Wat is er nieuw

Co2 Keuringsdatum?

• Onderwerp starter Onderwerp starter blackmoor
  • Startdatum Startdatum
B

blackmoor

Guest
Hoi allemaal,

Nu wil ik graag nog wat extra co2 flessen kopen voor als de ander op is.
Nu heb ik hier een paar vraagjes over:

1. Op mijn huidige co2 fles staat: 2014/2024, dus hij kan tot 2024, maar als ik aan verkopers op marktplaats vraag, 'wat is de keuringsdatum' dan zeggen de meeste bijvoorbeeld, ja 2009, dus hij kan tot 2019. Is dat ook zo?
En wat kan er eigenlijk gebeuren als je een fles vult die over de keuringsdatum is?

2. Kun je gevulde flessen zomaar in je aquariumkast bewaren totdat de ander leeg is, of moet je die in de vriezer stoppen zolang je ze niet gebruikt maar ze wel vol zitten?

Zover ik weet is de keuring inderdaad 10 jaar geldig dus dan zou 2014 wel kloppen. Ik heb de reservefles in de schuur staan maar in de vriezer hoeft dus niet.

Als de inslag 2009 is dan moet de fles in 2019 herkeurt worden.

Ja 10 jaar kan wel kloppen.

Maar zou idd een fles die niet in gebruik is buitenshuis bewaren.
Maar ik ruil een lege fles meestal gewoon direct om voor een volle

Waarom bewaren in de vriezer?

Er wordt wel gezegd hem koud uit de vriezer aan te leveren dus dat zal er wellicht mee te maken hebben. Maar voor het bewaren maakt dat dus niet uit.

Jaja... de gasflessen boer bij me werk op de hoek heb alles gewoon buiten staan..
En het bedrijf waar ik mijn flessen haal zijn ze gewoon "kamertemperatuur"

Ja ik koppel hem gewoon los en ga naar het vulstation zonder poespas verder. Maar ja je hoort wel meer he😀😉

Zover ik weet is de keuring inderdaad 10 jaar geldig dus dan zou 2014 wel kloppen. Ik heb de reservefles in de schuur staan maar in de vriezer hoeft dus niet.

Als de inslag 2009 is dan moet de fles in 2019 herkeurt worden.

Hm, ja. Da kan ik beter een nieuwere fles kopen

Keuring kost hier 35 euro.

Mocht je er een kopen dan zou ik wel een grote nemen want dat vult vaak voordeliger en is dan minder gedoe steeds.

Ja 10 jaar kan wel kloppen.

Maar zou idd een fles die niet in gebruik is buitenshuis bewaren.
Maar ik ruil een lege fles meestal gewoon direct om voor een volle

Waarom bewaren in de vriezer?

Tja, dat ruilen is lastig. Waar zou ik dat kunnen doen? Ik ben tot nu toe één keertje langs HWTS geweest met mijn eigen fles.
Da's een uur rijden, en ik kan niet doordeweeks zomaar daarheen mocht hij leegraken.

Keuring kost hier 35 euro.

Mocht je er een kopen dan zou ik wel een grote nemen want dat vult vaak voordeliger en is dan minder gedoe steeds.

Kun je eigenlijk een nog halfvolle fles laten vullen? Want ik zit nu met het probleem: Hoelaan gaat mijn 2kg fles mee? Wat als hij in de vakantie op is..... Heb nu ong 60 bpm en hij staat sinds 18 februiari....... Zou goed kunnen dat hij in de vakantie leeg is

Ik geef 150 bellen en dan doe ik met 2 kilo 4-5 maanden. Tussentijds kunnen ze ook vullen maar dan laten ze hem eerst leeglopen zover ik weet. Dus dan is ie ook leeg😀😀

ga als er drie leeg zijn naar het vul punt
flessen staan gewoon in huis in de trapkast
keuren kost inderdaad 35 euro maar das keuren als er wat aan scheelt ben je goedkoper uit met een nieuwe fles a 65 euro voor 2 kg
Ik geef 150 bellen en dan doe ik met 2 kilo 4-5 maanden. Tussentijds kunnen ze ook vullen maar dan laten ze hem eerst leeglopen zover ik weet. Dus dan is ie ook leeg😀😀
klopt John wordt altijd gevraagd is ie helemaal leeg

Word gewoon weer gevuld tot het vulgewicht
waarom zou je CO2 weg gooien? Dan ben je een dief van je eigen portomenee (zowel particulieren als bedrijven)

waarom zou je CO2 weg gooien? Dan ben je een dief van je eigen portomenee (zowel particulieren als bedrijven)
Nou als ik kom draaien ze hem als eerste open en laten het weglopen. Vraag me niet waarom dus.
Maar ja, in de regel is mn fles wel leeg.

Ik ga er vanuit dat met zo'n 60 bpm ik makkelijk 8 maanden haal, dus dat 'als hij nog niet leeg is laat ik hem weer vullen' zal ik niet doen hoor. Maar stel nou je weet dat je fles na 8 maanden gevuld moet worden en dat valt zo ongeveer in je zomervakantie (als dus de buren de bak moeten 'onderhouden') wat dan? Een extra fles kopen is ook weer zo'n gedoe.....

Nou als ik kom draaien ze hem als eerste open en laten het weglopen. Vraag me niet waarom dus.
Maar ja, in de regel is mn fles wel leeg.

Misschien omdat ze met een machine vullen en die instelbaar is voor verschillende flessen die dan in één keer een hoeveelheid doet en er dan niks meer in de fles mag zitten? (denk van niet maar wie weet)

Ohh, dan denk ik dat ik makkelijk 8 maanden met mijn fles doe!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan