Cory Panda’s Eten s’nachts


Lid geworden
15 oktober 2020
Berichten
22
Hallo, ik heb 12 Corydoras Panda’s en overdag als ik ze voer (Hikari Sinking Wafers) Eten ze er heel soms van, maar het blijft gewoon liggen. Maar als ik de volgende dag kijk is al het voer weg. Er zitten 9 Kardinaal Tetra’s bij. Dus hierbij mijn vraag; Is het normaal dat Corydoras Panda s’nachts eten?
 
Is het dan misschien wat meer opgelost zodat ze het kunnen eten?

Ik voerde mijn Panda's granulaat jaren terug. En als ze er binnenkort weer in komen krijgen ze ook granulaat korrels.

Panda's zijn de schattigste visjes ever in ieder geval :love:
 
Bij mij eten de corydorassen alleen op plekken waar ze zich comfortabel voelen. Bij mij is dat wel in het zicht maar onder takken en groen.Denk dat ze niet graag in het licht eten tenzij ze enorm honger hebben of als er tubiflex wordt gegeven. Dan verliezen ze alle schroom.
Maar als ik een keer laat thuis ben en ik geef voer in het donker dan weten ze dat prima te vinden en te eten.
 
De wafers moeten wel echt voor cory's zijn. Daar heb ik wel eens fouten mee gemaakt door ze zinkwafers te geven met alg en plantaardig materiaal erin. Dat aten ze ook heel traag. Ze willen wel vleesvoer (veel eiwitten)🙂
 
Ik weet dat als ik Repashy soilent green geef. Daarin meng ik bassleer in mee en ook bottom scratcher en morning Wood van repashy dan gaan alle vissen tekeer ook de corys ( Brochis splendens) geen idee als je ze ook corys mag noemen tbh.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joff
Hier eten ze ook granulaat, maakt niet uit hoe laat of waar het ligt, ze gaan de hele bak door.
Als ik de klep open doe dan worden ze gelijk heel aktief.
 
Mijn Panda's krijgen ook vooral granulaat. Dit eten ze meestal direct op.
 

Terug
Bovenaan