Cornelius zijn Plantenbakje, 60x30x36cm 🌿🌿🌿


Niet omdat het moet maar omdat het kan; een aantal pics:

Alternanthera rosanervig:
Bekijk bijlage 333748

Ammonia Bonsai
Bekijk bijlage 333749

Rotala Green
Bekijk bijlage 333750

en het bakje nu van de zijkant gefotografeerd
Bekijk bijlage 333751

De Alternanthera heeft 'snoeischade' omdat ik nooit geen zin heb om elke stengel apart te knippen :rolleyes:
foto's zijn niet bewerkt en gemaakt met mijn mobiel
Dat zijn weer mooie plaatjes Cornelius, ziet er echt super uit!
 
Ik krijg vrij vaak de vraag: hoever ik mijn planten terugsnoei .
Hier een voorbeeld
Untitled-1.jpg
 
Zo….dat moet je ook maar durven, zou daar zelf wat huiverig voor zijn, maar je resultaten zijn er absoluut naar.
 
In één keer met de grasmaaier van links naar recht alles op de zelfde hoogte. Ideaal bakje om te snoeien zo :juggle:
Ziet er weer strak uit!
 
Ziet er zeer lekker uit .
Enkel bemest met lean dosis en hoeveel is dit bij je?
Nog extra voeding in de bodem ?
 
Ziet er zeer lekker uit .
Enkel bemest met lean dosis en hoeveel is dit bij je?
Nog extra voeding in de bodem ?
Ja, ik maak altijd gebruik van een lean dose om het simpele feit dat ik aquasoil gebruik.
Het resultaat van mijn dagelijkse NPK is 0.16/0.52/6.76.
Dat is eigenlijk al 2x de normale hoeveelheid die ik gebruik, maar aangezien er erg veel plantmassa aanwezig is moet ik meer doseren om geen tekorten te krijgen.
In de periode voor het snoeien ( dus als de bladmassa op haar grootst is) dosser ik 3x normale hoeveelheid.

In dit bakje heb ik voor het eerst gebruik gemaakt van nutricaps. Deze heb ik opengebroken en over de bodem heen gestrooid en daarboven op de aquasoil van Tropica.
Reden is dat ik een langere tijd wil gaan doen voordat de bodem uitgeput raakt.
Op dat moment ga ik beginnen met een andere voedingsstrategie: EI
 
Leuk om je eerste foto te zien en dan een latere foto, bij de eerste foto denk je toch een beetje van....wat gaat dit worden. Maar ziet er netjes uit hoor, dit is een zgn hollandse bak toch?
 
Leuk om je eerste foto te zien en dan een latere foto, bij de eerste foto denk je toch een beetje van....wat gaat dit worden. Maar ziet er netjes uit hoor, dit is een zgn hollandse bak toch?
Txs :giggle:

Het is niet helemaal een Hollandse bak. Die hebben heel andere criteria.
Dit is gewoon een eenvoudig plantenbakje met een aantal makkelijke soortjes.
 
druk, druk, druk. Ben ook niet zoveel meer online
Maar eigenlijk niet zoveel nieuws van deze kant. Staat wel weer een nieuwe mos aquascape in de planning
Heb net gesnoeid dus bakje ziet er niet uit. Dan nog maar eens een close-up fotootje van de Alternanthera rosanervig

Bekijk media item 2467
 
Wat een prachtige bak! Hoezo is de bak leeggehaald? vanwege de nieuwe mos scape waar je het in je vorige post over had?
 
Hoezo is de bak leeggehaald? vanwege de nieuwe mos scape waar je het in je vorige post over had?

De 'uitdaging' is er niet meer. Ik wilde een tijd geleden een mooi gekleurde scape gaan realiseren. Dat is gelukt en nu is gewoon weer tijd voor iets anders. Ik wil er alleen niet zoveel werk meer van hebben.; al dat snoeien, onderhoud e.d.
Wil het wat rustiger aan gaan doen dus word het waarschijnlijk een lowlight

De mos scape is trouwens een ander bakje, waar ik eerdaags weer eens een update over zal plaatsen.
 
Er gaat idd aardig tijd inzitten Corné. Maar een lowlight bakje kan zeker ook net zo mooi worden. Ik kijk ernaar uit wat je ervan gaat maken, rustig aan 👍.

Gr. Ed
 

Terug
Bovenaan