Wat is er nieuw

co2 systemen aquarium veldhuis

• Onderwerp starter Onderwerp starter sam vissenkom
  • Startdatum Startdatum
S

sam vissenkom

Guest
Ik wil een co2 set kopen van circa 200 euro
Maar weet nog niet welke.
Wat is het verschil in drukventielen? Welk is het beste af te stellen owja ik wil een set inclusief magneetventiel. Iemand ervaring met het veldhuis huis merk
Ik zat zelf aan de 2 te denken
http://www.aquariaveldhuis.nl/index.php?COMPLETE-CO2-SETS=DENNERLE-CO2-QUANTUM-300-SET-MET-WEG-GOOI-FLES-SPECIAL-EDITION---DENNERLE&productID=19519

=http://www.aquariaveldhuis.nl/inde...-FLES-TOT-700LTR---VT-HUISMERK&productID=2069

Ik zou zeker ook even kijken op marktplaats. Daar heb je vaak voor veel minder geld een hele complete set. Ik heb voor minder dan het setje van jouw link een complete co2 set gekocht inclusief een dennerle evolution ph controller en 2x 2kg co2 flessen met keuringsdatum 2020 (1 leeg, 1 vol). Kreeg na een praatje en een bakje koffie tevens nog de maxi flipper mee + wat profito plantenvoeding. Moet wel zeggen dat de ph electrode aan vervanging toe is, maar deze heb ik als test in china gehaald. Moet er wel maximaal 2 maand op wachten, maar gezien de prijs ( 5 euro) wil ik de gok toch eens wagen.

Heb al op marktplaats gekeken maar er is niks in de buurt dus als iemand in noordholland een setje heeft woon vlak bij hoorn

Zelfs als het niet in de buurt is kan het rendabel zijn 😉 Mijn set komt uit Amersfoort. Voor mij toch bijna 2 uur rijden. Kan nog makkelijk uit als je ziet wat een set zoals die van mij nieuw in de winkel kost. Je moet echter wel de mogelijkheid hebben om te kunnen halen natuurlijk...

Dat is waar ik heb wel de mogelijkheid om het te halen

Heb een co2 set gekocht op marktplaats met sera ph controler maar de vles is bijna leeg en over datum weet iemand waar ik goedkoop online een gasfles kan kopen vles is 2 liter.
Krijg ik nog geld voor de oude fles of niet
En zijn die aansluitingen allemaal het zelfde

Ik lees net iets over co2 brandblussers iemand ervaring mee?

Ja er zijn mensen die deze daarvoor gebruiken al ben ik zelf er niet zo n liefhebber van. Maa dat is persoonlijk en als je het goed doet dan moet het net zo veilig zijn.

Ja ik kan niet anders,want ik woon in het buitenland.
Het is belangrijk dat de buitenkant van de fles roestvrij is en de binnenkant moet ook roest vrij zijn. Je kan de fles naar een duikvereniging brengen , en vragen of iemand de binnenkant wil bekijken.

Wel zeggen dat het voor een aquarium is.

vriendelijke groet jan

Ja dat artikel had ik ook gelezen.
Maar er staat helaas niet bij wat voor aansluiting de brand blusser heeft als ik op Internet shops kijk

In Europa geld voor cilindergassen dat zij een DIN477 aansluiting hebben.
DIN 477 is een Duitse norm waarin wordt vastgesteld welke aansluiting cilindergassen binnen de EU hebben.
Dat betekend dat in heel de EU een CO2 fles volgens het DIN477 principe dezelfde aansluiting hebben.
Dus een hervulbare CO2 fles van Veldhuis of een CO2 brandblusser hebben dezelfde aansluiting.
Zo staat ook in die DIN477 dat andere gassen een andere aansluiting hebben. Zo kun je dus geen verkeerde gassen aansluiten.

Op andere continenten worden andere normen gebruikt, met andere aansluitingen. Dus op bijv. CO2Art kun je een fles of reduceer bestellen met DIN477 aansluiting.

Zie ook:
http://hiq.linde-gas.com/en/specialty_g ... tlets.html

Top ik ga maar even naar de linde zit 10km hier vandaan

sam vissenkom zei:
Heb een co2 set gekocht op marktplaats met sera ph controler maar de vles is bijna leeg en over datum weet iemand waar ik goedkoop online een gasfles kan kopen vles is 2 liter.
Krijg ik nog geld voor de oude fles of niet
En zijn die aansluitingen allemaal het zelfde
als de fles over datum is moet hij gekeurd worden das nog niet zo makkelijk zou zo even niet weten waar je dit waar je dit kan laten doen hier in de noordkop
tevens zit je met vullen zijn niet echt veel bedrijven die dit doen in de noordkop
mischien is de firma Boldewijn in Alkmaar een optie deze vult zelf kleine flessen tot een liter maar heeft ook een koop-ruil systeem voor 2 en 5 liter flessen zo dat je niet met boven staande problemen komt te zitten (verlopen keurings-datum)

linkje http://www.boldewijn.nl/product/supergas-koopcilinders/

groet

jaap

Herkeuren valt mee voor 35 euro. Althans hier bij AJAX.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan