continutest waar te hangen in het aquarium.


D

Danny V

Guest
Hoi,
ik ben sinds een week begonnen met co2 toe te voegen in mijn aquarium. Mijn continutest blijft blauw. Waar moet je deze eigenlijk hangen in het aquarium om een goede meting te krijgen?
 
Ik heb deze aan de andere kant hangen, dan waar de Co2 de bak in komt. Echter wel in de stroming.
 
Er word vaak geadviseerd om deze 10 cm onder de oppervlakte te hangen, verder zoals Crash zegt.
 
Ok nu weet ik toch al waar het moet komen. Ik ga het aanpassen en dan kijken hoe het verder verloopt. Kan ik ook de co2 beter afstellen. Alvast bedankt
 
Hou er rekening mee, dat je veranderingen pas na enkele uren op de continu test ziet.
 
Houdt er rekening mee dat elke verandering van de Co2 meestal pas na een paar uurtjes zichtbaar worden!

Haha dat was gelijk.
 
lol. :D
 
Meestal wordt geadviseerd om de continu test zo hoog mogelijk te hangen.
Maximaal 10cm diep.
Zo'n test is eigenlijk maar representatief op atmosferische druk.
Dus hoe dieper, des te meer de test zal afwijken.
 
ik ga mijn tester omhoog halen hoor ik net :p
mijne hangen momenteel net boven de bodem onder de spraybar
zodat ze wel in de stroming hangen maar dat er niet per ongeluk en belletje in kan komen
 
Ik heb hem ook zo n 2 cm onder het oppervlak en tegenover de flipper. In feite moet je met goede circulatie overal voldoende co2 meten.
 
Ik heb een hang-on drop-checker en die hangt nog geen centimeter diep :book:

RJf99bDA5gpbklfwBujrUNhLL4_yMFas.jpeg
 
Ja dat kan ook. Ik gebruik die met een zuignap dus.
 
Ik had zelf altijd een Dennerle CO2 contunue test in het aquarium hangen. Zover mogelijk geplaatst van de CO2 toevoer af en 10 cm onder water. Werkte bij bij prima.
 

Terug
Bovenaan