Co2 lost nog niet op


60601

Well-known member
Lid geworden
2 juli 2016
Berichten
261
Hallo
Ik gebruik een E902 jbl pomp puur om het co2 in het aquarium te krijgen.
Tussen de retourslang zit een diffuser om het co2 te breken maar dat was nog niet voldoende omdat er nog bellen uit het spraybar kwamen.
Nu heb ik op aanraden van jullie een reactor tussen de diffuser en aquarium gemaakt.
De reactor is 40 cm hoog en de diameter is rond 11 cm en zit vol met bioballetjes (die zwarte ronde balletjes) om het co2 nog beter te breken zodat het nog beter oplost in het water.
Maar nu als de pomp een paar uur heeft gedraaid komen er om de paar minuten af en toe een pluk co2 uit het spraybar.
Hoe zou dat kunnen ?
Wat zou ik hier aan kunnen doen ?
Misschien een uur het co2 afsluiten maar de pomp door laten lopen zodat het co2 even helemaal kan oplossen.
 

Bijlagen

  • 20230803_202730.jpg
    20230803_202730.jpg
    2.1 MB · Weergaven: 43
Laatst bewerkt:
Als de co2 niet goed oplost zal het zich snel herhalen denk ik. Ik heb het ook met een diffuser. Maar goed een reactor zou beter moeten werken.
 
Als de co2 niet goed oplost zal het zich snel herhalen denk ik. Ik heb het ook met een diffuser. Maar goed een reactor zou beter moeten werken.
Ik heb ze nu allebij en het werkt nog niet
 
Kan je een foto of tekening van je reactor plaatsen?
 
Kan je een foto of tekening van je reactor plaatsen?
Een foto maken wordt lastig hij zit helemaal achterin de kast.
Maar ik heb volgens mij het antwoord al.
Het water stroomt bij mij van beneden naar boven in de reactor en nu heb ik gehoord dat dit anders om moet.
 
1691096292945.png


Dit is een schematische tekening van hoe een cerges reactor werkt.
Wellicht kan dit je verder helpen om je reactor beter te laten werken.
 

Terug
Bovenaan