Wat is er nieuw

co2 fles vraag!!!

• Onderwerp starter Onderwerp starter superplaty
  • Startdatum Startdatum
S

superplaty

Guest
goedemiddag iedereen!

vanmorgen werd ik rond 8 uur klaar wakker gemaakt door me co2 fles die opeens enorm stond te gillen en te sissen, ik schrok me rot dus had gauw de stekker eruit gehaald en de voorraadfles dichtgedraait. als ik die nu weer opendraai begint de fles gelijk weer te gillen en te sissen en de werkdruk vliegt richting de 4

wat is er aan de hand??

niemand??

Kan je de werkdruk niet verlagen? Een beveiliging veroorzaakt mogelijk dit probleem.

nee als ik die helemaal dichtdraai en vervolgens de fles een klein beetje opendraai begint begint deze weer te gillen. ik zie wel de co2 uit een klein zwart dopje vliegen die tussen drukmeters zit. het gaat trouwens om de jbl proflora m602

Ik zou zeggen, morgen contact opnemen met jbl.
Of je lfs weet misschien iets, maar dat betwijfel ik.

Suc6 ermee

Lijkt wel een lek daar waar je het ziet/hoort ontsnappen.

ik heb jbl zojuist een mail gestuurd dus nu maar even afwachten

Hey, dit duid op een defecte drukregelklep.
De druk in de voorraadfles wordt door de drukregelklep tot een gemakkelijk te handhaven,
zogenoemde �werkdruk� verminderd.
Dit gebeurd bij jou dus niet meer, hoe oud is de set??

Misschien een overbodige vraag, je co2 fles staat toevallig niet in de buurt van een warmtebron, of tegen de cv aan??

Advies kraan op de fles dicht laten, hoop dat je nog garantie hebt.

Grtz. Daan

phoe haha nou volgens mij iets meer dan een jaartje 😀
nee nergens in de buurt van iets warms.

is het een soort inbus schroefje?

Dan moet je die gewoon wat aan draaien ....

altans...dat is bij mij setje wel zo

superplaty zei:
phoe haha nou volgens mij iets meer dan een jaartje 😀

Dan heb je nog garantie, volgens site Jbl zit er 4 jaar garantie op fabricage fouten.

Grtz. Daan

Straatklinkerfm zei:
is het een soort inbus schroefje?

Dan moet je die gewoon wat aan draaien ....

altans...dat is bij mij setje wel zo

Daar moet je dus niet gewoon wat aan draaien!! en dat is ook niet bij jou setje, dit heb ik je trouwens al eens uitgebreid uitgelegd.
Deze instelschroef verdraai je alleen als je werdruk wilt verhogen.
Standaard staan ze afgesteld op ongeveer 1,5 bar en regel je met je naaldventiel de hoeveelheid bellen af.

Grtz. Daan

of je leest even iets beter?

Ik baseeer mijn uitspraak op wat hij zegt...

als dat schroefje tever los zit..dan SIST hij

Kom niet gelijk met je mening aan , vraag dan eerst wat ik bedoel pfff

Amen

Straatklinkerfm zei:
of je leest even iets beter?

** ja spreekt voor zich **.

Kom niet gelijk met je mening aan , vraag dan eerst wat ik bedoel pfff

**Ik kom gelijk met mijn mening aan**.

Amen

**Ben niet gelovig**.

nee het is een kleine opening dus kan niks aandraaien...
inmiddels de factuur gevonden en heb deze op 20-2-2012 besteld dus hoop dat het nog binnen de garantie valt!!

Laten we elkaars mening respecteren,Ts heeft niks aan gekibbel.

wat ik zeg ,,, is toch niet zo vreemd?

Heb het zelf ook ervaren..dat als je dat schroefje tever los draait..dat het gaat sissen..

Daarom gaf ik het aan ...

Sjah en als hij dan zo reageert?

ik baseer het maar op een slechte zondag...

Groetten uit het witte emmen 😉

iedereen heel erg bedankt voor het mee denken!! ik heb de site waar ik deze besteld heb ook een mailtje gestuurd en ben benieuwd naar hun reactie.

superplaty zei:
goedemiddag iedereen!

vanmorgen werd ik rond 8 uur klaar wakker gemaakt door me co2 fles die opeens enorm stond te gillen en te sissen, ik schrok me rot dus had gauw de stekker eruit gehaald en de voorraadfles dichtgedraait.wat is er aan de hand??

Over goed lezen gesproken, zal in zijn slaap nie aan een schroefje hebben gedraaid, toch.

Daar moet je dus niet gewoon wat aan draaien!! en dat is ook niet bij jou setje, dit heb ik je trouwens al eens uitgebreid uitgelegd

Hier zeg ik eigenlijk niets verkeerd mee, het is maar hoe je het opneemt.

