contactgegevens Eheim


S

Steven51

Guest
Hallo allemaal,

Weet iemand van jullie of Eheim hier in Nederland ook contactgegevens heeft ? Telefoonnummer en of emailadres ? Ik wil graag contact opnemen omdat mijn professionel 3e 2076 een storing heeft. Hij filtert weliswaar wel maar sinds de laatste verschoning merk ik dat hij zo ongeveer om de halve minuut zijn waterstroomsnelheid corrigeert, te zien aan de op en neer lopende groene lampjes. Dat zou niet erg zijn als hij dat af en toe deed, ik weet dat dat normaal is naarmate er meer vuil in de filterpot komt, maar dit klopt niet en de pot zit zeker niet vol vuil. Als het zoeken naar de juuste snelheid weer even klaar is, gaat het oranje lampje continu branden en aansluitend met enige tussenpozen van ongeveer 10 seconden alleen de eerste 2 groene lampjes. Terwijl ik zeker weet dat ik hem op 5 groene lampjes heb ingesteld. Ik heb uiteraard al een paar keer de pomp weer afgekoppeld om te kijken waar het door kan komen maar ik kan niks vinden.

Weet iemand van jullie wat hier aan de hand kan zijn ? Het is een vervelende storing, niet alleen omdat het niet hoort, maar je hoort de correcties ook steeds doordat hij dan eerst zijn pomp vermogen wat laat zakken en vervolgens weer opschroeft naar het niveau dat hij daarvoor had. Mijn pomp is inmiddels wel bijna 10 jaar oud maar bij een Eheim zou ik toch denken dat dat nog lang niet einde verhaal hoedt te zijn????

Wie kan mij helpen of anders aan de contactgegevens van Eheim hier in Nederland? Ik weet dat ze in Naarden zitten maar kom via
Google niet verder dan alleen een striata dressing.

Vast bedankt voor de reacties
Mvg,
Steven.
 
Probeer dit adres eens te bellen.

Service Center Eheim Benelux

Electro Nova B.V.

Amsterdamsestraatweg 29B

AW Naarden, Niederlande NL-1411

Niederlande

[31] 0031-35-6949249


Heeft Bertus (onze Eheimspecialist van ons forum) eens doorgegeven en had daar goede ervaringen mee.
 
heb hier geen informatie over verder, maar een filter van 10jaar oud vind ik toch al wel bejaard. zou toch kunnen dat die het aan het begeven is? je moet nagaan dat zo n filter dan 10jaar lang elke dag 24uur per dag staat te draaien. hoef je met een wasmachine of tv niet te proberen :p
 
H� dank je wel Peter.

Dat straatadres had ik inderdaad ook gevonden op de site van Eheim bij de contactgegevens voor Belgie en Nederland, maar daar staat geen telefoonnummer en geen emailadres bij. En een brief stueren vind ik omslachtig en potentieel veel tijd kosten. Je weet immers niet op wat voor termijn je een reactie krijgt. Het heet alleen kennelijk geen Eheim maar Elektro Nova. Ach Whats in a name.

Ik ga er maar vanuit dat ze morgen niet bereikbaar zijn ivm 2e Pinksterdag maar ik zal dinsdag eens bellen.

Dank je.

Mocht iemand evengoed nog weten wat dit voor storing is, en nog belangrijker, hoe die te verhelpen is, dan verneem ik dat heel graag. Dit lijkt me op de langere duur ook niet bevorderlijk voor het functioneren van de pomp (kop).

Graag,
Steven.
 
Hallo Richard,

Bedankt ook voor je reactie. Ik had er in het eerste bericht denken ik gelijk bij moeten zetten dat mijn lfs de pomp een paar dagen ter observatie en test heeft gehad met op 1 dag een vertegenwoordiger van Eheim erbij (overigens zonder mijn slangen en kraan) en toen was er volgens hem niks aan de hand. De 5 groene lampjes zouden toen gewoon gebrand hebben negreep ik. Ik heb dat zelf overigens niet gezien daar dus ik moet vertrouwen op wat hij zei. Dus dat maakt het raadsel voor mij alleen maar groter. Hij dacht dat de kraan (waar de slangen mee op de pomp geklikt worden) misschien kapot was maar die klikt gewoon goed vast en spoelt het water goed door.

Ik heb dus echt geen idee.
 
Uhh striata dressing in het eerste bericht moet straatadres zijn
 
Steven51 zei:
Hallo allemaal,

Weet iemand van jullie of Eheim hier in Nederland ook contactgegevens heeft ? Telefoonnummer en of emailadres ? Ik wil graag contact opnemen omdat mijn professionel 3e 2076 een storing heeft. Hij filtert weliswaar wel maar sinds de laatste verschoning merk ik dat hij zo ongeveer om de halve minuut zijn waterstroomsnelheid corrigeert, te zien aan de op en neer lopende groene lampjes. Dat zou niet erg zijn als hij dat af en toe deed, ik weet dat dat normaal is naarmate er meer vuil in de filterpot komt, maar dit klopt niet en de pot zit zeker niet vol vuil. Als het zoeken naar de juuste snelheid weer even klaar is, gaat het oranje lampje continu branden en aansluitend met enige tussenpozen van ongeveer 10 seconden alleen de eerste 2 groene lampjes. Terwijl ik zeker weet dat ik hem op 5 groene lampjes heb ingesteld. Ik heb uiteraard al een paar keer de pomp weer afgekoppeld om te kijken waar het door kan komen maar ik kan niks vinden.

