Colisa chuna gold Geslacht


I

Indra

Guest
Hoi allemaal,

Jullie komen mij natuuuuuuurlijk al aankomen ;)
Ik heb zojuist twee Chuna gold's gekocht, Ze zijn zelfs nog aan het wennen aan mijn bakje.. maar ik vrees dat de ' ik ben zeer zeker dat dit een koppel is winkelier' mij toch twee vrouwtjes heeft verkocht..

Kan iemand mij dit bevestigen? :petjeaf:

De foto's staan precies wel een beetje op zijn kop en gedraaid..

iYhUQOOpOicmi-p3rtkSjdOnuuDTD1gK.jpeg
iYhUQOOpOicmi-p3rtkSjdOnuuDTD1gK.jpeg
iYhUQOOpOicmi-p3rtkSjdOnuuDTD1gK.jpeg
 
Nou ik zou maar snel hier openlijk je excuses maken aan de winkelier in dit topic. ;) Want hij had het helemaal goed! De iets rode is de man en de ander de vrouw.

Deze vissen houden wel van een vrij donkere bak met veel planten, drijfplanten en een donkere achterwand zoals bv een zwart karton. Voldoe je niet aan deze voorwaarden dan blijven het erg bleke, schrikkerige dieren.

Je kan ze beter niet combineren met een Betta splendens als je bak kleiner dan een meter is.
 
Hoi hoi, bedankt voor de tips! Ja, ondertussen ben ik al heen en weer gerend naar de aquarium winkel, de winkelier goed bedankt ;)
en al een heel hoop planten bijgekocht & beetje meer drijfplanten, want die van mij waren toch zeer beperkt.

mijn aquarium is +/- 90 cm, en heb geen beta's hoor :) wat je ziet is een gup (die morgen ook naar mijn vader vertrekt, vermits ik een azi� geori�nteerde bak wil (moet ik nu biotoop zeggen? want de visjes die ik ga houden zijn toch redelijk verspreid.. ;) )

Nou de winkelier zei me idd ook dat het mannetje de iets meer rodere kleur had, maar ze hebben beiden toch een redelijk duidelijke donkere horizontale streep lopen, daarmee dat ik dit dacht dat het vrouwtjes waren!

Hartelijk bedankt voor de info! ik ben zeer blij dat jullie zo snel helpen!
 
Nu zie ik juist, dat er eentje een beetje een 'gedeukt' oogje heeft, ik denk wel dat ze er nog mee kan zien (dit is toch het vrouwtje denk ik?)
is dit een ziekte of is ze aangevallen geweest, heeft iemand een idee?

Zou dit nog verbeteren of is ze overkweekt? ocharm.. kheb er al zoveel medelijde mee dat ik eerst niet genoeg plantjes had.. ze staan er nog niet allemaal in hoor, ik was eraan bezig en toen merkte ik haar oogje op.. :(
3MC7ApNrhKjNxF3c0M98E_uTp6vOmvFV.jpeg
 
Dit visje is blind aan dat oog. En dat zie je wel vaker. Maar ze kunnen er stokoud mee worden. Dit is het mannetje.

De visjes zullen je dankbaar zijn dat je zo snel nog wat (drijf)planten hebt gekocht.

Welke visjes heb je nog meer?
 
Ben heeeel blij dat het goed zit met hem en dat ik er nog een lang gelukkig leven mee mag hebben haha!
altans heeft de andere meer oranje zitten op zijn rugvin.. dus ik dacht dat dat het mannetje was.. maar dan toch niet!
het is toch ook wel een chuna gold h�? want in de winkel stond gewoon chuna.. maar volgens mij is dit toch de 'gold' versie?

Ik heb nog een 4 tal corydora's julli op de bodem zwemmen
2 'ruitenkuisers' zoals wij dat hier noemen, geen idee welke het is ook :) de meest standaard vorm denk ik,
dan nog de 2 guppen en een schooltje roodneuszalmpjes, die ook niet zo Aziatisch zijn haha maarja die heb ik al zo lang, en doen de rest geen kwaad denk ik h�.
Nog 4 wit zwart gestreepte garnalen voor ik die vergeet!

Ik zoek wel nog een schooltje boraras brigittae eraan toe te voegen een deze dagen / week :)

voor de rest moet ik eerst nog eens goed nadenken over de rest van het vissenbestand, voorlopig hou ik het even daarop en dan zien we verder wel weer hoe goed het gaat en of ik er nog bij wil.
 
Heel mischien nog een tetraodon travancoricus. ( kogelvis ) maar ik ben bang dat die te agressief gaat zijn..
altans een heel klein visje 2,5cm.. maar Oweee als die vinnen ziet denk ik..
 
Kogelvissen zijn iig een slechte combinatie met garnalen...
Misschien de amber tetra? Heb zelf brigittaes en vind het wel lastige visjes wat betreft stress. Ze kunnen niet veel stroming hebben bijvoorbeeld of ze gaan heel gestresst in de stroming zwemmen langs het glas. Maar als alles eenmaal goed is vind ik ze wel erg leuk.
 
@ Botia : Het klinkt alsof je verstand heb van honinggoerami's :engel:

Zou je misschien bij mij ook uitsluitsel kunnen geven ??

M'n vriend heeft het onder een beetje onhandige titel geplaatst, maar hier is ie :

http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads. ... ost1466388

Wij komen er ook niet helemaal uit namelijk..het gaat bij ons om de "gewone" Colisa chuna
 

Terug
Bovenaan