CO2 loopt niet


Je kan beter voor een grotere fles gaan want vaak is dat vullen voordeliger en je hoeft het minder vaak te laten doen. Hier betaal ik voor zowel 500 gr als 2 kilo namelijk 12 euro.

Ik heb hem al besteld, maybe kan ik me bestelling nog aanpassen.
 
Ik heb hem al besteld, maybe kan ik me bestelling nog aanpassen.
Nu zit John aan de echte minimumprijs, ik betaalde voor omruilen met eigen fles einde 2017 nog 21.50 euritjes, ligt er aan wat er in jou buurt zit.
 
Nu zit John aan de echte minimumprijs, ik betaalde voor omruilen met eigen fles einde 2017 nog 21.50 euritjes, ligt er aan wat er in jou buurt zit.

Ik weet eigenlijk niet of hier iets in de buurt zit, heb al een slijterij gebeld maar die doet daar niet aan..
 
Ik had het co2 systeem bij de visvoerwebwinkel weg.

Veel problemen mee gehad, maar ik denk gewoon pech. Ze verkopen deze sets veel en hadden nog nooit deze problemen meegemaakt.

Het bedrijf kan ik absoluut aanraden, ze hebben mij ontzettend goed geholpen. Gratis een nieuwe drukregelaar gestuurd en ik kan nu kosteloos het co2 systeem retour sturen.
 
Nou wat ik nu weer mee maak.
Met het vorige co2 systeem stopte de co2 direct na uitschakeling van het magneetventiel.

Om 2200 de co2 uit en druppelt nu nog steeds, begint nu wel langzamer te druppelen.
Benieuwd hoe snel die morgenochtend weer begint, en of die goed blijft doordruppelen.

Zal het nu maar even goed in de gaten houden, moet geen co2 toevoegen als het licht uit is ;)
 
Nou wat ik nu weer mee maak.
Met het vorige co2 systeem stopte de co2 direct na uitschakeling van het magneetventiel.

Om 2200 de co2 uit en druppelt nu nog steeds, begint nu wel langzamer te druppelen.
Benieuwd hoe snel die morgenochtend weer begint, en of die goed blijft doordruppelen.

Zal het nu maar even goed in de gaten houden, moet geen co2 toevoegen als het licht uit is ;)
Daarom ook een uur voordat je licht uit gaat de CO2 stoppen ;)

Maar Opzich is het nadruppelen nief erg, het slangetje moet gewoon nog leeg lopen
 
Nou wat ik nu weer mee maak.
Met het vorige co2 systeem stopte de co2 direct na uitschakeling van het magneetventiel.

Om 2200 de co2 uit en druppelt nu nog steeds, begint nu wel langzamer te druppelen.
Benieuwd hoe snel die morgenochtend weer begint, en of die goed blijft doordruppelen.

Zal het nu maar even goed in de gaten houden, moet geen co2 toevoegen als het licht uit is ;)

Maar wel wat meer tevreden dan de vorige co2 systemen?
 
Ik heb een vraag, sinds mijn vissen een soort van zijn vergast wat ik vertelde hebben een aantal vissen dit overleefd. Nu dien ik een paar bellen per minuut CO2 en 1 Dwerggoerami begint weer heel raar te doen, schreef zwemmen op de grond blijven hangen, de rest van de vissen doen het gewoon goed, deze vis is ook veel luier na de CO2 vergiftiging, is deze vis gewoon te erg beschadigd of moet deze vis gewoon een paar dagen bijkomen? Ik dien nu zo weinig CO2 toe dat het eigenlijk niet gevaarlijk voor de vis moet zijn...
 
Tot nu toe lijkt het goed, vanochtend het systeem verplaatst en de slangen korter gemaakt. Morgen maar even kijken hoe die loopt.

Nice man! Hopen dat die het goed blijft doen!! :) Ik heb nu een nieuw setje, als deze niet werkt dan heb ik al iemand die wel een goed setje aan me kan verkopen, dan verpats ik deze gewoon weer op marktplaats! :)
 
Ik heb een vraag, sinds mijn vissen een soort van zijn vergast wat ik vertelde hebben een aantal vissen dit overleefd. Nu dien ik een paar bellen per minuut CO2 en 1 Dwerggoerami begint weer heel raar te doen, schreef zwemmen op de grond blijven hangen, de rest van de vissen doen het gewoon goed, deze vis is ook veel luier na de CO2 vergiftiging, is deze vis gewoon te erg beschadigd of moet deze vis gewoon een paar dagen bijkomen? Ik dien nu zo weinig CO2 toe dat het eigenlijk niet gevaarlijk voor de vis moet zijn...