Weet iemand van jullie wat hier aan de hand kan zijn ? Het is een vervelende storing, niet alleen omdat het niet hoort, maar je hoort de correcties ook steeds doordat hij dan eerst zijn pomp vermogen wat laat zakken en vervolgens weer opschroeft naar het niveau dat hij daarvoor had. Mijn pomp is inmiddels wel bijna 10 jaar oud maar bij een Eheim zou ik toch denken dat dat nog lang niet einde verhaal hoedt te zijn????

Wie kan mij helpen of anders aan de contactgegevens van Eheim hier in Nederland? Ik weet dat ze in Naarden zitten maar kom via
Google niet verder dan alleen een striata dressing.

Vast bedankt voor de reacties
Mvg,
Steven.

Ik zou alles eens grondig reinigen, ook de slangen en zo.
Als dat oranje lampje brand wil dit zeggen dat de gewenste doorstroom niet bereikt kan worden.
Ikzelf had dat ook, daarom werkte ik meestal in manuele stand en zo op maximum.

Waarschijnlijk zit er teveel weerstand op uw watercyclus.
Denk aan vervuilde slangen, geknelde slangen, co2 reactor of uv lamp, korte bochten, vuile uitstroom, te vuile filter(witte watten) ofwel zit er teveel vuil op het metertje dat de stroming meet? dus pompkop goed en voorzichtig reinigen.
 
Hallo Jurgen,

Dank je voor het meedenken. Nu je dat zo beschrijft bedenk ik me ook ineens dat dit zich voor doet sinds, zoals ik het maar even noem, de nieuwe plaatsing van de pomp. Daar bedoel ik mee dat mijn aquarium eerst op een kast stond die daar zeker niet voor bedoeld was functioneel maar wel sterk genoeg, en mijn pomp kon daar ook niet in staan dus die stond er altijd naast. Functioneerde altijd prima maar geen mooi gezicht en je hoort de pomp altijd (nog meer) Die kast is enige tijd geleden vervangen door een andere (heb gelijk doorstart gemaakt) en sinds de pomp in de kast staat heb ik dit probleem, niet omdat hij in de kast staat naar mijn idee maar treedt het wel sindsdien op.

Nu is mijn vraag, ik kan me voorstellen dat bijvoorbeeld de slangen bij mij wel aan de vuile kant zijn (al vraag ik me wel af of dat de enige oorzaak is), maar dan zou ik graag advies willen hoe ik die zonder een waterballet te cre�ren los kan koppelen. Moet er wel bij vermelden dat ik er een uvc-lamp tussen het zitten die overigens nog niet aan is ivm de opbouw van de bacteriecultuur. De uitstroom slang loopt dus eerst daarheen en daar vandaan het aquarium in. Overigens mijn CO2 zit op een aparte 2e pomp van Eheim, de 2071, en die loopt als een zonnetje.

Kortom hoe haal ik de slangen los zonder dat het een kleddernatte bedoening wordt ? Ik weet dat ze zeker op de pompkraan heel erg vast zitten bijvoorbeeld. En last but not least, hoe krijg je de slangen het makkelijkst goed schoon ?

Graag jullie tips.
 
De slangen gaan maar een paar percentjes zijn.
Ik zou eerst de pompkop en eventuele korte bochten aan pakken.
De uv lamp zou ik op het circuit van de co2 reactor zetten.
Daar heb je sowieso al een bottleneck, dus gaat die niet veel vertragen.
 
Hallo Jurgen,

Dank opnieuw.

Stel dat het toch vooral de pompkop zou zijn, hoe kan het dan dat hij het kennelijk bij mijn lfs wel goed doet tijdens de testperiode ? Daar ze hebben ze echt niks aan de pompkop gedaan, alleen maar laten draaien, en de aansluitingen met de slangen en bochten heeft de techneut van mijn lfs zelf aangesloten zoals het nu zit op mijn verzoek omdat ik daar gewoon niet handig in ben.

Lijkt me toch bijzonder dat zo iemand dan niet zou bedenken dat een pomp daardoor niet meer goed kan functioneren.

En ik ben nog steeds benieuwd hoe ik de slangen het makkelijkst kan los koppelen zonder waterballet en goed schoonmaken.
 
Overigens de uv lamp zat er ook al tussen in de oude situatie en toen werkte het wel prima.
 
Ik ben het met Jurgen eens.
Heb zelf ook de pro 3e.

Mijn pomp haalde op den duur zijn debiet niet meer. Ook waren de laagste 3 standen hetzelfde. Je hoorde geen verandering van toeren meer.

Nu maak ik iedere 8 weken de pompkop schoon.

Dus de pomp uitzetten. Kraan sluiten. Adapter eruit halen. Pomp meenemen naar de keuken. Pompkop eraf halen.
In de retour leiding zit een vlotter. Deze met pincet eruit halen. Bestaat uit drie delen. Rode ring, wit dingetje, en een zwart dopje.
Alles schoonmaken, en de leiding waarin de vlotter zit even doorragen met een slangen borstel.
Vlotter terug plaatsen.

Pompkop omdraaien. De rotor deksel verwijderen. Pomprad eruit halen. Let op!!!!!
De pro 3e versies hebben op het asje een extra hulsje. Dit moet je weer precies als in de handleiding staat terug plaatsen.

Asje afvegen, pomprad schoonborstelen. Pomphuis met slangenbostel doorraggen. Vergeet ook het kleine kanaaltje niet.
Vullen met water, en weer leeg gieten.

Alles in elkaar zetten.
Prefilter leegmaken. Filter houder deel water uit halen.
Pomp in elkaar zetten. Connector aansluiten. Kranen openen. Pomp hevelt vol.
Daarna aanzetten. En zodra hij begint te pompen. Op de ontluchter drukken. Voorzichtig!!

Nu zal de pomp het weer goed doen.

Zoniet, dan slangen reinigen.
 

Terug
Bovenaan