CO2 lost niet op


Peppie68

Well-known member
Lid geworden
15 december 2019
Berichten
184
Leeftijd
55
Oke, ik heb hier een probleem waar ik nu al een tijdje mee worstel.
Ik voer de co2 in mbv een reactor in mijn aanvoerleiding. Echter komt het uit de uitstroom als bubbels. Zet ik de hoeveelheid lager, wordt mijn dropchecker niet groen, zet ik hem harder krijg ik weer bellen.
Is al een tijdje zo (paar maanden) omdat iedereen zegt dat het aan je afstelling ligt. Ben nu wel overtuigd dat het daar niet aan ligt na maanden van andere instellingen proberen.....

Iemand nog tips?
 
Wat voor reaktor en hoeveel liter/uur pompt je water erdoorheen?
 
Stomme vraag van mij,de reactor goed aangesloten met de juiste water en CO2 richting.
 
Wat voor reaktor en hoeveel liter/uur pompt je water erdoorheen?
Zo'n reactor van ehm CO2 Reactor, ergens uit het noorden van het land.
Pomp is een Jebao van 5000 l/h, die op ongeveer 60% staat
 
Oh en deels gaat door de reactor en deels erlangs via een bypass, beide apart in te stellen (momenteel reactor vol open en bypass 80%)
 
Maak eens een foto van de reaktor.
Zou zomaar kunnen dat de pomp te hard staat.
Blaast dan de CO2 erdoor voor het opgelost is.
 
Stomme vraag van mij,de reactor goed aangesloten met de juiste water en CO2 richting.
Volgens de mijnheer van de reactor wel. Aanvoer boven, door naar bak onder.
 
Oh en deels gaat door de reactor en deels erlangs via een bypass, beide apart in te stellen (momenteel reactor vol open en bypass 80%)
Draai dat eens om.
Bijpass 100%
 
1594743200398.png
 
Draai dat eens om.
Bijpass 100%
Net geprobeerd, zie ik de reactor langzaam leeg lopen, oftewel het water kiest de makkelijkste weg
 
Ik denk dat je pomp te zwaar is voor deze kleine reaktor.
Speel eens wat met het aantal l/u
 
Zo'n reactor van ehm CO2 Reactor, ergens uit het noorden van het land.
Pomp is een Jebao van 5000 l/h, die op ongeveer 60% staat
O je hebt die van @jessicapilon dan begrijp ik waarom het niet werkt :p
Totaal offtopic maar moest het even inkoppen :)
 
Volgens mij geeft @rjoenman het juiste advies. Je pomp jaagt de CO2 veel te snel door de reaktor. Het doel van zo'n reaktor is nu juist om de contacttijd water/CO2 zo lang mogelijk te houden. Dit doel doe je teniet met zo'n krachtige pomp. Zelf mee ik dat je überhaupt niet zo'n pomp zou moeten gebruiken, tenzij het niet anders kan. Mijn Cerges reaktor (eigenbouw) zit gekoppeld aan mijn filter. In mijn bak zie ik zelfs geen enkele bel, hoe fijn dan ook.
 
Ik denk dat je pomp te zwaar is voor deze kleine reaktor.
Speel eens wat met het aantal l/u
Is de grootste reactor die ik kon vinden..... diameter is 63mm. En spelen met hoeveelheid l/u doe ik nu al een half jaar. Feit is dat ik behoorlijk wat baardalg in het aquarium heb wat volgens de kenners een tekort aan CO2 is. Dus er moet eigenlijk nog meer co2 de bak in maar ik zou niet weten hoe. 2e reactor erbij of zo?
 
Zelf mee ik dat je überhaupt niet zo'n pomp zou moeten gebruiken, tenzij het niet anders kan. Mijn Cerges reaktor (eigenbouw) zit gekoppeld aan mijn filter. In mijn bak zie ik zelfs geen enkele bel, hoe fijn dan ook.
De pomp die ik gebruik is de pomp in mijn sump, dus mijn filter eigenlijk. Maar wat jullie dus eigenlijk zeggen is schroef je pomp terug. Krijg ik dan geen problemen met mijn circulatie?
 
