CO2 start niet meer


Halsiemp3

Well-known member
Lid geworden
24 oktober 2012
Berichten
174
goedemorgen,
Mijn CO2 diffuser is helaas tijdens de schoonmaak gesneuveld.
Nu heb ik er een nieuwe diffuser opgezet maar die doet het niet..
pas als ik de CO2 even op vol vermogen aanzet en daarna CO2 terug draait stopt hij weer met werken.
Lijkt dus met druk te maken te hebben.
De CO2 diffuser zit er al 3 dagen in dus is ingeweekt.
Iemand een idee wat ik nog Meer naar kan kijken?
Heb gekeken op lekkage is niet het geval.

Heb een dennerle space CO2 set
 
Gewoon een glas diffuser met membraan.

Mvg Nick
 
Dat is grote nadeel dat kan je niet zien bij dit systeem..
Maar zit op ongeveer 60bpm.

Nog ff en plunder spaarpot en haal nieuw systeem
 
Ja is zelfde prenciepe diffuser.
Rare is als ik de fles er kort op zet dat het dan wel werk dus lijkt met druk te maken te hebben.
Vroeger had ik een reactor maar nieuwe aquarium heeft een fluval filter en geen idee hoe ik die tussen de slangen in kan krijgen
 
Fx-6 toevallig?

Maar heb je ook andere slangen gebruikt bij je nieuwe diffuser?
Nee is de fluval 206.
Heb een stapje kleiner aqua nu 127 liter.
Heb geen nieuwe slangen gebruikt zijn speciaal CO2 slangen.
Als ik de diffuser los maak en slang in water hang dan komt er gewoon CO2 uit de slang heb hem nu onder me stromingspomp hangen doe de CO2 stuk slaat en verspreid maar maakt hoop herrie en lijkt me niet de
Beste manier
 
dit is nu een van de redenen waarom ik op gegeven moment een regelaar heb aangeschaft met instelbare werkdruk tussen 0 en 8 bar,lijkt overkill maar kan wel iedere diffuser ermee gebruiken,en nooit meer opstart problemen gehad.
 
dit is nu een van de redenen waarom ik op gegeven moment een regelaar heb aangeschaft met instelbare werkdruk tussen 0 en 8 bar,lijkt overkill maar kan wel iedere diffuser ermee gebruiken,en nooit meer opstart problemen gehad.
En welke heb je nu dan?
Ben aan het overwegen om een JBL proflora aan te schaffen met computer. En dan inline diffuser van JBL om van al het gezeur af te zijn en niet ineens al me neon tetra op de rug hebben liggen
 
Een mooi ding inderdaad, toch heb ik altijd het liefst afzonderlijke apparatuur. Bij deze drukregelaar zit het magneetventiel, die dingen willen nog wel eens stuk gaan, gecombineerd. 119 euro is een aardig bedrag voor als alleen het ventiel stuk mocht gaan. Bij losse delen wordt het allemaal een stuk goedkoper om te vervangen.
 
het magneet ventiel kun je gewoon los vervangen,zit gewoon in de regelaar geschroefd maar als je goed kijkt op hun site zie je dat je hem ook zonder kunt krijgen dan kost hij 91,00 euro
 
Was bij Zoo en Zoo en hadden mooie 21% kortings actie dus heb er voor gekozen om gewoon een nieuwe set te halen.
nu voor de JBL 502 proflora gegaan en aangezien ik zelf al een 2kg fles heb kan ik die gewoon gebruiken.. heb ik de 500 als reserve.
nu kan ik tenminste zien wanneer mijn Co2 Fles bijna leeg is.
ik vermoed dat het toch te maken heeft gehad met een terug slag ventiel die achter het aquarium kast zat en gewoon precies op zelfde moment als mijn diffuser ermee op gehouden is.
of dat mijn andere diffuser minder druk nodig had.
kon door dennerle terugslag ventiel aan beide kanten geen lucht er meer doorheen blazen dus denk dat, dat de boosdoener is geweest.
na veel lezen op dit forum ervoor gekozen om niet te gaan voor een Co2 controller aangezien ik 80 voor een elektrode per jaar aardig aan de prijs vind en ik elke dag zelf wel in het aquarium kijk dus ook dropchecker in de gaten kan houden..;)

bedankt allemaal voor het meedenken.
 

Terug
Bovenaan