder druk word er in het algemeen iets meer gevraagd voor de co2. Maar je fles is wel vol, je zit niet om de paar weken met een drukfles in je vriezer en moet niet als een gek met een diepvrieszak naar de winkel rijden in de hoop dat ze 100% vol zit wanneer je thuis komt.

De 2 besproken winkels zijn in Antwerpen gelegen.
Dit is mijn persoonlijke ervaring.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan