Wat is er nieuw

Corydora black venezuela kweekpoging.

tellen kan op een mooie manier, foto maken van boven, en dan op paint nummeren😛 deed ik ook eerst😛

ik zou trouwens zaterdag ochtend beginnen met voeren.

Dan zou ik het verwarmingselement wat horizontaal hangt uit het bakje moeten halen want daar zitten ze graag onder maar telde er vanmiddag rond de 50 iig,zag er net nog half uit het ei rondstuiteren.

Ok zaterdag,had zelf morgen voorgenomen voor de zekerheid met het idee dat als ze dan al eten is het goed en anders geen kwaad kan omdat de boel toch ververst wordt elke dag of is dat toch niet verstandig?

morgen avond kan ook, ga je nog een artemia kweek opzetten? dan moet je daar een dag van tevoren mee beginnen, nu dus😛

en foto was maar een idee, of je wacht een paar dagen dan zie je ze een stuk beter

Ik heb het echt heel druk en lukt me net om dat kleine spul te verzorgen maar heb al wel artemia eitjes dus zodra het ff kan ga ik een kweekje opzetten.
De lfs had ook nog artemia spul wat je met warm water moet aanmaken om tijdelijk te geven tussen de artemia kweekjes door.

DrachiR94 zei:
gefeliciteerd!! leuk joh die kleine ik heb nu een groep van 15 apart zitten om te gaan kweken.
heb je nog iets gedaan voor ze af gingen leggen een grote water wissel of iets dergelijks.

Ik was het bovenste ff vergeten te beantwoorden door alle commotie 😉

De avond vooraf had ik een verversing gedaan van een kleine 20% behoorlijk kouder water en beide filters laten draaien dus dat het water uit de filters ff een tijdje flink op het oppervlak heeft staan kletteren.
Geen idee natuurlijk of dat iets uitmaakt maar je weet het maar nooit.
Na de verversing heb ik ze een vrachtje diepvries rode muggenlarven gevoerd.
De week daarvoor had ik dit ook gedaan en toen was het de volgende dag ook raak alleen wat minder eitjes.

kost niet zoveel tijd een kweekje opzetten. ik heb er altijd 2 lopen.
dat artemia spul ken ik niet? heb je een naam?

leuk dat je nog reageert!
dan heb je dus gewoon de truc toegepast "kunstregenbui" en er zijn lage druk gebieden die ons land over trekken, daarom je eitjes😛 misschien zonder bedoeling, want ik las dat het niet gepland was, maar altijd leuk dat er iets kleins is! vind ik het leukste van de hobby 😀 en de rode mug zal ook nog een beetje mee hebben geholpen.

Dat is Artemia Quik van HS.

Haha ja een beetje late reactie omdat ik het toevallig nog zag maar was geen onwil iig 😉

Was idd niet gepland en eigenlijk uit gemakzucht want normaal probeer ik het verse water rond de temperatuur van de bak te krijgen maar had ik ff geen zin in de laatste paar keer,bedacht me dat het ergste wat kon gebeuren was dat er vissen zouden gaan afzetten...
Het is dat ik nu de crydoras eieren zag afzetten want vorige keer dacht ik dat ze van de tetra's waren omdat de eitjes zo klein zijn en van corydoras iets grotere had verwacht.

geen zin om op temperatuur te maken😛 achja je houd er wel iets aan over 😀 meer werk! haha

artemia quick zijn ontschaalde eitjes als ik het goede heb gelezen, eerst 20 minuutjes laten weken anders zet het uit in de buik van de kleine cory's kunnen ze niet hebben dit is ook zo met droogvoer en stofvoer

Klopt zijn ontschaalde eitjes,door het aanmaken met warm water zetten de larfjes uit waardoor ze dus veilig zouden moeten zijn denk ik.

Haha ja idd,meer werk... zal volgende verversing toch maar weer wat warmer erbij doen dan 😉

kan ook de eitjes op laten eten, maar nu weten ze wel hoe het moet!
inderdaad als het in warm water of aquarium water geweekt heeft zijn ze al uitgezet en doen ze dat niet meer in je visjes

Zou in de gebruiksaanwijzing staan dat je de ontschaalde eitjes eerst een uur of 2 in warm water moet laten weken en dat het dan net een pas uitgekomen artemialarfje zou zijn alleen is het dood,volgens de man van de winkel.

Als het goed is heb ik vandaag of morgen ook weer jonkjes van de crs,zou ik die ook kunnen voeren aan de corydoras? 😉

die crystal zou ik lekker groot laten worden, en deze zijn te groot voor de kleine corydorassen, en de grote corydorassen kun je beter een keer levend voer halen bij de lfs.

misschien even de gebruiksaanwijzing lezen? de man van de winkel weet ook niet alles, zijn niet uitgekomen artemia's , veel voedingsstoffen, maar niet levend

Haha ja was ook maar een drapje van de crs.

Dat spul met eitjes heb ik nog niet hoor maar ga er morgen om en zal ik zeker eerst de gebruiksaanwijzing lezen voor de zekerheid natuurlijk.
En als het lukt met m'n planning zet ik ook een artemia kweek op.

Zal ze eens flink vetmesten die kleine mormels 😉

en waterverversen! en dan worden ze voor je het weet groot

Leuk dat ze uit zijn gekomen john 🙂

Dat artemia HS, werkt dat een beetje? Ongeveer hetzelfde als normale artemia?

seabait en ik hebben er nog geen ervaringen mee kende het zelf ook nog niet

en en en hoe is het ????

zie dat je Artemia kweek gaat opzetten ?? Duurt zeker 24 uur he ?? vergeet geen zout...

verdorie en heb hier alles staan, rotafstanden ook...

Denk dat het hetzelfde is alleen zijn de beesjes dan dood dschaap.

Gaat tot zover goed Anja.
Maakt niet uit de lfs heeft hier ook alles en regel dat wel in natura met hem dus kost geen geld 😉

hahahhaa ssst, willen we niet weten hoor haaahhahahahahaaha

mja, die jagen natuurlijk nog niet die kleine..

ben benieuwd hoe hard dat groeit...

ze zullen wel eten, maar met levendvoer heb je minder uitval en houd je er dus meer over

Haha jij denkt aan iets heel verkeerds 😉

Ja ben ook heel benieuwd,hoor van iedereen dat dit best snel gaat dus hoop de eerste volgende week te verkopen 😀

Dankje Alex maar jij ook,zag net je nieuwe vissen!

in een week zijn ze nog niet groot genoeg hoor😛 hou t maar op 3-4 maanden

Daar heb ik niet zo veel werk meer aan. 😉

Is zo,n jbl artemia unit niet handig? Lees er goede berichten over.

ik heb er 2 zijn wel handig!
en ja zo lang duurt dat seabait

Hoop het niet voor je maar discussen kunnen toch ook lastige kostgangers zijn?
Kost weer alles natuurlijk die dingen maar heb een mooi verslagje gelezen over een lege limonadefles 😉

Ik ga m'n best doen en lukt het om er zoveel mogelijk groot te krijgen is dat mooi maar anders is er ook geen man over boord vind ik.

Is de juiste insteek John.

Basisregel, neem een goede discusvis. Scheelt een hoop.

de fles is inderdaad een goed alternatief!

Ja john, makkie in een fles 😉
Op kamertemperatuur komen ze ook gewoon uit, maar dat duurt dan ongeveer anderhalve dag. Op 20/21 graden kwamen ze bij mij na twee dagen nog niet uit, nouja een paar dan maar.

Heb je al eitjes? Heb zelf de eitjes bij killivissen en corydoras besteld. Heb je 50gr goede kwaliteit voor nog geen tientje. Ik was met een artemia zeefje en verzenden samen 15 euro kwijt. Kun je wel lang mee met zo'n zakje.

Ik kweek artemia met de fles methode en heb de fles 30 uur aanstaan op ongeveer 24 graden (in mijn aquakamer is het 24 gr) dan heb ik meteen uitkomst van artemia!!
ik heb daar ook een artikeltje van staan op hobbykwekers!!

Je kan zelfs de artemia in de fles laten zitten, spuit gebruiken met een verlengstukje, lampje op de onderkant en je kan met de verlengde spuit artemia oogsten!! evt spoelen (doe ik dus niet)in een artemia zeefje en voeren.

Ben benieuwd hoe het gaat, er is nog een ander stofvoer op de markt die ik ook veel gebruik voor jongen! het zijn cyclops in stofvorm.

Ik heb al eitjes van de lfs hier dus dat is makkelijk,komt wel goed aan voer zal ze het niet mankeren iig.

734859_0_82_p1070879.jpg

864119_0_82_p1070875.jpg

Op de foto staan er een stuk of 40 mooi man!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan