Wat is er nieuw

Co2 onbalans

Mario

New member
Lid geworden
12 februari 2025
Leeftijd
67
Dag deskundige aquarium liefhebbers,
Ik heb een Juwel Trigon 350 aquarium en ik krijg niet de juiste instelling. Zit te laag en weet niet hoeveel druppels nodig zijn voor deze bak. Zit nu op 1 druppel per seconde.
Eerder een "ongeluk" gehad en dit resulteerde in co2 vergiftiging met als gevolg grote vissterfte. Was een ongelukkige samenloop van kapot naaldventiel en een losse zuurstofplanten en natuurlijk s'nachts.

Zou graag een reactie zien. Alvast dank, Mario

Wat voor CO2 set gebruik je?

Druppeltjes en jbl co2 tester

Ik ben hier niet zo handig merk ik.
Ik hebveen jbl inliner geplaatst omdat mij gezegd was dat ik in de driebak een betere co2 verdeling zou krijgen.

Geen bak is gelijk maar op 330 liter zit ik op 200 bellen per minuut schat ik zo in voor een lichtgroene dc. Ik zou s morgens het aantal bellen met bv 20 verhogen tot de dc de juiste kleur heeft.
Neem met 60 bellen aan dat die nu nog blauw of donkergroen is.

Ok dank! Kan ik wat mee en ga rustig verhogen. Welke maat co2 fles heb je in gebruik? Ik heb nu 2 liter, maar dit gaat wel snel volgens mij.

Ik weet niet of je jbl taifun inline hebt? Deze heb ik ook gehad maak ik kreeg mijn co2 niet goed. De bellen veranderde steeds. Ik had hem ingesteld op ongv 2 bellen per sec een aantal dagen later was dit nog maar 1 bel per sec dus weer opgeschroefd naar 2 bellen. Vervolgens na een aantal dagen waren het weer 3 bellen per sec en zo bleef ik maar aan de gang. Dus naar zo'n 4 weken heb ik de jbl taifun inline vervangen voor een Chihiros inline Diffuser. Deze staat ingesteld op 2.8 bar en ik heb totaal geen problemen meer. Ik gebruik nu 1.5bel/sec op 200L met veel planten en de dc is mooi lichtgroen.
20250125_164616.jpg
20250125_164630.jpg

20250208_122154.jpg

Ok dank! Kan ik wat mee en ga rustig verhogen. Welke maat co2 fles heb je in gebruik? Ik heb nu 2 liter, maar dit gaat wel snel volgens mij.
Nou met 200 bellen doe ik hier zo n 2-3 maanden met 2 kilo dus met 60 bellen is dat veel langer.

Nee daar heb je gelijk in want testen geeft vaak een andere uitkomst. Zo n dc is tenminste betrouwbaar.

Zo'n 10 jaar geleden had ik geen dropchecker in mijn aquarium en nooit problemen gehad ik wist niet eens dat het bestond. Maar nu ik de hobby weer opgepakt heb zou ik niet meer zonder willen.

Zo'n 10 jaar geleden had ik geen dropchecker in mijn aquarium en nooit problemen gehad ik wist niet eens dat het bestond. Maar nu ik de hobby weer opgepakt heb zou ik niet meer zonder willen.
Toen hadden wij zelfs nog geen tv en internet :DD ;))

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan