Conexo van juwel


L

Lieke92

Guest
Goedeavond,

ik heb een vraagje. Ik wil graag een soort van netje voor de ingang van mijn filter pomp plakken zodat mij japonica garnalen er niet meer door kunnen. Ik heb een juwel rio 180 met de daarbij hoorende bioflow filter. Ik heb zelf conexo in huis van juwel. Dit kan je onderwater plakken maar is dit giftig? Ik kan nergens vinden dat het giftig is en aangezien het gemaakt is om onder water te plakken. Wat zijn jullie ervaringen?

alvast bedankt :)
 
Kun je gewoon gebruiken! Geeft geen giftige stoffen af aan het water. Is ook specifiek bedoeld om gebruikt te kunnen worden in bakken die al gevuld zijn.

Ik heb er in mijn bak bevestigingen voor het filter mee tegen het glas geplakt met in totaal een lijmoppervlak van 150 x 3 cm. Dit was vlak voor ik de bak ging vullen (met vissen en al). Het heeft dus wel even gehad om te drogen. Maar als het nodig was geweest had ik het ook nu nog gedaan hoor! Komt wel goed met jouw project.
 
Nadeel van een netje voor een filter is dat het snel dichtslibt, lijm je de boel vast kan je hem nooit uitspoelen

Heb jij nog andere tips wat ik eventueel dan wel kan doen? Want een watten filter ervoor drijft weg natuurlijk
 
Bij een intern filter vind ik dat niet echt nodig.
Je zal af en toe een garnaal in je filter vinden, maar die overleeft daar wel, en geraakt er wel terug uit.
In elk geval moet die nog helemaal door alle filtermedia voor die het pomphuis in kan geraken.

Zorg gewoon dat je bovenin je filter wat witte watten hebt, daar geraken ze niet door.
 
Bedankt voor jullie tips! ;) Aangezien ik elke dag wel garnalen uit mijn filter kan halen toch besloten wat te doen. Een filter behuizing op maat geknipt en geplakt. Onder als boven waar het water binnen stroomt.
84D7472D-0574-405E-AC11-F1E4C6B18EA2.jpeg
23E18CBE-4BDB-4223-B04E-6B26A8E97C22.jpeg
87A0C5EF-5D09-4885-97FA-492EA89E7047.jpeg
 
Ik weet niet hoe groot de openingen zijn maar veel kleinere garnalen komen er denk ik alsnog in.
 
Ik weet niet hoe groot de openingen zijn maar veel kleinere garnalen komen er denk ik alsnog in.

ik heb alleen japonica garnalen dus die zijn een stuk groter als bijvoorbeeld vuurtjes ;) en aangezien deze zich in een “normale” bak ook niet voort planten krijg ik ook geen kleintjes
 
Nee dan zal dit wel werken is is het slim gedaan. Ik zag me al een hele populatie Vuurtjes voor me :D
 

Terug
Bovenaan