Wat is er nieuw

CO2-fles voor 180L

• Onderwerp starter Onderwerp starter -Mitchel-
  • Startdatum Startdatum
M

-Mitchel-

Guest
Hallo allemaal, we willen meer CO2 in ons aquarium. We zitten erover te denken om een set te kopen. Voordat we dit doen, willen we eerst voor 1 of 2 maanden een flesje kopen om te kijken wat het effect is. Welke fles kunnen we het beste bestellen? We zaten zelf te denken aan de Dennerle Co2 Wegwerpfles 500g.
Ons aquarium is 180 liter.

Je kan ook eerst bio co2 proberen , dat kost bijna niks.

Groet john

Ik gebruik ook een 500g fles voor mij 180 liter aquarium. Na ongeveer 4 maanden moet ik mijn fles weer laten vullen.

Ik heb een 2 literfles op de meterbak met 190 liter en doe er zo n 4 a 5 maanden mee. Ik doseer dan ook 130 bellen .

@Bor
Dan doseer je denk ik vrij weinig bellen want ik doe met een 2 kilo fles ook 4 a 5 maanden namelijk.

@TS
Je kan zoals al gezegd dan misschien bio co2 gaan gebruiken. Het ligt er ook wel wat aan hoeveel de ph moet zakken. Maar er zijn meer mensen die op een grote bak dit inzetten.

-Mitchel- zei:
Hallo allemaal, we willen meer CO2 in ons aquarium. We zitten erover te denken om een set te kopen. Voordat we dit doen, willen we eerst voor 1 of 2 maanden een flesje kopen om te kijken wat het effect is. Welke fles kunnen we het beste bestellen? We zaten zelf te denken aan de Dennerle Co2 Wegwerpfles 500g.
Ons aquarium is 180 liter.

Je hebt niet alleen de fles nodig, ook de spullen om het eruit te krijgen. De regelaar, slang en diffuser 🙂

Dus meteen een setje kopen?

Je kan je misschien beter even goed inlezen in wat er op de markt te koop is.

@Jessicapilon: ik doseer inderdaad minder, ik zit rond de 80 bellen per minuut en ik heb er een klep op tijdschakelaar tussen zitten.
Een uur voor de lichten aangaan begin ik te doseren met CO2 en een uur voor de lichten uitgaan stop ik er mee. Mijn CO2 gehalte schommelt hierdoor wel, maar tegen het einde zit ik rond de 25 mg/l.

Het zal inderdaad van de omstandigheden hoelang je doet met een fles.

Ik doe ook 80 bellen per minuut maar dan op 300 liter. De continuetest is mooi heldergroen.

Het aantal bellen zal per aquarium anders zijn, er zijn zo veel factoren die mee spelen. Goede stroming is ��n van de belangrijkste. Op mijn flipper heb ik een stromingspompje gericht staan, dat werkt perfect. Verder denk ik dat de vorm van mijn aquarium een belangrijke factor is waarom ik maar 80 bellen/minuut op 300 liter hoef te geven. Het is een kubus van 70x70x70cm. Het water "draait hier mooi in rond" en bereikt alle plekjes. Onlangs heb ik ook de sproeibuis eruit gehaald en vervangen door een Eheim lilypipe.

Tja dan verbruik ik wel wat meer dus met 130 bellen op 200 liter. De kh is hier dan ook 6 en de ph gaat dan van bijna 8 naar 6.6 toe.
Aan co2 zit ik op zo n 30 a 35 mg.
Gelukkig betaal ik hier maar 12 euro voor een fles van 2 kilo om deze te laten vullen.

We hebben deze week de ProFlora M602 aangesloten! We zijn begonnen met -/+ 18 bellen per minuut.
Ik las dat vanaf het begin elke week iets meer bellen p/m te gaan geven. Wat geven jullie als tip?

Ik geef dus 130 bellen op de bak van 190 liter. Je kan gerust het in een dag of 3 opbouwen hoor. Ten slotte wen je nieuwe vissen ook in erg korte tijd aan het water in je bak. Dus zo heel erg traag hoeft het niet te gaan vind ik.

Oke, dankjewel. Ik merk al na 4 dagen voorruitgang in de bak. Vooral de alg op de ruit is een stuk minder geworden. Voorheen als ik dit weghaalde, was het na 6 uur alweer groen. Gisteren heb ik het opnieuw schoongemaakt en de ruit is nog steeds glashelder. Nu hopen dat de planten weer mooi worden! 🙂

Goed dat het nu beter is. Groene algen kunnen komen door co2 tekort.
Met co2 gebruik ik altijd een continutest omdat je dan mooi het gehalte in de gaten kan houden.
Zelf vergeet ik weleens dat de fles bijna leeg is en dan zit ik opeens zonder. De indicator waarschuwt me dan gelukkig.

Ja die hebben wij ook, dat zat bij het pakket. Die vloeistof is nog steeds erg donkerblauw. Het aantal bellen staat nu op 40 bellen per minuut.

Lichtgroen is verder een prima kleur hoor. Ik heb hem op limoen staan zeg maar.
Rond de 25 mg is meestal wel voldoende.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan