Wat is er nieuw

cobalt colisa lalia zwemt niet meer

• Onderwerp starter Onderwerp starter Gekkejessy
  • Startdatum Startdatum
G

Gekkejessy

Guest
Ik deed zojuist mijn bak aan en het viel mij meteen op dat 1 van mijn cobalt visjes niet meer zwemt.
Ook niet als ik ze voer geef.
hij zit tussen de planten op de bodem en reageert bijna nergens meer op.
(heb even gekeken of hij nog leefde en toen ging hij wel weg van mijn netje) Maar nog steeds bleef hij op de bodem en ging tussen de stenen door om weg te gaan.
ik heb er 3 in deze bak zitten met 1 mannetje.

Iemand enig idee wat ik moet doen?

Wat meer info zou fijn zijn, heb je recentelijk wat aan je bak veranderd? wat zijn de medebewoners? weet je de waterwaardes? hoe ververs je het water (koud of op temperatuur)? onderhoudbeleid van je filter? een totaalfoto?

De bak is vrij nieuw. ik kreeg vissen en die moest ik met spoed onderbrengen mijn waterwaardes zijn
nitraat : 25
nitriet : 0,5
gh : 14
ph : 6
chloor : 0

het is een jewel rio 125L bak
en de vissenbestand is

5 glasmeervallen
8 kardinaal tetra's
3 cobalt lalissa
1 male goerami
1 black neon tetra
2 plecto's
2 albino siamese algeneter
4 indische modderkruipers

Ik weet dat het allemaal nog lang niet ideaal is en we zijn bezig alles goed te krijgen de bak draait nu ong 3 weken en is allemaal door omstandigheden gebeurt zo.

(verversen doen we op de temperatuur van de bak)

Ja dat zegt alles: je nitriet is te hoog en daarvan ondervind je vis dus hinder, nitriet is puur gif voor ze.
Advies: verversen 50% dagelijks netzolang tot je geen nitriet meer meet

Bak draait ongeveer drie weken, grote kans dat je nu tegen nitriet piek(en) aan gaat lopen. Direct verversen en plantjes als waterpest en drijfplantjes zijn bij de opstart altijd handig om dit en een teveel aan nitraat uit je water te halen.

Direct verversen en plantjes als waterpest en drijfplantjes zijn bij de opstart altijd handig om dit en een teveel aan nitraat uit je water te halen

die zitten erin 😉
ververs regelmatig omdat ik die nitriet piek verwacht en er zelf ook onwijs van baal dat ik de bak niet rustig heb kunnen laten indraaien.
ik heb agua start en aqua safe toegevoegd en doe duimen
nitriet waarde is vorige week even 0 geweest en nu al 2 dagen 0,5 hij lijkt stabiel te zijn en de bacteriën moeten ook even de kans krijgen heb ik ergens gelezen.
De rest van de vissen zwemmen wel gewoon rond op deze ene na

Zou die ene dan eruit halen apart in een bakje stoppen, paar drijfplantjes erbij en een luchtpompje zachtjes aan. Is het niet toevallig ook een mannetje, dat er een de ander achterna blijft zitten ?

helaas hij heeft de nacht niet overleefd we hadden hem apart gedaan met water uit deze aquarium en een pompje. thnx iig voor het meedenken de rest van de aquarium lijkt het gewoon goed te doen nog steeds

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan