CO2 Inline diffuser


Als je die die set al hebt liggen vanaf 2022 zou ik het keramische gedeelte eens gaan vervangen. Wellicht te oud , te vuil of te lang droog gestaan
Als ik het goed begrijp is dat juist recent vervangen.

Laat ik de vraag anders stellen: hoe lang voor de foto stond de co2 aan in de nieuwe situatie?
 
Ik heb het keramische gedeelten nog nooit vervangen, ik wist niet dat dit nodig was. :oopss:

De verlichting is om 11:45 op volle sterkte en de CO2 gaat aan om 10:45. het filmpje is gemaakt om 12:12.
 
Ik heb het keramische gedeelten nog nooit vervangen, ik wist niet dat dit nodig was. :oopss:

De verlichting is om 11:45 op volle sterkte en de CO2 gaat aan om 10:45. het filmpje is gemaakt om 12:12.
Dan zou het kunnen dat ie nog bij kleurt, dit kan echt een paar uur duren. Check het vanmiddag rond 5 uur oid nog eens :). En anders langzaam de co2 gaan verhogen.
 
Bedankt! Ik zal het vanmiddag nog eens checken. Ik zal sowieso een nieuw keramisch membraan bestellen.

Moet dit zwarte deel ook gereinigd/vervangen worden?
 

Bijlagen

  • IMG_20240222_141303.jpg
    IMG_20240222_141303.jpg
    5.8 MB · Weergaven: 16
Dat keramische deel kun je toch ook gewoon in een chloorbad schoonmaken of met waterstofperoxide?

Moet dit zwarte deel ook gereinigd/vervangen worden?
Dat is een terugslagventiel toch? Daar kun je weinig mee en ik doe daar nooit iets mee verder.
 
Dat keramische deel kun je toch ook gewoon in een chloorbad schoonmaken of met waterstofperoxide?


Dat is een terugslagventiel toch? Daar kun je weinig mee en ik doe daar nooit iets mee verder.
Ja dat is inderdaad het terugslagventiel. Prima dan laat ik die gewoon met rust 👍

Mijn CO2 Checker is ondertussen groen geworden (18:30).
 

Bijlagen

  • IMG20240222182943.jpg
    IMG20240222182943.jpg
    3.4 MB · Weergaven: 10
Ja dat is inderdaad het terugslagventiel. Prima dan laat ik die gewoon met rust 👍

Mijn CO2 Checker is ondertussen groen geworden (18:30).
Je dropchecker moet eigenlijk 3 uur na het starten van de CO2 de groene kleur vertonen. De checher vloeistof heeft een vertraging van 2 a 3 uur. Als je checker pas op het einde van de dag groen kleurt, dan geef je waarschijnlijk te weinig CO2.
 
Je dropchecker moet eigenlijk 3 uur na het starten van de CO2 de groene kleur vertonen. De checher vloeistof heeft een vertraging van 2 a 3 uur. Als je checker pas op het einde van de dag groen kleurt, dan geef je waarschijnlijk te weinig CO2.
Beter nog dat de kleur al op peil is als de verlichting aangaat ivm fluctuaties.
 
Ik heb de CO2 ondertussen wat verhoogd en het is nu eerder mooi groen gelukkig.
 

Terug
Bovenaan