Combinatie katten en aquarium


Niet bij elkaar, he. in aparte bakken.
 
Bertus...HOE ziet een tevreden vis eruit?? Hebben hier heel wat vis-emoticons, maar een TEVREDEN vis??/ nog nooit gezien! Ben zeer benieuwd!!:D:D
 
Wij hebben ook al heel lang katten,en nog steeds uiteraard.Vele aquarianen hebben ook een kat,waarom deze combinatie?.

Ooit had ik ook een kat die op het aquarium sprong toen de lichtkap open stond,,hij schrok zich rot,,heeft hij nooit meer gedaan ze hebben een geheugen.:regen:
 
Wij hebben vissen. Ze zwemmen, en zien er tevreden uit, in ons aquarium dus dat lijkt wél een goede combinatie...
Bertus...HOE ziet een tevreden vis eruit?? Hebben hier heel wat vis-emoticons, maar een TEVREDEN vis??/ nog nooit gezien! Ben zeer benieuwd!!:D:D
Ik ben bang dat Bertus dit niet geschreven heeft, ik ben de dader. Enne... zo zien tevreden visjes eruit.
IMG_20190327_202312.jpg
56999450-winking-and-smiling-emoticon.jpg
 
Ik heb een kat en een open vissenbak.
Gaat prima, ze wil er hooguit uit drinken. :)
Verder toont ze 0 interesse in de vissen.
 
Ik heb een kat en een open vissenbak.
Gaat prima, ze wil er hooguit uit drinken. :)
Verder toont ze 0 interesse in de vissen.
Weet je zeker dat je een kat hebt? En weet de veronderstelde kat dat hij/zij een kat is? Een verdere mogelijkheid is nog dat je daadwerkelijk een kat hebt die ook weet dat hij/zij een kattebeest is maar gewoon zijn of haar kans afwacht. Een slimme kat dus.
 
IMG_20171126_133456_858.jpg


Het ziet eruit als een kat, gedraagt zich als een kat alleen heeft het vrijwel geen jachtinstinct.
Alleen naar vogels kwettert ze wat maar die zijn zo niet onder de indruk dat ik ze geregeld op 2m afstand van elkaar in de tuin zie zitten. xD
 
Ik heb een kat en een open vissenbak.
Gaat prima, ze wil er hooguit uit drinken. :)
Verder toont ze 0 interesse in de vissen.

Hier ook het geval. Ook bij de vijver gewoon drinken met vissen onder de neus.

Wat betreft op de kap springen. Onze weegt 6 kilo en weet niet of de kap dat houdt. De balk vermoedelijk wel, maar heb mijn twijfels over de kleppen.

Zou er dan ook een plaat opleggen om de druk te verdelen.
 
Hier ook het geval. Ook bij de vijver gewoon drinken met vissen onder de neus.

Wat betreft op de kap springen. Onze weegt 6 kilo en weet niet of de kap dat houdt. De balk vermoedelijk wel, maar heb mijn twijfels over de kleppen.

Zou er dan ook een plaat opleggen om de druk te verdelen.
Ik heb een Aquatlantis , met in het midden de verlichting en dan voor en achter zo`n dunne plastic klep. Dat gaat al heel lang goed als een van de 2 katten er op springt .Een tijdje geleden heeft een kat wel even het water aangeraakt, hij sprong er op toen de voorste klep er af lag:regen:
 
Wij hadden vroeger een kat die vis lustte (op vakantie met de boot zat hij steevast in het gangboord te wachten naast mijn pa die zat te vissen) , een aquarium met planten erbovenop in de kamer, waar de kat nooit op zat, maar waar hij sowieso niet alleen mocht komen, en een vijver met kikkers en stekelbaarsjes in de tuin. We hadden ook een huiskonijn, dat in de tuin los mocht lopen.De kat vond het geweldig om achter het konijn aan te jagen, en ook om kikkers te vangen. Op een dag zat hij achter het konijn aan, dat richting vijver rende, en vervolgens met een haakse hoek wegschoot, waarop de kat rechtuit middenin de vijver plonsde! Sindsdien was hij een stuk voorzichtiger, en heeft hij beduidend minder kikkers gevangen...
 

Terug
Bovenaan