Denk niet dat het komt door de co2 die je nu toevoegt. 1 bel per minuut is echt minimaal.
Ik weet eerlijk gezegd niet wat de gevolgen kunnen zijn, maar de vis heeft natuurlijk wel een opdonder gehad en veel stress. En door stress kan er ellende ontstaan
 
Denk niet dat het komt door de co2 die je nu toevoegt. 1 bel per minuut is echt minimaal.
Ik weet eerlijk gezegd niet wat de gevolgen kunnen zijn, maar de vis heeft natuurlijk wel een opdonder gehad en veel stress. En door stress kan er ellende ontstaan

Nouja het zijn nu 20 bellen per minuut ongeveer, dat deed ik eerst ook en dat ging prima, alleen gaat de vis nu heel raar doen, soms heel snel vissen dat je allemaal geklots hoort in de bak, beetje zielig eigenlijk.
 
Nice man! Hopen dat die het goed blijft doen!! :) Ik heb nu een nieuw setje, als deze niet werkt dan heb ik al iemand die wel een goed setje aan me kan verkopen, dan verpats ik deze gewoon weer op marktplaats! :)

Ik denk dat het setje wat je hebt besteld prima gaat werken. Wat ik had was denk ik gewoon dikke pech. Heb het setje nog thuis liggen, nog niet retour gestuurd en geld terug. Denk eerst maar wachten of dit systeem wel werkt. Volgens mij zit er nu wel een ander terugslagventiel bij. Ik had een wit terugslagventiel, en zag vd week op de site dat der bij de complete set een ander terugslagventiel zat.
 
Ik denk dat het setje wat je hebt besteld prima gaat werken. Wat ik had was denk ik gewoon dikke pech. Heb het setje nog thuis liggen, nog niet retour gestuurd en geld terug. Denk eerst maar wachten of dit systeem wel werkt. Volgens mij zit er nu wel een ander terugslagventiel bij. Ik had een wit terugslagventiel, en zag vd week op de site dat der bij de complete set een ander terugslagventiel zat.[/QUOTE

Ik ben benieuwd :)
 
Nouja het zijn nu 20 bellen per minuut ongeveer, dat deed ik eerst ook en dat ging prima, alleen gaat de vis nu heel raar doen, soms heel snel vissen dat je allemaal geklots hoort in de bak, beetje zielig eigenlijk.

Zet de co2 eens uit en zorg weer voor voldoende zuurstof door veel oppervlaktebeweging / luchtpomp. Als die dan zich normaal gaat gedragen dan zegt dat genoeg. Minder of geen co2 is minder erg dan nog meer dode vissen.
 
Zet de co2 eens uit en zorg weer voor voldoende zuurstof door veel oppervlaktebeweging / luchtpomp. Als die dan zich normaal gaat gedragen dan zegt dat genoeg. Minder of geen co2 is minder erg dan nog meer dode vissen.

Ga ik doen bedankt voor de tip!
 
Dit setje lijkt het goed te doen, vanmorgen gewoon goed opgestart met de magneetventiel Ik heb weer een Dennerle Quantum 300! De set die ik online had besteld heb ik geannuleerd, kreeg me geld niet terug bij de hornbach omdat ik geen pinpas bij me had dus kreeg een cadeaukaart, dus was wel genoodzaakt een nieuwe set te kopen, Allen heb ik wel 1 minder puntje denk, in de flipper zijn de bellen na een paar treden al de helft kleiner, helemaal bovenaan zijn ze zo klein, betekend dit dat er veel co2 verloren gaat of is dit niet het geval?
 
Nee dit is juist goed. Dan lost de co2 op!

Hier worden ze ook na een paar trede kleiner en bovenaan is het een heel klein belletje.
 
Nee dit is juist goed. Dan lost de co2 op!

Hier worden ze ook na een paar trede kleiner en bovenaan is het een heel klein belletje.

Oke toppie! Mijn vis gedraagt zich ook weer normaal, alles lijkt nu mee te zitten! Blije ik! :p
 
Fijn!

Hier werkt alles ook zo te zien :)

Iedereen weer blij haha!
 
Mooi dat de vis ook weer normaal gedrag vertoond:thumbs:
 
Hoe kleiner dat ze boven komen des te beter het is. Hier lossen veel zelfs helemaal op voordat ze boven komen.

Oke toppie dat is mooi, nu de CO2 set nog goed afstellen en dan kan ik er veel plezier aan gaan beleven hoop ik :) in ieder geval wil ik iedereen bedanken voor zijn/haar hulp! :)
 
Graag gedaan en ik hoop inderdaad dat je nu van alles mag kunnen genieten.
 
Ik heb nou ongeveer 28 bellen per minuut, ik heb een 60L bakje, Nu is mijn checker na 9 uur lang nog blauw, is het dan verstandig om morgen mijn bellen wat omhoog te gooien, naar misschien 40 bellen per minuut?
 

Terug
Bovenaan