En nee ik heb een perfecte zondag achter de rug, pffffff

:DDaan

Drink dr nog 1 vriend

Ben het met pelikano eens, ik zou ook niet aan dat schroefje zitten prutsen om dan tot de ontdekking te komen dat Dit de reden kan zijn dat de garantie vervalt. Eerst maar even de reactie van de producent afwachten.
Als de drukregelklep het plots begeeft (waar de beginpost toch wel op lijkt) dan kan je dat ook niet meer bij regelen vrees ik.

de fabrikanten worden tegenwoordig steeds makkelijker gelukkig..

even een vraagje, ze vragen waar de lek uitkomt. weet iemand mischien hoe de zwarte opening heet die bovenop tussen de meters zit heet??

Heb even gezocht voor je, maar zie nergens een omschrijving van hetgeen je vraagt, niet gespecificeerd op tekening.
Ik denk dat hier een breekplaatje onderzit als beveiliging.
Mocht het lastig of onduidelijk uit te leggen zijn, maak een foto van het geheel
en een foto van het lekkage punt dat je bedoelt, en zet het op de mail. een foto zegt vaak meer als woorden, toch.

Wat ik eigenlijk vergat aan je te vragen, gebruik je een terugloopbeveiliging?? maw heb je wel eens water gezien bij je co2 slang die op je drukregelklep zit??

Suc6,

ps. En laat het weten hoe het afloopt,

Grtz. Daan

Hey,

Ja ik snapte het wel hahahah bedoelde om de foto door te mailen naar de winkel
om hun precies aan te geven waar het lekt.
Het moet een beveiliging zijn, als de drukregelklep om wat voor reden defect gaat,
kan de flesdruk hierlangs ontsnappen en gaat er geen pak um beet 50 bar door je slangetje
en je aquarium in, denk dat het water tegen de muur omhoog vliegt.

Grtz. Daan

ik heb ze nu een mailtje gestuurd met dezelfde foto dus nu weer even afwachten

ik mag de drukmeters opsturen!! dus morgen gaat deze op de post en gaan zij deze bekijken samen met iemand van jbl dus ben benieuwd!!!

Oke, ben benieuwd hoe het afloopt. Heb zelf enige malen een probleem gehad
met de Jbl terugloopbeveiligingen deze werkte voor geen meter. Heb hier enige malen
over gemaild, diverse nieuwe ontvangen maar telkens weer het zelfde probleem.
Vervolgens ander merk genomen.

Superplaty, heb jij wel eens water gehad bij je co2 slang aansluiting op de drukregelaar,
door bv een niet werkende terugloopbeveiliging??

Grtz. Daan

uhm ik had wel vaak het probleem dat mijn bellenteller telkens vol liep met water dus heb eens een ander terugslagventiel aangeschaft en sindsdien nooit meer last van gehad, maar heb nooit gecheckt of er water in de drukregelaar was gekomen

Oke was daar even benieuwd naar, zou zo maar een oorzaak kunnen zijn dat
de drukregelaar door vocht is aangetast, ben benieuwd naar het vervolg.
Ik vindt trouwens Jbl vrij makkelijk als het gaat om het vervangen van defecte items, althans wat
ik heb meegemaakt.
Toen ik deze set net had, werd mijn niveau in de bellenteller steeds door een soort vacuum
leeggetrokken en het beetje vleoistof liep steeds richting de fles.
Uitgebreid met Jbl over gemailt, en heb in totaal 4 nieuwe terugloopbeveilingen gehad
ik vertrouwde deze totaal niet meer en heb toen voor een ander merk gekozen.

Grtz. Daan

ben inderdaad ook erg benieuwd, ondertussen had ik ook al jbl zelf ook nog een mailtje gestuurd en kreeg vanmorgen een mailtje terug of ik een foto van de drukmeters kon sturen maar heb deze staat al klaar om op de post te gaan 🙂
jbl heeft dus ook zo te lezen ze voor en nadelen maar dat heeft denk ik elk merk wel

is je overdruk ventiel (zit bij elk merk ergens anders.
deze slaat eruit als je overdruk hebt gehad om wat voor reden dan ook.
maar is al opgestuurd lees ik
suc6

de terugslagventielen van JBL zijn inderdaad bagger, heb er ook drie gehad met allemaal het zelfde probleem. Dan maar een van Dennerle tussen gezet, die doet het wel.
Voor de rest ben ik erg tevreden van mijn Co2-set

Op 31 januari kreeg ik een mail dat ze hem ontvangen hadden en er zo snel mogelijk naar zouden kijken maar heb tot nu toe nog geen reactie ontvangen. Ze houden me dus net zo erg in spanning als ik jullie 😛

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan