Wat is er nieuw

Corydora black venezuela kweekpoging.

gewoon geduldig wachten tot morgen, zal idd niet allemaal tegelijk zijn, was bij mij ook, morgen wel de resten verwijderen of in ieder geval scheiden van de klientjes, met een luchtslangetje eruitzuigen of een injectienaald,

stofvoer heb ik eerst ook gedaan, maar levendvoer nemen ze beter aan, omdat dat beweegt voor hun mond, eerste dagen moet het eten net niet hun mond in zwemmen, omdat ze dan nog niet op zoek gaan naar eten, dus een bakje van 2L is al genoeg op aquarium zetten of erin laten drijven even op temperatuur letten. daarna doe ik ze naar een 30*25*20 bak met sponsfilter en verwarming tot ze weer groter zijn en dan naar 60cm bakken ook sponsfilter, elke dag water verversen en vaak voeren.

en voor die dooier dacht ik 2-3 dagen zal vanavond nog even voor je wat duitse kweekberichten doorspeuren.

Bedankt weer!

Zit te twijfelen om ze in de net breeder te doen,heeft denk ik alleen maar voordelen want is veel makkelijker en minder kans op schommelingen wat waarden betreft heb ik het idee.
Ben bang dat ik het water met verversen van het bakje niet genoeg op dezelfde temperatuur krijg bv.

net breeder, zou ik persoonlijk niet doen, apart bakje is veel makkelijker zeker als je ze moet gaan voeren. bakje laten drijven in de bak? en straks als ze iets groter kunnen met verwarming erbij

Ze zitten in een aqua40 dus zal niet lukken om die in de vision te laten drijven 😉
Ze hebben al verwarming maar bedenk me net dat ik natuurlijk ook de verwarming van de vsion wat hoger kan zetten zodat de temperatuur gelijk is als dat lukt.
Zit nu bijna 2 graden verschil onderling en lijkt me teveel verschil voor ze of kan dat nog net?

Jeetje is eigenlijk echt niks voor mij zo voorzichtig doen 🙄 durf bijna niet te zuigen met het slangetje om de troepjes weg te halen.

Ondertussen kruipen er nog steeds visjes uit de eitjes.
Zal zo ff foto's plaatsen.

Het is precies te zien welke al wat langer uit het ei zijn en welke nog niet.
De wat oudere zijn wat slanker van vorm en de verse hebben nog een eivorm met een staartje,laatste foto's staat een eitje op waar het staartje uithangt en vliegt heen en weer door het worstelende visje.

791631_0_82_p1070842.jpg

797484_0_82_p1070845.jpg

279535_0_82_p1070847.jpg

382397_0_82_p1070848.jpg

891434_0_82_p1070850.jpg

219298_0_82_p1070851.jpg

De bodem weerspiegeld dus alles wat op de bodem zit zie je dubbel helaas.

Je kan een stukje van een fijnmazig netje aan het slangetje vastmaken. Zo deed ik dat toen ik babysluiertjes had (die pas geboren niet veel groter zijn, een wimpertje met 2 oogjes).

eerste week is het lastig daarna zijn ze al een stuk groter! als je goed voert enzo,gewoon goed kijken 😛
de temperatuur gelijk maken is idd een goed plan! 1 graad verschil moet denk ik nog wel kunnen.

jeetje wat leuk John.....

John en zijn kraamkamer.....helemaal geweldig 😀

Haha ja is echt heel bijzonder maar best zweten hoor Anja 😉

nou....ik vind het leuk, heb het nog nooit meegemaakt...dus plaats maar veel foto's kan ik het bij jou volgen...

zie het voor me als het lukt

John's cory black paradijs 😀

Bedankt dschaap maar ben er nog lang niet natuurlijk 😉

Ja ben benieuwd of ik ze groot krijg Anja maar doe m'n best!

Ze hebben een hekel aan licht want als ik het licht van de bak aanzet lijken het net Japanse voetzoekers zo tekeer gaan ze.

ja die schrikken zich helemaal rot natuurlijk....weten zij veel...

😛

haha, Japanse voetzoekers, dat moet ik zien.
Je bent er nog niet, maar dat ze er uit zijn is in ieder geval al iets.

Ze zijn in ieder geval levendig 😀

leg er een beuken/eiken of catappa blad in zodat ze kunnen schuilen, voelen ze zich wat veiliger

Toppie!
Ze zijn echt klein h�. Maar ze groeien heel hard.

Goed bezig John, ze beginnen al een beetje op corydorassen te lijken 😛

Ik heb er catappa blad bijgedaan Drachi dus ze kunnen schuilen.

Ja super klein Melle,we zullen zien.

Haha Thijs ik zie er nog geen corydora in hoor maar meer een paardenzaadcel 😉

Net iets bizars,er zaten nog eitjes in de vision op de korf van de inlaatbuis en heb ze met korf en al in een net breeder gedaan ondertussen keek ik voor meer eitjes en in nog geen 2 minuten tijd kwamen de helft van de eitjes al uit.

231277_0_82_p1070852.jpg

931793_0_82_p1070854.jpg

129343_0_82_p1070855.jpg

112444_0_82_p1070857.jpg

Foto's van de kleintjes lukte ff niet maar is voor volgende keer.

sjow wat is dit gaaf om te zien!
zo leer je ook nog eens voorzichtig te zijn, hahaha

Tja en is net wat voor mij An 🙄 ik ben zo ongeduldig als maar kan en is geen goede combinatie met microvisjes hoor 😉

je hebt een langpootmug gevangen 😛

mooi man!jonkies zijn top

Ja dat dacht ik precies ook ff maar is eendenkroos wat op z'n kant voorbij komt dwarrelen 😉

Maar hoe doen we dat dan John,zal ik morgen langskomen met wat visjes om te ruilen voor je kingkongs?

Moet je toch beter kijken John ;-)

Paardenzaadcel, hmmm waarom weet jij hoe die eruit zien?

Dat vertelde een goeie bekende van je Thijs! durf alleen niet te zeggen wie 😉

Dat worden ze vanzelf John,is toch mooi om ze zo te zien opgroeien in je bak? 😉

Leuk hoor die kleine wezentjes 🙂 Veel succes met het op laten groeien.

En? Hebben ze de eerste nacht overleefd??

Dankje Chlo�.

Ja zeker weten Anja,is een hoop gekriegel in het bakje en is moeilijk tellen hoeveel het er precies zijn maar zie ook nog aardig wat eitjes en vrees dat die niet meer uitkomen.

Is speciaal muggenkroost Fabienne 😉

Haha oke denk dat ik wel weet wie.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan