Co2reactor


Ivo77

Member
Lid geworden
14 december 2021
Berichten
21
Leeftijd
46
Op dit moment maak ik gebruik van een inline diffuser van jbl in combinatie met een jbl e702 filter voor mijn Ciano met een inhoud van 140 liter.
Naar mijn idee gaat er veel co2 verloren en zat ik te denken om misschien gebruik te gaan maken van een co2 reactor van bijvoorbeeld co2reactor.nl om de co2 beter om te lossen.
Alleen nu ben ik bang dat het verlies aan pompcapaciteit te groot word en dat ik dan eventueel een ander filter aan moet schaffen.
Kan iemand mij vertellen of het verlies inderdaad te groot word?
 
Het debiet verlies is fors.
In mijn geval heb ik de reactor aangesloten apart met een opvoerpomp.
 
O ja, dat is ook zo maar ja dan kun je denk ik wel zeggen of het debiet minder werd;)
Ja klopt. Al had ik er een jbl 1502 achter hangen. Maar ga er maar vanuit dat een 702 dan wel erg verlies geeft. Hij verkoopt ook sets met opvoerpomp erbij zodat je van de pomp geen verlies hebt alleen heb je dan wel extra aanzuig en uitstroom in je bak.
 
Ok, ik dacht altijd dat het verlies met een reactor wel mee zou vallen maar dat ligt dus iets anders en een zwaardere filter is wel een pre.
 
Je kunt ook eens kijken naar een JDAquatec reactor.
Die heb ik nu op mijn aquarium staan. In combinatie met een Eheim pro 4 600 filter.
De reactor geeft geen debiet verlies. Neemt weinig plaats in.
En alle co2 lost volledig op.

 
Je kunt ook eens kijken naar een JDAquatec reactor.
Die heb ik nu op mijn aquarium staan. In combinatie met een Eheim pro 4 600 filter.
De reactor geeft geen debiet verlies. Neemt weinig plaats in.
En alle co2 lost volledig op.


Dat kan ik onderschrijven.
Ik heb geen noemenswaardig verlies opgemerkt en de Co2 wordt inderdaad volledig opgelost.
 
Bedankt voor de reacties.

Inmiddels heb ik via marktplaats een reactor gekocht welke bij Co2reactor.nl vandaan komt.
Ook contact gehad met Winfred over het verlies aan filtercapaciteit.
Inmiddels toch maar een groter filter aangeschaft, een Jbl e1502.
Hopelijk heeft deze genoeg capaciteit.
Ik heb ook gekeken naar een reactor van JDAquatec.
Ook een mooie reactor, alleen bij de reactor die ik nu heb gekocht kan ik alles wegwerken omdat deze een inline houder heeft voor het verwarmingselement, temperatuursensor en de ph-electrode.
Alle techniek mooi uit het aquarium.
 
Op dit moment maak ik gebruik van een inline diffuser van jbl in combinatie met een jbl e702 filter voor mijn Ciano met een inhoud van 140 liter.
Naar mijn idee gaat er veel co2 verloren en zat ik te denken om misschien gebruik te gaan maken van een co2 reactor van bijvoorbeeld co2reactor.nl om de co2 beter om te lossen.
Alleen nu ben ik bang dat het verlies aan pompcapaciteit te groot word en dat ik dan eventueel een ander filter aan moet schaffen.
Kan iemand mij vertellen of het verlies inderdaad te groot word?
Je filter zou inderdaad sowieso naar mijn mening voor deze bak gerust iets meer debiet mogen hebben. Op mijn Juwel Rio 180 gebruikte ik een JBL e1502 met een eigenbouw (Cerges-)reactor. (Onder mijn handtekening staat hoe ik dit deed.) De reactor zorgde in samnewerking met een spraybar over de ghele achterwand voor een meer dan goede verdeling van water én CO2. Bellen waren niet meer te zien!
 

Terug
Bovenaan