Co2 laten vullen


J

Jornoo

Guest
Ik woon in Nijkerk en betaal op het moment voor 500 gram �10,00. Heeft iemand een adresje in Gelderland/Utrecht waar het goedkoper kan?
 
Hoi Jornoo, ik gebruik zelf altijd een koolzuursneeuwblusser. Gewoon de "toeter" eraf halen en je reduceerventiel erop zetten. Dan de blusser inknijpen en je hebt je co2 een stuk goedkoper. De blussers koop ik meestal op marktplaats voor rond de �20,- en zit dan 5kg co2 in.

Gr Niels
 
Hoe zit het dan met de keuring Niels want ze vullen alleen als ze gekeurd zijn. Zijn die flessen die je zo goedkoop kan verkrijgen wel gekeurd dan??
 
Volgens mij koop je dan weer een andere als die leeg is John.
 
Ja ok, maar ja dan moet je er wel een kunnen vinden weer. En ik kan voor 10 euro tot 2 kilo laten vullen dus dat is niet veen duurder dan.
Persoonlijk wil ik ook niet zo n grote fles in huis voor mocht er toch iets misgaan.
 
Zit ook te denken aan een grotere fles. Gebruik nu 500gr vd drankenhandel, ruilsysteem.
Op MP nieuwe 2kg fles gevonden in de buurt voor �77,50 nieuwe gevuld en gekeurd.
1e aanschaf is duurste daarna alleen maar vullen uiteraard. En je kunt er langer mee natuurlijk.
 
Ja dat scheelt vaak aanzienlijk bij het vullen Albert. Zo verdien je het snel terug.
 
Ik heb bij Aquaria Veldhuis een 2KG fles gekocht, met beugel eraan voor 89 euro. Deze is al gevuld.

Dan te bedenken dat ik voor mijn kleine 700 grams flesjes hetzelfde betaald heb :(

Ben heel benieuwd hoe lang ik doe met een 2KG fles met m'n grote bak straks.
 
nielsaquarium zei:
Hoi Jornoo, ik gebruik zelf altijd een koolzuursneeuwblusser. Gewoon de "toeter" eraf halen en je reduceerventiel erop zetten. Dan de blusser inknijpen en je hebt je co2 een stuk goedkoper. De blussers koop ik meestal op marktplaats voor rond de �20,- en zit dan 5kg co2 in.

Gr Niels


Ooit las ik, "ergens" over vervuiling die mogelijk in met CO2
gevulde brandblussers zou zitten? Of men daar nu de apparatuur (de fles) of de CO2 zelf bedoelde weet ik niet meer. Zou hier een kern van waarheid inzitten of is dit een broodje aap verhaal?


Groet,
Ben.
 
Zover ik van AJAX heb begrepen is de inhoudt hetzelfde. Maar ja zekerheid kan ik dus niet geven.
 
Verschil tussen brandblusser CO2 en die voor levensmiddelen is naar mij weten enkel de controle op het proces. De CO2 is in principe hetzelfde, alleen voor levensmiddelen moeten keiharde garanties worden gegeven dat er bijvoorbeeld geen giftige gassen in voorkomen of andere residu�n.

In de buurt van mijn werk waren ze van de week een CO2 silo aan het vullen, dan heb ik het over een silo ter grootte van een tankwagen, deze werd overgepompt. Je hebt het dan over een slordige 50.000 liter.

Jammer dat ik mijn flesje daar niet kan laten vullen. Was wel een leuk gezicht, zaten 2 slangen aan die tankwagen (formaat brandweerauto slangen) die helemaal bevroren waren tijdens het overpompen.
 
jessicapilon zei:
Ja ok, maar ja dan moet je er wel een kunnen vinden weer. En ik kan voor 10 euro tot 2 kilo laten vullen dus dat is niet veen duurder dan.
Persoonlijk wil ik ook niet zo n grote fles in huis voor mocht er toch iets misgaan.

Dat risico is te verwaarlozen zo klein. Ik zou gerust een 200 bar Cylinder zoals die in de indutrie gebruikt worden durven neerzetten hoor.Dan kun ej er ook voorlopig mee doen.

Die dingen zijn gemaakt voor �heavy duty� omgevingen zoals bouwerij of scheepswerf. Dat kan tegen een hele flinke stoot. zolang je hem niet op de kop laat stuiteren (en dan meestal nog) komt dat wel goed. Men hoeft geen angst te hebben voor gascylinders. Wel normaal mee blijven doen natuurlijk.
 
Ferry Heibrink zei:
Verschil tussen brandblusser CO2 en die voor levensmiddelen is naar mij weten enkel de controle op het proces. De CO2 is in principe hetzelfde, alleen voor levensmiddelen moeten keiharde garanties worden gegeven dat er bijvoorbeeld geen giftige gassen in voorkomen of andere residu�n.

In de buurt van mijn werk waren ze van de week een CO2 silo aan het vullen, dan heb ik het over een silo ter grootte van een tankwagen, deze werd overgepompt. Je hebt het dan over een slordige 50.000 liter.

Jammer dat ik mijn flesje daar niet kan laten vullen. Was wel een leuk gezicht, zaten 2 slangen aan die tankwagen (formaat brandweerauto slangen) die helemaal bevroren waren tijdens het overpompen.

Dus ik zou hieruit kunnen opmaken dat de "brandblusser" CO2 vervuiling zou kunnen bevatten? Immers daar zal het niet zo net komen van waaruit gevuld wordt? Daar wordt ik nu toch wel nieuwsgierig naar!

Groet,
ben.
 
Ook ik ben erg benieuwd naar de kwaliteit verschillen van verschillende Co2 vullingen.
Is een vulling bij een brandblusser vulstation minder van kwaliteit dan een vulling voor een biertap?
Wat is het risico voor je vissenbestand als Co2 vervuild zou zijn? Welke vervuiling moet ik aan denken?
 
Volgens mij is de co2 hetzelfde en zoals ferry al aangeeft is het enige verschil wellicht het proces. Ik gebruik al jaren de brandblussers co2 om het zo maar te noemen en ondervindt daar geen problemen bij.
 
Volgens mij is de co2 hetzelfde en zoals ferry al aangeeft is het enige verschil wellicht het proces. Ik gebruik al jaren de brandblussers co2 om het zo maar te noemen en ondervindt daar geen problemen bij.
zou ook wel heel vervelend zijn als je bij het brand blussen omkomt door de blusser in plaats van de brand:oops::D
co 2 is gelukkig een veilige in zowel brandblussers als biertap installaties

geen gas flessen gebruiken die bij mig lassen gebruikt worden mengsel bestaat dan 98% argon / 2% Co2.
ook niet laten vullen als deze leeg zijn blijft altijd een rest argon achter

linkje naar kwaltijd co 2 http://www.linde-gas.nl/nl/products...e/index.html?gclid=CNDav9fizrQCFefMtAodn3gAgw

groet

jaap
 
Mijn fles werd aangeleverd met documenten en een vergrendeling waarop vermeld stond "Food grade c02" dus het gas is geschikt om te gebruiken in dranken of de voedselindustrie. Ik kan mij inbeelden dat het vulstation dan wel aan enkele voorwaarden moet voldoen.
 
Dank voor jullie reacties. De website van Linde-gas geeft een mooi inzicht in de verschillende kwaliteiten van Co2.
Ik zal tzt hier in de kop van NH eens navraag doen, wie wat levert. Voorlopig eerst maar eens kijken wat weer juist en consequent bemesten uithaalt. Daar was behoorlijk de klad in gekomen. En dat samen met wat bio-Co2 en vloeibare carbo moet wel de nodige verbetering gaan geven. Overal wordt gesproken over minimale waarde Co2 in je bak, maar dat gaat over een gemiddelde bakbezetting aan planten en vissen. Maar ja wat is dat gemiddelde? Dus ik ga weer eens echt zorgen voor m'n bak en kijken wat er gebeurd. Zo'n complete set is een behoorlijke uitgave, die zich alleen terugverdient als je daadwerkelijk profijt hebt van Co2 toevoegen.
 
mee eens John maar of 1 a 2 punten nu het verschil gaat maken :juggle:
wat betreft planten groei :rolleyes:

groet

jaap
 

Terug
Bovenaan