Continue pH meting


Cornelius

Well-known member
Lid geworden
16 februari 2017
Berichten
4,314
Locatie
Wateringen
Website
www.tspt.nl
Een pH controller maakt natuurlijk gebruik van een continue meting van het water en zal in werking treden bij een verandering van de pH.

Bestaat er een losse continue meter met gewoon een klein LCD schermpje?
ik zoek een manier om snel en efficient mijn pH te kunnen meten. Een pH pen vind ik persoonlijk lastig werken en elke keer alles weer overnieuw callibreren doe ik ook meer steeds meer tegenzin.

Ik zoek dus een pH meter waarbij ik de probe in m'n bak kan hangen en aan de buitenkant via een LCD kan aflezen wat de pH is van dat moment.
Iemand een idee, voorstel, ervaring of link die mij daarbij kan helpen?
 
ik zou deze kopen (en zal ik wss ook kopen eens de nieuwe kweekruimte in opbouw is)
Screenshot_20200324_210513_com.amazon.mShop.android.shopping.jpg
 
Zoiets bedoel je?
Precies wat ik bedoel, maar dik 100 dollar vind ik wel heel erg duur
ik zou deze kopen (en zal ik wss ook kopen eens de nieuwe kweekruimte in opbouw is)
Dat lijkt er al meer op :thumbs:
Bij tante Alie?
ik weet alle waarde naar haar geld, maar voor mij hoe goedkoper hoe beter. Zou dit nog een beetje redelijke kwaliteit zijn?
Bedoel; heb vanmiddag al een heel nieuw complete CO2 set met 2L fles en drukventiel moeten kopen.:sick:
 
nou, heb deze gekocht. Misschien heb ik geluk, misschien heb ik pech, we gaan het meemaken. Gaat zowel op batterijen als via een adapter. (met EU plug)
Bedoeling is om hiermee het pH verloop te monitoren gedurende de belichtingstijd.
ph.PNG
 
Precies wat ik bedoel, maar dik 100 dollar vind ik wel heel erg duur

Ja ik had niet eens naar de prijs gekeken maar vroeg me alleen af of je dat bedoelde Cor. Je bent voorzien dus ik ben benieuwd wat het licht doet met je ph straks.
 
Ja ik had niet eens naar de prijs gekeken maar vroeg me alleen af of je dat bedoelde Cor. Je bent voorzien dus ik ben benieuwd wat het licht doet met je ph straks.
Ja, dat bedoelde ik John. En er zit een enorm prijsverschil -dus ik neem aan ook kwaliteit- Maar het is altijd de moeite waard om iets uit te proberen.
Ik loop nu telkens aan te modderen met een pH pen waarvan ik altijd de dop vergeet terug te plaatsen, en die ik ook om de haverklap moet callibreren.

Ik wil gewoon in 1 oogopslag kunnen zien of de pH genoeg is gedaald als de lichten aangaan :thumbs: Nu deze goedkope oplossing proberen.
 
Ik ben benieuwd naar de ervaringen die je straks hebt met dit product. Ik had altijd een beetje het gevoel dat het verstandiger is om 'goed spul' te kopen en niet met goedkope Chinese imitatie modellen te gaan werken. Maar ik zie hier op het forum zo veel producten uit China voorbij komen dat ik bijna het idee krijg dat goedkoop geen duurkoop hoeft te zijn.
 
Niet relevant in de zin van dat het om een ander soort product gaat, maar wij hebben verschillende electronische apparaatjes uit China (aliexpress) gehaald voor weinig geld, die het erg goed doen. Ook langdurig.

Wij zorgen dan meestal wel dat we niet kiezen voor de allergoedkoopste variant, maar tja, nog steeds goedkoop natuurlijk.

Succes met je ph-meter.
 
Ik ben benieuwd naar de ervaringen die je straks hebt met dit product. Ik had altijd een beetje het gevoel dat het verstandiger is om 'goed spul' te kopen en niet met goedkope Chinese imitatie modellen te gaan werken. Maar ik zie hier op het forum zo veel producten uit China voorbij komen dat ik bijna het idee krijg dat goedkoop geen duurkoop hoeft te zijn.
Ja, die ervaring heb ik ook.
Ik gebruik bijvoorbeeld die goedkope chinese magneetventielen van een tientje. Bevallen prima. Sommige draaien nu gewoon al ruim 6 jaar.
Dus ik heb er wel een klein beetje vertrouwen in. Maar we gaan het meemaken. :thumbs:
 
nou, heb deze gekocht. Misschien heb ik geluk, misschien heb ik pech, we gaan het meemaken. Gaat zowel op batterijen als via een adapter. (met EU plug)
Bedoeling is om hiermee het pH verloop te monitoren gedurende de belichtingstijd.
Bekijk bijlage 294355
Dan wil je dus eigenlijk een data logger hebben die CO2 meet, of ga je ieder uur kijken en opschrijven?
 
