Wat is er nieuw

Conbineren van Tetra soorten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Rofish
  • Startdatum Startdatum
R

Rofish

Guest
Hallo allemaal!

Ik heb een groepje neon tetra (10 stuks) en zat te denken of het mogelijk is een andere soort tetra erbij te zetten?
Ik heb ook in de bak 6 cory panda's zitten.
De bak is 90 cm lang, 30 breed en 40 hoog.

Groetjes RoFish

Zou ik niet doen, dat wordt onrustig. Je hebt wel plek voor een bovenlaag soort. Heb je drijfplanten? En wat zijn je waterwaardes? Ik neem aan dat de temp niet heel hoog staat vanwege de 2 soorten die je noemt?

Heb geen drijfplanten en ja de temperatuur heb ik op 22 graden staan.
De waardes zijn prima. PH net iets onder de 7, KH is 5, GH is 10, zo goed als 0 nitriet, ammoniak en nitraat.
En er kan wel een bovenlaag soort in. Weet niet echt welke. Had gekeken naar wat leuke soorten die volgens mij wel in het aquarium passen. Een goerami soort of een ramirezi soort.

Combineren van verschillende tetra soorten kan in mijn ogen prima, mits je in acht neemt dat tetra's in scholen leven, de ruimte willen hebben (om baantjes te trekken) en 's nachts graag in planten schuilen.

In mijn aquarium heb ik drie soorten tetra's zwemmen; Kardinaaltetra's, goudtetra's en zwarte tetra's. Gaat prima, geen onrust te bespeuren tussen deze vissen. De goudtetra's voegen zich zelfs geregeld samen met de kardinalen en trekken zo als 1 grote school de bak door. De zwarte tetra's zijn hoe dan ook wat zelfstandiger, die blijven telkens met z'n 9en bij elkaar.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan