RobertDJ
Well-known member
- Lid geworden
- 2 april 2018
- Leeftijd
- 56
Ik maak me een beetje zorgen: lid @Cornelius plaatst al een tijdje niets meer op het forum en zijn website tspt.nl is uit de lucht.
Als dat openbaar was, mag die info dan hier niet gedeeld worden?
Erg jammer!
Ik heb me nooit gerealiseerd dat het onderhouden van een website hoge kosten met zich mee brengt
Ja dat zal zeker meespelen. 🙂 Wat denk ik ook gebeurt de laatste jaren: fora als "social medium" zijn het aan het afleggen (in ieder geval voor de jongere generaties) tegen Facebook, Reddit, Instagram, Whatsapp-groepen etc.Vooral rond 2022/2023, met de oplopende energie kosten, lijken veel mensen hun aquarium hobby te hebben beëindigd. Dus het zal misschien wel vaker voor komen dat mensen in één keer van het forum verdwijnen. 🤔
Helemaal mee eens. Je hebt hier kennisopbouw en (vind ik) meer een community-idee. 🙂 Heb liever een vast forum dan al die snelle, vluchtige, meer anonieme manieren van kennis uitwisselen.Persoonlijk geef ik sterk de voorkeur aan dit fora, omdat de vele leden bij elkaar een schat aan kennis en ervaring kunnen delen

Ik ben het 100% met je eens dat een forum dé plek is om informatie uit te wisselen over de hobby. En je hebt gelijk dat er via Google nog altijd veel mensen op het forum terechtkomen, omdat er zoveel geïndexeerd staat na zoveel jaren. Ondanks de schoonmaakactie. (Het was geloof ik een foutje dat er zoveel was weggehaald.)Ik weet niet helemaal zeker of een online forum ouderwets is. De opzet is misschien wat ouderwets. Maar er is toch niet zo veel verschil met andere social media als facebook lijkt mij? Ik denk zelfs dat er op dit forum veel meer gedetailleerde ervaringen/informatie terug te vinden is dan online elders. Dus veel meer echte specifieke ervaring/informatie van aquarium bezitters. Dat is ook de reden dat veel mensen hier komen lezen lijkt mij, ook al zijn ze geen lid.
Ik denk zelfs dat alle aquariumbezitter in NL al wel meermalen op dit forum hebben gekeken voor informatie/ervaringen, en dit forum nog steeds gebruiken als bron.
Misschien zou het een idee zijn om het forum af te schermen voor niet leden, en dat je alleen toegang krijgt tot de topics/informatie pas als je lid bent. En dan vraag je van leden na een jaar een kleine contributie van enkele tientallen centen per maand, en dan ben je ook van al die gekke reclames af op dit forum. Reclames over voeten en over snurk-apparaten, en over hulpmiddelen tegen kwijlen als je in bed ligt. 🤤 haha. Of krijg alleen ik dit soort reclames? Heeft het algoritme mij weer gevonden? haha. 😅 Nee grapje, ik denk dat iedereen deze gekke reclames krijgt. Ik denk namelijk dat er genoeg leden zijn geweest die zich erg stoorde aan dit soort gekke reclames hier op dit forum, en misschien daardoor zijn vertrokken. Die willen dat helemaal niet zien.
Met een kleine contributie gaat het niveau op het forum waarschijnlijk ook wat omhoog, en is er geld om te modereren, of om topics langer te bewaren. Want ik lees ook in oude topics op dit forum terug dat er destijds een keer een opruim actie is gehouden en oude topics van 10 jaar en ouder zijn verwijderd, inclusief dierbare foto albums, en dat was misschien ook voor sommige leden een reden om van het forum te vertrekken. Want die "ouderwetse" informatie is toch juist de kracht van dit forum? Want het probleem van het verwijderen van oude topics, of het probleem van alle gekke reclames, die zijn er natuurlijk niet zo op facebook of op YouTube, want daar blijft alle informatie vermoedelijk eindeloos staan.
Met het meer af schermen voor niet leden haal je de kracht uit de specifieke jarenlange ervaringen op dit forum. Het is juist leuk om foto albums na 20 jaar weer eens terug te zien. En deze specifieke informatie is in de aquariumhobby eigenlijk zeer belangrijk, en vind je elders echt niet zo snel. Ook niet in boeken, ook niet in een selecte whatsapp groepen, en misschien ook (nog) niet op andere social media. Als je het af schermt zullen mensen wel lid moeten worden. Het eerste jaar gratis, en daarna enkele tientallen centen per maand bijvoorbeeld.
Maar goed. Het is maar een idee.
Het maakt mij verder ook niet uit. 🤷♂️
Beste lezers.Misschien zou het een idee zijn om het forum af te schermen voor niet leden, en dat je alleen toegang krijgt tot de topics/informatie pas als je lid bent. En dan vraag je van leden na een jaar een kleine contributie van enkele tientallen centen per maand,
John zorgde er ook voor dat er een stapel wc rollen papier aan de grenspost van Grunn lag. En zijn palmbomen zorgden voor de nodige schaduw van zijn en hunne bedden. 😀Dat zeker, John was wel een sfeermaker en hield het forum levendig.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.