Is de grootste reactor die ik kon vinden..... diameter is 63mm. En spelen met hoeveelheid l/u doe ik nu al een half jaar. Feit is dat ik behoorlijk wat baardalg in het aquarium heb wat volgens de kenners een tekort aan CO2 is. Dus er moet eigenlijk nog meer co2 de bak in maar ik zou niet weten hoe. 2e reactor erbij of zo?
Of je bouwt zo'n reaktor die ik heb.
Ook gebruikt door Nanoe en Tuinkabouter.

Ik pomp er met gemak 7500 l door heen.
 
Zat al te kijken inderdaad..... maar zit eigenlijk al genoeg geld in als ik eerlijk ben......In ieder geval genoeg dat het zo zou moeten werken dacht ik
Al hoewel ik ook van mening ben dat de capaciteit van deze reactor niet groot genoeg is. Heb hierover al eens contact gehad met de maker van deze, maar niet echt verder gekomen.
Inmiddels de pomp minder hard gezet en daarbij ook de co2 iets geknepen, kijken of dat werkt.
 
CO2 niet knijpen. Alleen pomp minder hard of ervoor zorgen dat meer water door de bypass kan.
 
De pomp die ik gebruik is de pomp in mijn sump, dus mijn filter eigenlijk. Maar wat jullie dus eigenlijk zeggen is schroef je pomp terug. Krijg ik dan geen problemen met mijn circulatie?
Er bestaat een kennelijke verwarring rond stroming en waterdistributie. Sommige mensen menen Dat dit hetzelfde is maar dat is niet zo. Een goede waterdistributie behoeft zoveel kracht zodat elke plek, voor zover mogelijk in je bak bereikt wordt. Let wel: Decoratie en planten houden tegen of veranderen je distributie richtingen. Een te krachtige stroming kan er juist voor zorgen dat je bemesting geen mogelijkheid heeft om haar werk te doen. Hoe ik trouwens mijn reaktor bouwde kan je zien in mijn topic daarover. Klik op mijn desbetreffende handtekening.
 
Die reactor is echt een kinder dingetje joh..
Om de pomp te gebruiken moet je reactor serieus groter zijn
 
Die reactor is echt een kinder dingetje joh..
Om de pomp te gebruiken moet je reactor serieus groter zijn
Sorry, was al even hier niet geweest. Dank je, is iets wat ik al langer vermoedde en hier ook regelmatig heb geroepen.
Beetje jammer alleen, aangezien degene die ze bouwt dus niet aangeeft voor hoeveel liter bakken ze geschikt zijn en
op mijn vragen mbt de juiste grootte helemaal niet reageerde. Maar weer eens kijken wat ik hier aan kan gaan doen...
 
Sorry, was al even hier niet geweest. Dank je, is iets wat ik al langer vermoedde en hier ook regelmatig heb geroepen.
Beetje jammer alleen, aangezien degene die ze bouwt dus niet aangeeft voor hoeveel liter bakken ze geschikt zijn en
op mijn vragen mbt de juiste grootte helemaal niet reageerde. Maar weer eens kijken wat ik hier aan kan gaan doen...
Hij is idd een Btje schaars in de informatie, ook qua kennis heb ik hem niet hoog zitten zegmaar.
Mja je kan vrij simpel zelf 1 bouwen met wat pvc stukken van een willekeurige pvc webshop
 
Mja je kan vrij simpel zelf 1 bouwen met wat pvc stukken van een willekeurige pvc webshop
Hoor ik vaker; dat 't zo eenvoudig is. Toch zijn er maar weinigen die dat ook daadwerkelijk zelf doen heb ik de indruk. Dat er nog niemand een handeltje in is begonnen hier :DD
 
Hoor ik vaker; dat 't zo eenvoudig is. Toch zijn er maar weinigen die dat ook daadwerkelijk zelf doen heb ik de indruk. Dat er nog niemand een handeltje in is begonnen hier :DD
Dat is dus die Wilfred, die heeft een handeltje.
Maar als je wensen hebt geef maar een gil :p
ga binnenkort toch mijn eigen reactoren vervangen
 
Hoor ik vaker; dat 't zo eenvoudig is. Toch zijn er maar weinigen die dat ook daadwerkelijk zelf doen heb ik de indruk. Dat er nog niemand een handeltje in is begonnen hier :DD
Haha tsja je kunt er makkelijk wat mee bijverdienen.
Maargoed het is dan wel makkelijk, het is toch nog wel even een werkje om het allemaal netjes te doen. En persoonlijk vind ik die lijmlucht echt vreselijk.
Maar eenmaal onder de knie is het niet moeilijk.
 
