Co2 fles veranderen

dipesh

Active member
Lid geworden
12 november 2015
Berichten
40
Hallo
Ik had eens een vraag.
Ik heb vorig jaar een JBL Proflora m503 gekocht.
Nu ging het alarm af van het scherm dat mijn co2 fles leeg is.
Nu wil ik er een nieuwe fles(zit nog een beetje co2 in) op aansluiten maar er komt nu lucht uit een gaatje.(zie bijlage) JBL PROFLORA m001 drukregelaar
Ik ken er niks van maar weet er iemand hoe dit komt.
De vorige keer had ik dit niet als ik de fles aansloot.
Ik kan momenteel niet meer proberen want mijn 2 flessen zijn nu leeg.
Mvg Dirk
 

Bijlagen

  • 1-1.jpg
    1-1.jpg
    201.9 KB · Weergaven: 143
Ik begrijp het niet helemaal. Welk gaatje bedoel je en zit de drukregelaar nog op de oude fles?
 
Ik begrijp het niet helemaal. Welk gaatje bedoel je en zit de drukregelaar nog op de oude fles?
Ik heb er een rode cirkel rond gezet.
Als ik de drukregelaar op mijn fles draai dan komt er uit dat gaatje lucht uit.
 
Ik heb er een rode cirkel rond gezet.
Als ik de drukregelaar op mijn fles draai dan komt er uit dat gaatje lucht uit.

JBL Proflora m001 drukregelaar​

 
Ja nu je het zegt zie ik dat rode cirkeltje al is die erg klein en dat viel me niet op. Ik zou het zo nieten maar er zijn hier vast wel een aantal experts die je verder kunnen helpen.
 
Is dat niet het veiligheidsventiel?
Eens gebarsten blijft het daar “lekken” en zal het ventiel hersteld moeten worden

bedenk me net dat die aangesproken word op 2,5 bar werkdruk, werkdruk verlagen zou dit ook op kunnen lossen
 
Het veiligheids ventiel zit achter het zwarte dopje.
Dat gaatje vind ik heel erg vreemd. Zou bijna denken een corrosie gaatje.
Slechte gieting van het huis.
 
Het veiligheids ventiel zit achter het zwarte dopje.
Dat gaatje vind ik heel erg vreemd. Zou bijna denken een corrosie gaatje.
Slechte gieting van het huis.
Ik heb dat gaatje ook bij mijn JBL M001. Het eerste waar ik ook aan moest denken is wat zich onder dat zwarte bevindt. Zit dat wellicht op z'n kop/verkeerd?
 
Ik vind het een vreemde plek voor een gaatje.. Als ie een jaar oud is, heb je wellicht nog garantie? Of je vraagt ff bij de winkel waar je 'm gekocht hebt of ze bij eenzelfde versie op de plank ff willen kijken of die ook een gaatje daar heeft. Zo ja, heeft het waarschijnlijk een functie. Zo nee, dan gebruikmaken van je garantie.
 
Volgens mij is het zwarte dopje de aansluiting van de co2 slang, en het gaat je is idd een overdruk beveiliging, of die terug dicht gaat weet ik zo ook niet, daar zou je bij JBL moeten zijn.
 
Volgens mij is het zwarte dopje de aansluiting van de co2 slang, en het gaat je is idd een overdruk beveiliging, of die terug dicht gaat weet ik zo ook niet, daar zou je bij JBL moeten zijn.
Wat de TS dus in het zwart heeft dat heb ik in het grijs en daar sluit je niet de co2 slang op aan.
 
Hier kun je het overigens goed op een foto zien:

 
Hier zie je hem van boven maar ik zie daar geen gaatje:
 
Ik zie toch in deze link op de vierde foto een gelijk gaatje als de TS heeft.

 
Jaren geleden maar hopelijk nog steeds actief. Bij mij lekt hij op precies de zelde plek. Is er een oplossing gevonden?

Ik hoor het graag!

Alvast bedankt
 

Bijlagen

  • 20240712_233627.jpg
    20240712_233627.jpg
    2.1 MB · Weergaven: 12
Terug
Bovenaan