CO2 Slang springt los van diffuser


E

Eliveld

Guest
Hoi,

eigenlijk sinds het begin dat ik mijn CO2 set gekocht heb, heb ik het probleem dat mijn CO2 slang van de glazen Diffuser springt. Dit gebeurt soms 3 keer per week.

om die reden heb ik al tijdje mijn Co2 uit staan.

Ik maak gebruik van de Aquatic Nature CO2 glazen diffusor.
Iemand ervaring met dit probleem? Heb al geprobeerd om met een t-wrap de boel vast te zetten maar dat werkt niet.
 
Ik heb die ervaring niet nee. Maar zit het probleem er niet in dat de slang ahw iets te wijdt is?? Is het echte co2 slang wat je gebruikt?
ik zou anders eens bij de lfs proberen hoe strak de slang die ze daar verkopen op je diffusor zit. je kunt hem er dan wel even uithalen en meenemen.
Omdat hij van glas is moet je natuurlijk oppassen met een t-wrap. Maar ik zou er zelf mee naar de winkel gaan en vragen of ze even een stuk co2 slang op de diffusor willen proberen.
Als dat goed is kun je wellicht direct een stukje kopen en ben je klaar.
 
jessicapilon zei:
Ik heb die ervaring niet nee. Maar zit het probleem er niet in dat de slang ahw iets te wijdt is?? Is het echte co2 slang wat je gebruikt?
ik zou anders eens bij de lfs proberen hoe strak de slang die ze daar verkopen op je diffusor zit. je kunt hem er dan wel even uithalen en meenemen.
Omdat hij van glas is moet je natuurlijk oppassen met een t-wrap. Maar ik zou er zelf mee naar de winkel gaan en vragen of ze even een stuk co2 slang op de diffusor willen proberen.
Als dat goed is kun je wellicht direct een stukje kopen en ben je klaar.

Het Co2 setje komt bij een bekende webshop vandaan, ik heb hun destijds ook al gemaild maar die wisten ook niet echt een oplossing.

Ik ga van het weekend maar even kijken voor een andere slang.
Zat al te twijfelen om een diffuser te kopen waar je het slangetje echt vast kan zetten met zo'n draai ding.
 
hoe hoog staat je werkdruk eigenlijk dan

heb hier ook een co2 set met glazen difuser en die komt er sinds hij erop zit niet meer af
 
roosen zei:
hoe hoog staat je werkdruk eigenlijk dan

heb hier ook een co2 set met glazen difuser en die komt er sinds hij erop zit niet meer af

Zo uit mijn hoofd rond de 1,5
 
En wat ,met eerst een stukje luchtslang, en koppelstukje?
 
Bertus zei:
En wat ,met eerst een stukje luchtslang, en koppelstukje?

Hoe bedoel je?

Vanaf drukregelaar naar ventiel dan naar terugslag en vanaf daar naar de bak en diffuser
 
heb gisteren een nieuwe CO2 slang gekocht, helaas vanmiddag toen de CO2 en licht aanging was hij er alweer afgesprongen.
Dit was 100% een speciale CO2 slang.

Zijn er nog mensen met tips? ideenen?
 
Eliveld zei:
heb gisteren een nieuwe CO2 slang gekocht, helaas vanmiddag toen de CO2 en licht aanging was hij er alweer afgesprongen.
Dit was 100% een speciale CO2 slang.

Zijn er nog mensen met tips? ideenen?

Je werkdruk is te hoog.Bekijk je handleiding eens opnieuw.
 
gerrit 2 zei:
Eliveld zei:
heb gisteren een nieuwe CO2 slang gekocht, helaas vanmiddag toen de CO2 en licht aanging was hij er alweer afgesprongen.
Dit was 100% een speciale CO2 slang.

Zijn er nog mensen met tips? ideenen?

Je werkdruk is te hoog.Bekijk je handleiding eens opnieuw.

De handleiding heb ik niet meer, maar hoe hoog zijn mijn werkdruk moeten zijn? hij staat nu op 1.5 bar. Dit stond volgens mij destijds ook in de handleiding
 
Hoi,

Lijkt me dat er diverse oorzaken kunnen zijn.

De slang die op de diffuser zit, zit er niet ver genoeg op.
Volgens mij zit er een soort van kraagje op, zit je slang er ver genoeg overheen??
Mocht je slang te "taai" zijn moet je op letten dat het glas niet stuk springt bij teveel kracht zetten. Wat je dan zou kunnen doen is je co2 slang, dat stukje wat op je glas zit, in heet water week maken en hem er dan ver genoeg overheen drukken.

Zit het probleem niet in de diffuser waardoor de druk te hoog oploopt zodat het slangetje eraf gedrukt wordt.

Misschien eens een foto'tje bijvoegen voor verduidelijking,

Suc6 grtz. Daan
 

Terug
Bovenaan