Deze lijkt me daar ook wel geschikt voor
 

Bijlagen

  • 5FFBFDD0-076E-4F00-A628-46ABD50732FF.png
    5FFBFDD0-076E-4F00-A628-46ABD50732FF.png
    209 KB · Weergaven: 100
Dan wil je dus eigenlijk een data logger hebben die CO2 meet, of ga je ieder uur kijken en opschrijven?
Ik ga het gebruiken om te kijken in hoeverre de pH daalt gedurende een tijdsperiode (uur, dag, belichtingstijd etc)
en dat zal ik idd in 1e instantie gewoon moeten gaan opschrijven.
Maar als ik dat eenmaal weet ga ik het gebruiken om in 1 oogslag te kunnen zien wat de pH is. Een soort van dropchecker functie voor de pH zeg maar.
 
Deze lijkt me daar ook wel geschikt voor
Ja precies. Dat apparaatje doet precies wat ik zoek en had 'm al een keer gezien in zoekresultaten. :thumbs:
Alleen heb ik er geen 100 euro voor over. Beetje dubbeltje 1e rang verhaal
 
Ja precies. Dat apparaatje doet precies wat ik zoek en had 'm al een keer gezien in zoekresultaten. :thumbs:
Alleen heb ik er geen 100 euro voor over. Beetje dubbeltje 1e rang verhaal
Misschien komen ze eens in de aanbieding. Iets kopen bij Ali voor 30 euro en wat dan misschien kapot gaat is natuurlijk ook niet wat.
als je iets jaren gaat gebruiken valt 95 euro wel mee vind ik.
 
Ik ben benieuwd naar de ervaringen die je straks hebt met dit product. Ik had altijd een beetje het gevoel dat het verstandiger is om 'goed spul' te kopen en niet met goedkope Chinese imitatie modellen te gaan werken. Maar ik zie hier op het forum zo veel producten uit China voorbij komen dat ik bijna het idee krijg dat goedkoop geen duurkoop hoeft te zijn.
China levert niet alleen imitatie, sterker nog de meeste fabrikanten van high tech spullen zitten in China en al heel lang niet meer in de EU.
Heb een aantal jaren in China gewoond, geleefd en gewerkt.
Op aliexpres ben ik platinum member en heb meer dan 300 producten daar gekocht. Het is wel een beetje een kunst om te zien of je met een kwaliteit product van doen hebt of niet...recensies lezen, aantal bestellingen en voornamelijk dan kijken of je met een specifieke winkelier cq fabrikant bezig bent of met een zaakje / handelaar die alles verkoopt cq door verkoopt...en bij die laaatste kun je dan wel eeens B kwaliteit krijgen die afgekeurd is....maar daarvoor was hij dan ook heel goedkoop. Ga dus niet altijd voor het allergoedkoopste en verzenden altijd via alieexpres standaard. Nooit de gratis versie nemen want dan kon je wel eens lang wachten.
 
China levert niet alleen imitatie, sterker nog de meeste fabrikanten van high tech spullen zitten in China en al heel lang niet meer in de EU.
Heb een aantal jaren in China gewoond, geleefd en gewerkt.
Op aliexpres ben ik platinum member en heb meer dan 300 producten daar gekocht. Het is wel een beetje een kunst om te zien of je met een kwaliteit product van doen hebt of niet...recensies lezen, aantal bestellingen en voornamelijk dan kijken of je met een specifieke winkelier cq fabrikant bezig bent of met een zaakje / handelaar die alles verkoopt cq door verkoopt...en bij die laaatste kun je dan wel eeens B kwaliteit krijgen die afgekeurd is....maar daarvoor was hij dan ook heel goedkoop. Ga dus niet altijd voor het allergoedkoopste en verzenden altijd via alieexpres standaard. Nooit de gratis versie nemen want dan kon je wel eens lang wachten.
Alvast sorry voor het off-topic bericht
Ik lees dat er regelmatig goede producten worden gekocht op een aliexpres etc. Is het niet een idee om een topic/lijstje te maken waar al deze goede producten worden neergezet?
Ik koop zelf namelijk geen spullen vanuit China ,omdat ik twijfel aan de kwaliteit ;)
 
Alvast sorry voor het off-topic bericht
Ik lees dat er regelmatig goede producten worden gekocht op een aliexpres etc. Is het niet een idee om een topic/lijstje te maken waar al deze goede producten worden neergezet?
Ik koop zelf namelijk geen spullen vanuit China ,omdat ik twijfel aan de kwaliteit ;)
zal eens een topic maken met goede leveranciers uit China op alieexpres. En anders kun je mij gewoon een pb sturen.
 
Lijkt mij ook wel handig zo lijst.

Mvg ronald
 
Dat lijkt mij geen verkeerd idee @Vonkie ! :thumbs:

Aan jou de eer om "Het grote goede spullen uit China Topic" te openen.
 
Toch koop ik een stukje techniek liever hier in Nederland alleen al om de garantie.
zelf zou ik daar niet op besparen maar dat is voor iedereen natuurlijk zijn eigen keus.
 
Toch koop ik een stukje techniek liever hier in Nederland alleen al om de garantie.
zelf zou ik daar niet op besparen maar dat is voor iedereen natuurlijk zijn eigen keus.
Wat de garantie in Nl betreft is ook niet altijd je dat sommige bedrijven moet je behoorlijk achter de broek aan zitten.
Staar je dus daar niet blind op.
Wat allie betreft twee keer een garantie geval gehad 1 nieuw product gekregen 1 maal mijn geld retour en dat alles binnen een redelijk termijn. :D
 
Wat de garantie in Nl betreft is ook niet altijd je dat sommige bedrijven moet je behoorlijk achter de broek aan zitten.
Staar je dus daar niet blind op.
Wat allie betreft twee keer een garantie geval gehad 1 nieuw product gekregen 1 maal mijn geld retour en dat alles binnen een redelijk termijn. :D
Als ik iets bij mijn LFS koop en het is niet goed dan word dat gewoon omgeruild. Daarvoor hoef ik ze echt niet achter de broek aan te zitten .Als je het bij een webshop zal kopen zal het misschien lastiger zijn.
 
Als ik iets bij mijn LFS koop en het is niet goed dan word dat gewoon omgeruild. Daarvoor hoef ik ze echt niet achter de broek aan te zitten .Als je het bij een webshop zal kopen zal het misschien lastiger zijn.
mee eens, maar er zijn heel wat dingen die je bij de LFS koopt die ook afkomstig zijn van alie.
Daarnaast zijn er producten op alie die in NL helemaal niet te koop zijn, of maar zeer zelden te koop zijn.
Neem de doseerpomp van Kamoer X4, een precisie doseerpomp gebruikt in ziekenhuizen en laboratoria....in NL niet verkrijgbaar.
De Inkbird temperatuur controler, ik heb een model gekocht met wifi waarschuwing op mijn gsm. Het model de 306A Wifi is in NL helemaal niet te koop.
Of neem filtersokken cq gafzakken, hier te koop voor 8 tot 10 euro per stuk. In China koop ik ze voor 1,50 ..dezelfde.
En dan praat ik nog niet over pompen die hier onder een eigen merknaam worden verkocht maar gewoon in China een ander sticker krijgen. Google maar eens op aquaforte vijverpomp en zie dat het gewoon een Jebao pomp is Of halilea luchtpompen....worden hier verkocht als superfish.
Ik gun een LFS echt wel zijn bestaan, ik koop dan ook liever bij hem. Maar als ik moet kiezen tussen een webshop en zelf op het web kopen is de keuze snel gemaakt
 
Als ik iets bij mijn LFS koop en het is niet goed dan word dat gewoon omgeruild. Daarvoor hoef ik ze echt niet achter de broek aan te zitten .Als je het bij een webshop zal kopen zal het misschien lastiger zijn.
Helaas eerder genoemde afhandeling garantie was bij een petsplace vestiging dus niets webshop.
Trouwens ook bij webshops nooit problemen ondervonden met garantie.
Zal per zaak verschillen of het nu een webshop of een lfs is.
 
Ik ben het deels met je eens wat betreft gafzakken , stromingspompen enzo. Ik koop ook genoeg van Ali, wish etc.
belangrijke onderdelen zoals een opvoerpomp koop ik zelf gewoon graag bij mijn LFS mocht deze om wat voor reden er mee uitscheiden dan weet ik zeker dat ik meteen een andere krijg. gelukkig heb ik alle onderdelen wel dubbel dus ik zal niet snel in paniek raken.
toch zie ik regelmatig topics voorbij komen dat mensen een kapotte pomp hebben en of iemand er eentje te leen heeft. in dat geval heb je misschien via Ali een goedkope pomp kunnen krijgen ,maar dan zal je alsnog hier naar de winkel moeten om zo snel mogelijk de boel weer draaiende te hebben.
 
Wij bestellen wel vrij veel op Ali voor de kids en eigenlijk hebben we nog nooit probelemen met de leveranciers gehad en net als bij de webshops in nederland zul je daar ook rotte appels tussen hebben zitten.
Electronica koop ik weer niet bij Ali want ja gaat er iets stuk dan is het lastig communiceren en dan moet je de boel weer opsturen wat alles gecompliceerder maakt dan bij een bedrijf in ons eigen land.
 
ff (deels) off-topic...

Ik koop niks bij Ali en Wish... en zeker de komende tijd ga ik meer naar fysieke winkels. Of NL webshops. Zeker gezien de aankomende recessie door het Corona virus. Beter dat elke Nederlander het geld, als men dat heeft, uiTgeeft in Nederland om eigen economie weer uit het dal te halen...
 
ff (deels) off-topic...

Ik koop niks bij Ali en Wish... en zeker de komende tijd ga ik meer naar fysieke winkels. Of NL webshops. Zeker gezien de aankomende recessie door het Corona virus. Beter dat elke Nederlander het geld, als men dat heeft, uiTgeeft in Nederland om eigen economie weer uit het dal te halen...
Denk dat ik wel genoeg uitgeef in dit land.??hoe je het ook bekijkt ze pakken je hier alles af.
 

Terug
Bovenaan