Dat is dus die Wilfred, die heeft een handeltje.
Maar als je wensen hebt geef maar een gil :p
ga binnenkort toch mijn eigen reactoren vervangen
Ah, grapje!
Voorlopig nog niet toe aan een reactor, heb een Eden501 filtertje op mijn 30 liter bakje en daar hoeft geen reactor tussen zegmaar (past ook nie). Misschien zodra ik een grotere bak ga opzetten :D
 
Zelf doen voor anderen, ik krijg die vraag heel vaak aangaande automatisering, levert een probleem op. Mensen verwachten namelijk dat je verantwoording blijft dragen ook voor de werking waar je geen enkele controle meer op hebt. Garantie geven kan helaas niet maar wordt wel verwacht zo heb ik helaas al te vaak mogen ervaren.
 
Hoor ik vaker; dat 't zo eenvoudig is. Toch zijn er maar weinigen die dat ook daadwerkelijk zelf doen heb ik de indruk. Dat er nog niemand een handeltje in is begonnen hier :DD
En zo heel erg storm loopt het ook weer niet.
Ik heb al in meerdere topics aangegeven, dat ik nog een mooie reactor (als nieuw) heb liggen.
Ook al meerdere keren op Marktplaats gezet. Maar als je zegt dat je er €20,- voor wilt hebben, vind iedereen het te duur.
 
Zo'n reactor van ehm CO2 Reactor, ergens uit het noorden van het land.
Pomp is een Jebao van 5000 l/h, die op ongeveer 60% staat
Jebao pompen hebben een bepaald minimum flow...60% betekend niet 60% van 5000.
Mijn Jebao van 4000 liter geeft op de laagstee stand nog steeds 1200 liter, en zelfs dat is teveel merk ik....hierdoor de uitlaat iets geknepen.
 
En zo heel erg storm loopt het ook weer niet.
Ik heb al in meerdere topics aangegeven, dat ik nog een mooie reactor (als nieuw) heb liggen.
Ook al meerdere keren op Marktplaats gezet. Maar als je zegt dat je er €20,- voor wilt hebben, vind iedereen het te duur.
Lijkt mij geen verkeerde prijs. Op marktplaats wil iedereen altijd alles voor niks hebben lijkt het wel ja.
 
Hoor ik vaker; dat 't zo eenvoudig is. Toch zijn er maar weinigen die dat ook daadwerkelijk zelf doen heb ik de indruk. Dat er nog niemand een handeltje in is begonnen hier :DD
Bekijk de website van www.waterfilterexpert.nl maar eens.
Met een paar kleine aanpassingen bouw je van een waterfilter een uitstekende cerges CO
20190422_232951.jpg
2 reactor.
 
En zo heel erg storm loopt het ook weer niet.
Ik heb al in meerdere topics aangegeven, dat ik nog een mooie reactor (als nieuw) heb liggen.
Ook al meerdere keren op Marktplaats gezet. Maar als je zegt dat je er €20,- voor wilt hebben, vind iedereen het te duur.

Heb je deze al in aangeboden geplaatst?
 
Dat is dus die Wilfred, die heeft een handeltje.

Daar hen ik er ooit een van gekocht want ja het is bijna mn buurman maar ik was er niet tevreden over en hij zat zo hard dicht gedraaid dat ik hem niet open kreeg en toen hij zelf kwam heeft dat heel erg veel moeite gekost. Maar goed er zullen vast ook wel mensen wel tevreden zijn;)
 

Terug
Bovenaan