Wat is er nieuw

Complete plantenvoeding

• Onderwerp starter Onderwerp starter Katy707
  • Startdatum Startdatum
K

Katy707

Guest
Welk merk plantenvoeding is echt 100 % compleet en bevat dus ook alles wat aquariumplanten nodig hebben?

Heb nu Profito, maar die schijnt dus niet 100% compleet te zijn.

Ik zoek een plantenvoeding ( vloeibaar), welke makkelijk te verkrijgen is en gewoon 100% compleet is.

Complete bemesting is er niet in 1 oplossing geloof ik. Fosfaat en nitraat moet je apart toevoegen.

'gewoon' 100% compleet uit 1 flesje bestaat niet, voor zover ik weet. Een van de dingen die ik wel ken en aardig in de buurt komt is de combi Festal compleet + Festal sporenelementen, maarja dat zijn twee flessen. Anders heb je profito + nitraat + fosfaat.

Maar Katy, ik snap eigenlijk niet zo goed waarom je steeds naar een 'compleet' product op zoek bent. Je weet toch dat straks met je vissen in de bak er al wel nitraat en fosfaat in de bak terecht komt? Misschien is alleen profito dan nog nodig. Zo ook met het diepvriesvoer (een ander topic van je): waarom moet dat compleet zijn, als je zelf ook kun afwisselen?

~ Ivo

ik gebruik profito en de fles plant van aquariumbemesting.nl en daarnaast heb ik kaliumfosfaat en kaliumnitraat ook van aquariumbemesting.nl

Ik ben overgestapt van Easylife naar Festal omdat Festal meer bied en het geconcentreerder is. Bij Easylife betaal je ook deels voor water want het is verdund.

Profito voldoet voor de meeste bakken , voor de topbakken misschien net niet .
Alhoewel me dat ook wel mogelijk lijkt .
Het is niet enkel "goede plantenvoeding" toedienen en dat dan je planten vanzelf gaan .
Er komt wel wat meer bij kijken .

Wat voor de ene bak voldoende is, is voor de andere bak net niet voldoende ja.
Je moet denk ik eens uitproberen hoe iets bevalt. Maar met 1 flesje zul je het echt niet redden ondat nergens echt alles inzit.
Maar zoals ik al zei ligt het er ook helemaal aan wat je verwacht en wat de bak vraagt.

jessicapilon zei:
Maar met 1 flesje zul je het echt niet redden ondat nergens echt alles inzit.
Dit is mijns inziens zeker geen wetmatigheid. Met een beetje visbestand en goed voeren kom je zomaar aan genoeg PO4 en NO3, zeker voor de wat makkelijkere bakjes qua planten en geen bakken licht erboven. Misschien is profito dan wel genoeg.

jessicapilon zei:
Maar zoals ik al zei ligt het er ook helemaal aan wat je verwacht en wat de bak vraagt.
Ook een belagrijke!

~ Ivo

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan