Co2 systeem + PH Controller


S

StefanGM

Guest
Beste iedereen,

Dit is mijn 1e post op dit forum.

Ik volg het forum al een tijdje en merk dat er leuke en interessante informatie op te vinden is die ik zeker kan gebruiken.

Ik heb sinds kort een nieuw aquarium aangeschaft. Via marktplaats overgenomen van iemand die deze bak niet meer wilde hebben.
Bij dit aquarium (Trigon 350) kreeg ik een EHEIM 1200XLT, een Co2 installatie, diffuser, en een JBL PH Controller.

De bak draait nu inmiddels een week en zeer goed naar mijn zin.

Aangezien de JBL PH Controller niet compleet meer was bij aanschaf en ik moest starten met de bak ivm ruimtegebrek wil ik graag nu de JBL PH Controller tussen mijn systeem zetten.

Waar ik momenteel tegenaan loop is dat ik niet weet hoe ik dit systeem tussen het huidige systeem moet plaatsen. (Vorige eigenaar heeft daar ook geen uitleg over gegeven)

Het systeem ziet er nu als volgt uit.

Vanuit de Co2 fles gaat de Co2 naar de Diffuser. Vanuit de pomp komt nu het water eerst door de Diffuser waar deze samen gevoegd wordt met de Co2.
Vanuit de diffuser stroomt het water naar het aquarium.

Wanneer ik de JBL PH Controller set er tussen zou willen zetten weet ik niet zo goed waar ik dat precies moet doen en op welke manier. Ik neem aan dat de PH controller voor de diffuser moet komen.
En hoe ver moet ik de fles open draaien op dat moment?

Dit soort dingen zijn voor mij allemaal nieuw en zou graag een steuntje in de rug willen hebben van mensen die deze kennis hebben en die als jaren gedaan hebben.

Is er iemand die een precieze schematische tekening heeft voor het aansluiten van dit systeem?

Bedankt alvast!

Mvg,

StefanGM
 
Hartelijk dank.


Mvg,

Stefan
 
Is het al gelukt met je CO2 systeem?

Het aansluiten op je huidige systeem vergt niet zo veel inspanning en tijd. Belangrijk is dat je alles goed aansluit. Je ph controller kun je mooi aan de muur ophangen of aan de binnenkant van je kaast deze controller steek je in de stekker.
Op deze controle sluit je je ph probe aan die je eerst even moet eiken in PH7 en PH4 voor de juiste waardes. Op de stekker van de controller sluit je de stekker aan van het magneetventiel. Hierna zal alles moeten gaan werken.
 
De ph controller zal aankomende week ingebouwd worden. Momenteel beetje druk!
Laat de ervaring hier achter.

Bedankt!
 

Terug
Bovenaan