Co2 probe klopt niet?


Erik Blom

Well-known member
Lid geworden
13 december 2012
Berichten
512
Locatie
Zwammerdam
Goedemiddag,

ik heb net mijn bak ververst.
voor de verversingwas de PH 6,5 na de verversing is de PH 6,3
De PH computer staat ngesteld op 6,5 en normaal na het verversen geeft hij 7,3 aan en springt de co2 aan.
ik denk dat mijn probe niet goed is, hij ijkt wel gewoon op 4 en 7 ph.
Ik denk dat het wel klopt want mijn dropcheckers zijn ook donker groen en die zijn normaal met 6,5 licht geel.
Ik heb een probe van agrotools(elmetron aq1) vloeistof gevuld.
ik ge eens een goedkope bij Ali bestellen en dan kijken wat gebeurd.
 
Toch zijn er vele die goede probes van Agrotools hebben. Misschien nog een keer ijken voor de zekerheid?
Heb je er nog garantie op en hoe oud is deze nu dan?
 
Hij is denk ik 3 jaar oud, ijk vloei stof(ook van agrotools)is denk ik 1 jaar oud.
ben nu opnieuw aan het ijken, wijkt inderdaad wel erg af.
er zit toch genoeg vloeistof in de elektrode, alhoewel dat erg slecht te zien is.
 
Heb hem nu weer terug gehangen, maar geeft nog gewoon 6,3 aan, klopt niet volgens mij.
waar haal ik zo gauw een goedkope nieuwe vandaan.
Ali duurt nu te lang en om te proberen wik ik eigenlijk geen dure aanschaffen nu.
ik kan deze ook wel terug sturen naar Agrotools zodat ze hem na kunnen kijken, maar dan zit ik ook te lang zonder.
ik durf eigenlijk niet zonder een elektrode.
het kan ook met een tijdschakelaar, maar daar ben ik niet bekend mee.
 
Ik weet niet hoelang een hervulbare mee kan gaan maar de vaste zonder bijvullen zijn hier vaak na 1.5 jaar op.
Misschien kan @biljoenblik iets zeggen hierover aangezien die denk ik er meer vanaf weet.
 
Ijk je wel met nieuwe vloeistof uit het potje? Ik bedoel dus: Gooi je na het ijken de vloeistof weg en gebruik je schone Of doe je na het ijken de gebruikte terug in het flesje?
 
Ijk je wel met nieuwe vloeistof uit het potje? Ik bedoel dus: Gooi je na het ijken de vloeistof weg en gebruik je schone Of doe je na het ijken de gebruikte terug in het flesje?
Of erger: Zet je de elektrode steeds in het flesje?
 
Bij een hervulbare elektrode is het mogelijk om de interne vloeistof te vervangen. Dit zou ook verbetering moeten geven.

Wat er doorgaans fout kan gaan bij een elektrode:

Het ph gevoelig membraan (glazen bol) is vies.

Schoonmaken door deze in water met een scheutje bleek te zetten. Daarna goed afspoelen.

De junctie (frit) is verstopt. Dat is de verbinding tussen het water en de binnen vloeistof.

Deze kun je schoon krijgen door eveneens in de bleek te zetten.

De binnenvloeistof is vervuild, verdund, of op.

Deze moet je dan vervangen.

Na het vervangen moet je de elektrode liefst 24 uur in een 3M KCL oplossing laten staan.

Daarna kalibreren.
 
Goedemorgen,

als ik geijkt heb gooi ik altijd de vloeistof weg en neem de volgende keer nieuwe vloeistof.
ik heb contact gehad met Agrotools en die zegt, als het ijken lukt op 4 en 7 dan klopt de meting daarna altijd, steek de elektrode na het ijken nog maar eens in de 4 of 7, dan is het resultaat zeer waarschijnlijk 4 en 7, meting is dan goed.
dan is er iets met je interpretatie van het begrip van het proces, of het proces verloopt niet geheel zoals je wenst.
aldus Agrotools.
Maar als de meting klopt hoe kan het dan dat mijn ph 6,3 is waardoor de co2 niet aanslaat.
ik heb niets verandert alleen water ververst.
ik durf eigenlijk niet de co2 computer op bijv. 5,8 te zetten om de co2 weer opgang te brengen, maar de dropcheckers(3)liegen natuurlijk niet, zijn nu donker groen.
zeg het maar.
 
Ik heb het net getest, maar er klopt gewoon niets van.
Geijkt op 4 en 7 en daarna weer terug in de ijk vloeistof, in de ph 7 vloeistof loopt hij door tot 7,60 en als ik nog langer wacht waarschijnlijk nog verder.
In de ph 4 vloeistof gaar het wel goed daar geeft hij 4,02 aan.
Is dus duidelijk niet goed.
Ik ga Agrotools contacten over hoe en wat nu.
 
Je bent toch niet statisch geladen ? Dan krijgt ie kuren .... Ooit ook eens aan het klooien geweest , en uiteindelijk door een andere trui en broek aan te trekken was het ineens weer in orde .
 

Terug
Bovenaan